یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۲۰
 |  10/ اردیبهشت/ 1398 - 9:19
  |   نظرات: بدون نظر
71 بازدید بازدید

گوش سپردن به نوجوانان اولین گام در مبارزه با اعتیاد است


به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر، سردار سعید منتظرالمهدی در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب افزود: گوش دادن فعال، عالی ترین نوع شنیدن است و مستلزم کسب چهار مهارت کلیدی ، توجه، تحمل، بازگویی و حساسیت نسبت به احساسات نهفته در پس کلمات آنان است.
وی ادامه داد: بی شک اگر فرزندانمان دیده شوند، شنیده شوند وخوانده شوند و مهارت ها ی لازم در رویارویی با پدیده های اجتماعی رافرا بگیرند بخش اعظمی از مشکلات آن ها حل می شود.
وی تاکید کرد: درحوزه خانواده یکی از مولفه های مهم و اثرگذار در مواجهه با فرزندانمان، دیدن و شنیدن و درک آن ها است.
سخنگو و معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری گفت: ترویج و توسعه فرهنگ کتاب خوانی و مطالعه نقش اساسی و ژرف در حوزه پیشگیری اجتماعی دارد و طبیعتا کسی که اطلاعاتش بیشتر و علمش افزون تر شود به راحتی دچار لغزش نمی شود و در ورطه آسیب های اجتماعی و اعتیاد نمی افتد.
منتظرالمهدی افزود: بسیاری از انسان های بزه کار و معتاد هستند که به صراحت اقرار می کنند، کاش بیشتر می دانستیم و اطلاعاتمان کامل بود و مهارت لازم درمواجه با پدیده خانمانسوز اعتیاد را پیداکرده بودیم و کسی به ما متذکر می شد تا امروز دراین دام نمی افتادیم واینگونه گرفتار نمی شدیم بنابراین دانستن و آگاهی و مهارت افزایی لازمه یک زیست هنجارمند است.
وی اضافه کرد: کتاب خواندن به معنای عام آن مدنظر است و همه بسترهای آگاهی بخشی ازجمله کتاب های صوتی و دیجیتال راشامل می شود.
اجتمام*۹۱۸۵*۹۱۰۵

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 18966 بازدید

بازدید دیروز: 17334 بازدید

بازدید کل : 2020571 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر