یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۲۴
 |  14/ اردیبهشت/ 1398 - 9:48
  |   نظرات: بدون نظر
64 بازدید بازدید

مقام قضایی: جریان سازان نامتعارف اقتصادی در فضای مجازی مجازات می شوند


قاضی مهدی حقدادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امروزه اینترنت و فضای مجازی در تمام شئون و زوایای زندگی حضور تعیین کننده یافته و در تمام تصمیم گیری های فردی و اجتماعی تاثیرگذار شده است.
وی اظهار داشت: افراد فرصت طلب و سودجو نیز با سوء استفاده از بسترهای به وجود آمده در فضای مجازی اقدام به تعیین قیمت های نامتعارف و غیرمعقول در بازار زمین و مسکن، خودرو، لوازم خانگی و سایر کالاها می کنند و گاهی این اقدامات توسط افراد حرفه ای و با کار تیمی به صورت سازمان یافته انجام می شود.
وی گفت: اتحادیه ها، کارشناسان و اصناف مختلف باید هوشیار باشند و به محض مشاهده چنین اقداماتی به خصوص در نرم افزارهای تبلیغاتی دیوار، شیپور و مشابه آن مراتب را به دستگاه قضایی گزارش کنند.
حقدادی افزود: این اقدامات اقتصاد جامعه را مورد هدف قرار می دهد و موجب بی نظمی، هرج و مرج، عدم اعتماد در معاملات، رکود معاملات و اخلال در نظم اقتصادی جامعه می گردد.
وی اظهار داشت: فروش و قیمت گذاری نامتعارف کالا در فضای مجازی جرم است و عاملان آن به عنوان نشر اکاذیب مورد تعقیب قرار می گیرند.
وی گفت: مجازات افرادی که با اهداف ایجاد نا امنی اقتصادی در جامعه یا با قصد اقدام علیه نظام و هر قصد دیگر به طور سازمان یافته، حرفه ای و تیمی اقدام به قیمت گذاری و القاء قیمت های گزاف کنند، متفاوت و شدید تر است و به عنوان اخلال در نظام اقتصادی کشور و حتی مفسد فی الارض از طریق نشر اکاذیب گسترده و وسیع که مجازات آن اعدام است تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.
۷۵۰۵/ ۶۰۵۳

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 22395 بازدید

بازدید دیروز: 17334 بازدید

بازدید کل : 2024000 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر