یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۱۴
 |  10/ اردیبهشت/ 1398 - 8:32
  |   نظرات: بدون نظر
90 بازدید بازدید

سند مالکیت ۱۶۹ هزار مسکن روستایی در آذربایجان غربی صادر شد


محمود بدلی روز دوشنبه در حاشیه همایش گرامیداشت روز ملی شوراهای اسلامی شهر و روستا در تکاب به خبرنگار ایرنا افزود: ۳۵ هزار مورد از این تعداد سند صادر شده مربوط به شهرهای زیر ۲۵ هزار خانوار است.
وی با بیان اینکه بیشتر واحدهای مسکونی در روستاهای آذربایجان غربی در برابر حوادث طبیعی کم دوام یا بی دوام است، اظهار داشت: تاکنون ۷۸ هزار واحد مسکونی در روستاهای این استان با استفاده از تسهیلات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مقاوم سازی شده است که ۲۷ درصد کل واحدهای مسکونی روستایی را تشکیل می دهد.
«بدلی» با بیان اینکه آذربایجان غربی در زمینه مقاوم سازی روستاها از میانگین کشوری عقب تر است، ادامه داد: از مجموع ۱۰۴ هزار نفر متقاضی دریافت تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی در آذربایجان غربی ۹۰ هزار نفر جهت دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده اند که از این تعداد نیز ۸۷ هزار پرونده در مرحله عقد قرار دارد مقاوم سازی مسکن است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه بر اساس افق چشم انداز ۱۴۰۴ باید هفتاد درصد واحدهای مسکونی روستایی در برابر حوادث طبیعی مقاوم سازی شود، افزود: برنامه این بنیاد، مقاوم سازی سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی در سطح کشور است که از این تعداد ۱۲ هزار واحد مسکونی به عنوان سهمیه آذربایجان غربی تعیین شده است.
بدلی اضافه کرد: به منظور تشویق روستاییان برای بهسازی و مقاوم سازی روستاها، علاوه بر تسهیلات ارزان قیمت ۲۵۰ میلیون ریالی مقاوم سازی مسکن روستایی با کارمزد ۵ درصد و مدت باز پرداخت پنج ساله، تسهیلاتی تا سقف ۳۵۰ میلیون ریال از طریق بانک قرض الحسنه مهر ایران نیز به روستاییان پرداخت می شود.
به گزارش ایرنا، آیین گرامیداشت نهم اردیبهشت، روز ملی شوراهای اسلامی شهر و روستا با حضور جمعی از مدیران کل دستگاه های اجرایی آذربایجان غربی، فرماندار و مسوولان محلی تکاب برگزار شد.
آذربایجان غربی ۱۷ شهرستان و ۲ هزار و ۹۰۰ روستا دارد که از این تعداد ۲ هزار و ۱۸۰ روستا با جمعیت بالای ۲۰ خانوار است.
۷۵۱۴/۶۱۸۵/۳۰۷۲

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 21081 بازدید

بازدید دیروز: 17334 بازدید

بازدید کل : 2022686 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر