جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۵۱
 |  15/ اردیبهشت/ 1398 - 6:38
  |   نظرات: بدون نظر
161 بازدید بازدید

انتصاب جدید از سوی رهبری/ آخرین خبر از وضعیت بابک زنجانی/آینده ایران و آمریکا از دید صاحبنظران


در گزیده اخبار سیاسی ۱۵ اردیبهشت بخوانید؛

انتصاب جدید از سوی رهبری/ آخرین خبر از وضعیت بابک زنجانی/آینده ایران و آمریکا از دید صاحبنظران

درخواست وکیل بابک زنجانی از دادستان جدید تهران، متن کامل گفت‌وگوی ظریف با الجزیره، تکذیب خبری درباره ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، انتصاب مدیر بنیاد دائرةالمعارف فقه اسلامی بر اساس مذهب اهل‌بیت(ع)، آینده ایران و آمریکا از دید صاحبنظرانو… از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز یک شنبه، پانزدهم اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ است.

به گزارش ایسنا، سرلشکر صفوی،  دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در بازدید از زیرساخت های نظامی و اقتصادی استان هرمزگان با اشاره به اهمیت تاریخی منطقه خلیج فارس بر ضرورت توسعه روابط ایران با سایر کشورها تاکید کرد و گفت : جمهوری اسلامی ایران با داشتن ۲ هزار و ۲۰ کیلومتر ساحل در دریای عمان و خلیج فارس، به عنوان یک حکومت با ثبات و قدرتمند بایستی روابط خودش را با سایر کشورها بر اساس منافع ملی و امنیت ملی توسعه دهد.

همچنین وزیر کشور در آغاز همایش استانداران سراسر کشور، با اشاره به اینکه تصور مذاکره در شرایط فعلی معادل فشار بیشتر و گام‌های بیشتر علیه ایران است، گفت: باید مقاومت و استقامت را تقویت کنیم که آنها به این نتیجه برسند که جز پذیرفتن ما و کنار آمدن با راه دیگری ندارند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در حکمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سید علیرضا حائری را به مدیریت بنیاد دائرة المعارف فقه اسلامی بر مذهب اهل بیت(علیهم السلام) منصوب کردند.

حجت‌الاسلام محمد محمدی گلپایگانی، رییس دفتر مقام معظم رهبری هم در مراسم تکریم و معارفه نمایندگان قدیم و جدید ولی فقیه در امور حج و زیارت ی با اشاره به سفر اخیرش به مناطق سیل‌زده در استان خوزستان، گفت: هر حلقومی که ندای اختلاف از آن بلند می‌شود کار شیطان و دشمن است. اتحاد نقش بزرگی در حل مسائل کشور دارد. در مناطق سیل زده آنچه دیده‌ام همین بود.

در پی انتشار خبری درباره خرید ۱۶ درصد از سهام شرکت‌های وب توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، روابط عمومی این ستاد ضمن تکذیب این خبر، گفت: سیاست اصلی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خروج از شرکت‌های تابعه است و در این زمینه از چندین شرکت خارج شده است و این روند کماکان ادامه پیدا خواهد کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو با شبکه الجزیره مواضع ایران را درباره مواردی از جمله تحریم‌های آمریکا و مداخله خارجی در منطقه خاورمیانه تشریح کرد. ظریف درباره عدم تمدید معافیت‌های نفتی ایران از سوی آمریکا و برنامه ایران برای بعد از دوم ماه مه که این معافیت‌ها منقضی شده‌اند گفت: به نظر ما آمریکا نخواهد توانست درباره تنگه هرمز یا خلیج فارس اقدامات پیوسته‌ای انجام دهد که اگر چنین کاری انجام دهد با مقابله به مثل ایران مواجه خواهد شد که من فکر نمی‌کنم (چنین اقدامی از سوی آمریکا) در میان باشد. ما به فروش نفت خود و پیگیری مشتریان ادامه خواهیم داد و همیشه به یاد خواهیم داشت که چه کسانی در روزهای سخت با ما همکاری کردند.

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در سرمقاله خود با بررسی سیاست‌های جدید واشنگتن درقبال تهران نوشت که این رویکرد می‌تواند نتیجه معکوس داشته باشد و دولت آمریکا برای جلوگیری از هرگونه احتمال درگیری می‌بایست یک کانال ارتباطی با ایران ایجاد کند.

قهرمان‌پور، کارشناس مسایل بین‌الملل گفت: لغو و کاهش برخی معافیت‌های هسته‌ای از سوی آمریکا فرصت خوبی برای اقدام متقابل از سوی ایران است تا ایران نیز اقداماتی را ذیل برجام در حوزه هسته‌ای و بر اساس اصل اقدام متقابل انجام دهد.

همچنین حمید بعیدی‌نژاد در صفحه توئیتر خود به بازنشر برخی اخبار که از قول منابع عراقی منتشر شده است پرداخت و نوشت : برخی منابع سیاسی عراقی اعلام کرده‌اند که دولت آمریکا برای ادامه همکاری‌های اقتصادی دولت عراق با ایران برای معافیت صادر خواهد کرد.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه هم با اشاره به تحریم‌های هسته‌ای جدید آمریکا با بیان این‌که ایران نباید کل مناسبات خارجی خود را با آمریکا تعریف کند، گفت: تلاش آمریکا از تحریم‌های تازه هسته‌ای وادار کردن ایران به خارج شدن از آژانس و ان پی تی است تا پرونده ایران در ذیل فصل ۷ منشور سازمان ملل قرار گیرد، لذا ما نباید وارد فاز افراطی شویم.

حسن هانی‌زاده، کارشناس مسائل فلسطین با انتقاد از سکوت جامعه جهانی به ویژه سازمان ملل در پی حملات رژیم صهیونیستی به مردم غزه، گفت: حملات اسرائیل در چارچوب هماهنگی میان رژیم صهیونیستی، آمریکا و عربستان قابل تحلیل است که هدف آن‌ها اجرای طرح معامله قرن است.

در همین رابطه امیرعبداللهیان ضمن محکوم کردن تجاوز بی رحمانه رژیم اشغالگر قدس به غزه، سکوت مجامع بین المللی و مماشات و سکوت برخی کشورهای عربی را علت دیگری برای تداوم بمباران کودکان، زنان و مردان غزه عنوان کرد و به رژیم صهیونیستی هشدار داد که حمایت دولت آمریکا نمی‌تواند سرنوشت محتوم و حتمی وی و رژیم صهیونیستی را تغییر دهد و مقاومت فلسطین  با قدرت و صلابت به دوران اشغالگری و دولت منحوس صهیونیستی پایان خواهد داد و قدس و سرزمین های اشغالی بحول و قوه الهی آزاد خواهند شد .

وکیل مدافع بابک زنجانی با بیان اینکه مهمترین موضوع در پرونده موکلش از بدو تشکیل، استرداد وجه و استیفای حقوق بیت‌المال بوده است، ابراز امیدواری کرد که دادستان جدید تهران برای تسریع در این امر، نامه‌ها و مکاتبات موکلش را مطالعه کند.

* مهمترین اخبار، مصوبات و دستور کارهای  امروز (یکشنبه) پانزدهم اردیبهشت ۱۳۹۸ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 6070 بازدید

بازدید دیروز: 14605 بازدید

بازدید کل : 1974458 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر