یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۱
 |  14/ اردیبهشت/ 1398 - 9:07
  |   نظرات: بدون نظر
77 بازدید بازدید

پایانی برای بلاتکلیفی گلستان شهر بجنورد


به گزارش ایرنا شهرداری مرکز استان تاکنون به علت وجود ایرادها و نواقص از تحویل گرفتن گلستان شهر امتناع کرده بود و درخواستش این بود راه و شهرسازی ابتدا نسبت به رفع ایرادها اقدام و سپس مدیریت را تحویل دهد و یا اینکه اعتبار مورد نیاز را تامین و در اختیار شهرداری قرار دهد تا خود نسبت به رفع ایراد و نواقص اقدام کند.
گلستان شهر بجنورد، به عنوان بزرگترین مجموعه مسکن مهر خراسان شمالی، توسط راه و شهرسازی اجرا شد اما شهرداری بجنورد به علت برخی نواقص و هزینه بر بودن رفع آن، از تحویل گرفتن آن خودداری می کرد.
پاسکاری ها میان راه و شهرسازی استان و شهرداری بجنورد، سبب متضرر شدن مردم ساکن در این مجموعه مسکونی شده است. شهرداری بجنورد به گفته خود، خارج از وظایفش نسبت به زباله برداری در این مجموعه مسکونی اقدام می کند همچنین حمل و نقل عمومی در مسیر گلستان شهر تا بجنورد فعال است اما برخی نواقص همچون معابر نامناسب، وضعیت جداول، فضای سبز و … سبب نارضایتی ساکنان شده است.
شهردار بجنورد گفت: شهرداری امروز مدیریت گلستان شهر بجنورد را تحویل گرفته است و براساس برنامه ریزی انجام شده، یک سری اقدامات ضروری تا ۴۵ روز آتی در این مجموعه مسکونی اجرایی می شود.
روح الله براتیان اظهار داشت: گلستان شهر بجنورد پس از ۱۰ سال بلاتکلیفی به شهرداری مرکز استان تحویل شده است.
وی گفت: گلستان شهر بجنورد در چهار فاز توسط راه و شهرسازی در حال اجرا بوده که مدیریت تمام این مجموعه مسکونی اکنون به شهرداری مرکز استان واگذار شده است.
وی خاطرنشان کرد: اعتبار مورد نیاز برای ساماندهی و بهسازی گلستان شهر بجنورد بر اساس قیمت های سال گذشته یکهزار و ۳۷۰ میلیارد ریال برآورد شده است اما راه و شهرسازی تامین و پرداخت تنها ۱۰۰ میلیارد ریال به شهرداری بجنورد را تقبل کرده است.
براتیان با بیان اینکه اعتبار مزبور در یک سال و در چهار قسط پرداخت می شود اظهار داشت: گلستان شهر با وسعت ۸۰۶ هکتار در چهار مرحله اجرا می شود که در تمام بخش ها و زمینه ها دچار مشکل و نواقص است.
شهردار بجنورد گفت: شهرداری ناحیه گلستان شهر در این مجموعه مسکونی مستقر است و تلاش داریم تا علاوه بر تقویت شهرداری این ناحیه، با تامین نیروی انسانی و تجهیزات، برای سرعت دادن به بهسازی و رفع ایرادها برنامه ریزی کنیم.
سرپرست معاونت بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی هم در این باره گفت: گلستان شهر از قبلا که جز محدوده شهر شد، تحویل شهرداری بود و مطابق صورتجلسه سال ۹۵ دوباره تحویل شد.
جواد عمادیان فر اظهار داشت: امروز هم در نشست با معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی، صورت جلسه شد که شهرداری بجنورد نسبت به انجام عملیات عمرانی و ارایه خدمات در این مجموعه مسکونی اقدام کند.
وی افزود: پرداخت تعهد مالی باقیمانده از تفاهمنامه قبلی با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان به عنوان پیمانکار اجرای طرح های عمرانی، به مبلغ حدود ۱۰۰ میلیارد ریال و واگذاری ۱۰ درصد از زمین های مسکونی فازهای یک و دو و سه گلستان شهر در راستای کمک به شهرداری پس از اخذ مجوزات لازم از تعهدات راه و شهرسازی است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی هم در این باره گفت: با تحویل مدیریت گلستان شهر به شهرداری بجنورد این شهرداری مکلف شده است عملیات عمرانی را بر اساس نقشه ها و طرح مصوب ارائه خدمات پیگیری کند.
رضا رجب زاده اظهار داشت: اداره کل راه و شهرسازی استان هم مکلف شده است باقی مانده اعتبارات تفاهم نامه اولیه با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را به شهرداری بجنورد پرداخت کند.
گلستان شهر، بزرگترین مجموعه مسکن مهر در خراسان شمالی است که اکنون حدود ۱۵ هزار نفر در آن ساکن هستند.
شهر بجنورد مرکز خراسان شمالی ۲۱۰ هزار نفر جمعیت دارد.
۷۱۸۵/ ۶۰۴۲

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 2749 بازدید

بازدید دیروز: 23599 بازدید

بازدید کل : 2027953 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر