یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۱۴
 |  14/ اردیبهشت/ 1398 - 9:03
  |   نظرات: بدون نظر
57 بازدید بازدید

دوره تحول در قوه قضاییه با یکپارچگی اجزای قوه آغاز شده است


به گزارش خبرنگار قضایی ایرنا، غلامحسین اسماعیلی روز شنبه در مراسم تودیع و معارفه دادستان استان تهران اظهار داشت: دوره تحول در قوه قضاییه که با انتصاب رئیسی آغاز شده است، تقارن مبارکی با آغاز چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب و گام دوم انقلاب و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در این ایام که به عنوان بیانیه گام دوم دوره تحول در این دوره حساس و حاکمیتی دوره عزت و کرامت قاضی دادگاه و دوره صیانت از سلامت دستگاه قضایی و برخورد با مفاسد بدون ملاحظه این و آن و دوره انقلابی گری و کار جهادی همچنین دوره دفاع تمام قد از حقوق و جان مردم و برخورد قاطع با مفسدان و جنایتکاران و دوره خدمت بی منت به مردم و مردمی بودن قوه قضاییه و دادگستری هاست.
وی افزود: دوره تحول دوره ای است که همه ما باید در برابر مردم به تعبیر ریاست قوه قضاییه، خادم عادل و حامی مطمئن باشیم. در این دوره و در همه ادوار، دادگستری کل استان تهران به تعبیر برخی از همکاران به عنوان دستگاه قضا که در واقع قلب تپنده عالم اسلام است و دادسرای عمومی مهمترین و اثرگذارترین بخش دادگستری به عنوان دهلیز چپ و راست قلب ورودی و خروجی این مرکز حیات را در اختیار داشته و ثمره شیرین عدالت را با هدایت خون سالم در تمامی مویرگ ها جامعه محقق ساخته است.
اسماعیلی ادامه داد: دادسرای تهران و دادستان تهران دارای شأن، جایگاه، اختیارات و مسئولیت های ویژه ای هم در استان و هم در سطح ملی و هم در سطح بین المللی است و در حوزه های مختلف امنیتی، اجتماعی، فرهنگی و قضایی، دارای ویژگی‌های بی‌بدیل و در عین حال نیازمند تعامل و همکاری و هماهنگی و ارتباط با مقامات عالی رتبه قضایی، اجرایی، امنیتی، انتظامی و مانند آن است.
وی اظهار داشت: در انجام امور محوله نیازمند برخورداری از پشتوانه و حمایت های لازم هستیم اما هیچ کدام از امور مهم جایگاه دادسرا و دادستانی را از دادگستری کل و قوه قضاییه به دادستانی کل کشور مجزا و منفک نمی کند.
در انتصابات جدید قوه قضاییه علی القاصی مهر رئیس کل سابق دادگستری استان فارس به سمت دادستان تهران منصوب شد و عباس جعفری دولت آبادی دادستان سابق تهران، مستشار دادگاه عالی انتظامی قضات شد.
ادامه دارد …
اجتمام*۱۰۰۳*۱۸۳۴

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 23320 بازدید

بازدید دیروز: 17334 بازدید

بازدید کل : 2024925 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر