جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۰۰
 |  3/ اردیبهشت/ 1398 - 6:08
  |   نظرات: بدون نظر
30 بازدید بازدید

برای افرادی از میراث فرهنگی و گردشگری پرونده تشکیل شده است


سخنگوی قوه قضائیه:

برای افرادی از میراث فرهنگی و گردشگری پرونده تشکیل شده است

سخنگوی قوه قضائیه گفت: برای افرادی از میراث فرهنگی و گردشگری و شرکت مادر تخصصی سازمان گردشگری پرونده تشکیل شده است.

به گزارش ایسنا، غلامحسین اسماعیلی در رابطه با بازداشت برخی مسئولین گردشگری استان تهران و برخی استان دیگر، اظهار کرد: در دادسرای تهران برای افرادی از میراث فرهنگی و گردشگری و شرکت مادر تخصصی سازمان گردشگری پرونده تشکیل شده است که مراحل ابتدایی تحقیقات را طی می‌کند.

اسماعیلی در رابطه با آزادی آقای دری گفت: پرونده قبلی ایشان منتهی به صدور حکم شده و جرم انتسابی به ایشان جز مستثنیات عفو نشده و در مورد اینکه این مدت به مرخصی آمده باشد هم برای زندانیان نیز اتفاق می‌افتد.

وی افزود: در مورد پرونده بعدی ایشان هم فعلاً اطلاعی ندارم.

سخنگوی جدید قوه قضائیه در رابطه با پرونده‌ای درباره اتهامات به نظام جمهوری اسلامی توسط مدعیان حقوق بشر و اولویت‌های قوه قضائیه در حوزه بین‌الملل اظهار کرد: با توجه به ارشادات مقام معظم رهبری این موضوع در ناحیه ستاد حقوق بشر قوه قضائیه قرار دارد که در این راستا قرار است این ستاد فعال‌تر شود.

اسماعیلی گفت: قوه قضائیه به دنبال چابک سازی و کوچک سازی ستاد حقوق بشر است و رویکرد رئیس جدید قوه هم اینگونه است.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص اقدامات سازمان تعزیرات و اینکه آیا مجازات‌ در تعزیرات حکومتی بازدارنده است یا خیر، گفت: سازمان تعزیرات حکومتی زیرمجموعه قوه قضائیه نیست و زیرمجموعه دولت است اما ما نیز مانند همکاران در سازمان تعزیرات هم نظر بوده و معتقدیم قانون نیازمند بازنگری است.

سخنگوی جدید قوه قضائیه در خصوص رویکرد خرید و فروش املاک اظهار کرد: قانون بسیار خوبی در مجلس تصویب شده و برای وزارت راه و شهرسازی تکالیفی در این رابطه در نظر گرفته شده است تا تمام معاملات و فرآیند در مورد پروانه و شناسنامه ساختمان قید شود و پیش بینی شده که پیش فروش ساختمان در دفاتر اسناد رسمی صورت گیرد و مطالبه‌گری از وزارت راه و شهرسازی داریم.

وی گفت: بخش دیگر موضوع اعتباربخشی به ثبت اسناد رسمی است که در برنامه دیگری در دستور کار دستگاه قضائی قرار دارد.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 6939 بازدید

بازدید دیروز: 14605 بازدید

بازدید کل : 1975327 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر