یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۳۴
 |  14/ اردیبهشت/ 1398 - 4:03
  |   نظرات: بدون نظر
151 بازدید بازدید

دادستان اردستان: بازرسی و نظارت بر اصناف افزایش یابد


به گزارش ایرنا، علیرضا شعبان فر روز شنبه در جلسه کارگروه تنظیم بازار اردستان افزود: برخی از کاسبان خرد مراعات حال مردم را نمی کنند و کالاهای خود را گران می فروشند که به نارضایتی خانواده ها و مراجعه آنها به دیگر نقاط برای خرید منجر شده و که باید به جد با اینگونه افراد متخلف برخورد شود.
وی بیان کرد: برخی دستفروشان نیز از خارج اردستان به این شهرستان وارد و در بازار روز مستقر می شوند که تخلف هایی مانند گرانفروشی و جنس نامرغوب دارند که باید از این امر جلوگیری شود.
دادستان عمومی و انقلاب اردستان با اشاره به همکاری نکردن تعدادی از کسبه در زمینه درج قیمت بر روی کالاها اضافه کرد: با هماهنگی صورت گرفته بین تعزیرات حکومتی، شهرداری و نیروی انتظامی کسبه متخلف از این پس حق ورود به بازار روز را نخواهند داشت.
وی ضرورت کنترل قیمت را یادآور شد و عنوان کرد: تا کنون گشت هایی در سطح بازار روز داشتیم و تذکرهایی نیز داده شده اما برخی همچنان رعایت نمی کنند که در این زمینه با هماهنگی بین تعزیرات حکومتی، شهرداری و نیروی انتظامی با آنها برخورد جدی خواهد شد.
شعبان فر ادامه داد: برای مهار نسبی گرانی باید بازار رقابت را بین اصناف نهادینه و با راه اندازی فروشگاه های زنجیره ای در منطقه، بازار رقابت را به وجود آورد تا قیمت ها متعادل شود.
وی تصریح کرد: نباید در شرایط کنونی اقتصادی اجازه داد که برخی از مشاغل انحصاری شود تا با این روش دست واسطه ها تا حدود زیادی کوتاه شده و کالاها با قیمت مناسب به دست مصرف کنندگان برسد.
دادستان عمومی و انقلاب اردستان افزود: اتحادیه ها و اصناف باید برنامه داشته باشند تا دلال ها و واسطه ها برخی از مشاغل را حذف نکنند چرا که در نهایت ضرر آن به مردم برمی گردد.
وی تاکید کرد: شهرداری باید گشت سد معبر را بیش از گذشته فعال کرده و با همکاری نیروی انتظامی و اتحادیه اصناف نسبت به رفع سد معبر از سوی وسایل نقلیه در روزهای دایر شدن بازار روز اقدام کند.
شعبان فر همچنین گفت: بازرسی های اصناف و تعزیرات حکومتی باید در ماه مبارک رمضان نیز به صورت روزانه و مستمر انجام شود و نظارت بر قیمت کالاهای اساسی مردم با حساسیت بیشتری صورت گیرد.
شهرستان ۴۲ هزار نفری اردستان با ۲ هزار و ۷۰۰ واحد صنفی در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.
۷۴۳۱/۸۱۲۳

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 16942 بازدید

بازدید دیروز: 17334 بازدید

بازدید کل : 2018547 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر