سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۰۸
 |  26/ فروردین/ 1398 - 11:46
  |   نظرات: بدون نظر
56 بازدید بازدید

دفاع مدیرعامل موسسه مالی ولیعصر در برابر اتهام افساد فی الارض


گزارش ایسنا از سومین جلسه دادگاه چند موسسه مالی

دفاع مدیرعامل موسسه مالی ولیعصر در برابر اتهام افساد فی الارض

سومین جلسه رسیدگی به پرونده موسسات اعتباری البرز ایرانیان، آرمان، ولیعصر و فردوسی صبح امروز به ریاست قاضی صلواتی در شعبه چهارم دادگاه‌های ویژه مفاسد اقتصادی برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در ابتدای این جلسه قاضی صلواتی از نماینده حقوقی سازمان تعاونی روستایی خواست با حضور در جایگاه شکایت خود را اعلام کند.

 نماینده حقوقی این سازمان گفت: اداره امور شرکت برعهده هیات مدیره و مدیرعامل می‌باشد. از جمله تخلفات مسولان شرکت ولیعصر خرید املاک در تهران و… است. مسئولین سوء استفاده کردند و در جهت سواستفاده‌های مالی اقدام کردند و مسایل مالی روستاییان را در سایر بخش‌ها در جهت مصرف اشخاص خاص به مصرف رساندند.  

وی افزود: تعاونی روستایی از اشخاص حقیقی و حقوقی تشکیل شده است و اداره امور شرکت ها و تعاونی ها مسولیت هیات مدیره انرا برعهده دارند تا سازمان تعاونی مرکز ایران پس از انجام حسابرسی متوجه شد که اعضای هیات مدیره منابع را از تعاونی خارج و صرف مصارف مالی بدون اجازه سهامداران در بخش های دیگر کرده اند مانند خرید مسکن در تهران و امل و مشهد که مغایر با اهداف تعاونی هاست.

نماینده حقوقی شرکت تعاونی روستایی ادامه داد: مسولین تعاونی ولیعصر زیر چتر تعاونی‌ها سوء استفاده کرده اند و به جای خدمات رسانی به بخش کشاورزی در جهت افزایش سود برخی افراد از منابع استفاده کردند که بعد از انجام حسابرسی شرکت تعاونی ایران اقدام به شکایت کرده است.

در ادامه قاضی از امیر حسین آزاد مدیرعامل شرکت تعاونی ولیعصر -متهم ردیف اول پرونده- خواست در جایگاه قرار گیرد و نسبت به اتهام افساد فی الارض از طریق اخلال در نظام اقتصادی و جعل امضای روح‌الله رحمانی زاده و جعل مهر و خیانت در امانت از خود دفاع کند.
 
امیرحسین آزاد در دفاع از خود گفت: بنده هیچ کدام از اتهامات را قبول ندارم و اصلا تخلفی نکردم و در طول فعالیتم در صیانت از اموال مردم تلاش کردم و فکر می کنم کیفرخواست صادره تسویه حساب سیاسی با برخی از افراد است. در جلسه قبل آقای آقامیری نماینده دادستان به اشتباه اعداد مطرح شده در کیفرخواست را بیشتر از ارقام موجود قرایت می کرد که امیدوارم سهوی باشد.

این متهم افزود: مطلب دیگرم در رابطه با برگزاری دادگاه بصورت علنی است و دادگاه علنی یعنی اینکه پخش عمومی داشته باشد نه اینکه خبرگزاری ها مطالبی را از خودشان منتشر کنند مثلا در یک رسانه عکس ساختمانی چند طبقه را منتشر کرده اند و گفتند برای من است که اینگونه نیست. من تخلفی نکردم وباید گفته شود این اتهامات بنا به چه اسنادی است. بنده با بانک مرکزی و دادگاه کمال همکاری داشتم اما بانک مرکزی اصلا بنای ساماندهی تعاونی ها را ندارد.

وی افزود: من از روزی که روی کار امدم صدها نامه به بانک مرکزی ارسال کردم برای اینکه مجوز بگیرم اما جوابی ندادند. بانک مرکزی می گوید که به نامه ها جواب داده است اما چیزی بدست ما نرسیده است، شاید نامه ای که ارسال کردند در کشوی میز محل کارخودشان است. من حتی به آقای رییسی که آن زمان معاون اول قوه بود و آقای اژه‌ای و دادستان تهران نامه زدم. آقای سیف اعلام کرده که ۷ هزار تعاونی در کشور هست که من یکی و کوچکترین آنها بودم. چرا تعاونی‌های دیگر به مشکل نخوردند. بعد از ارسال نامه‌ها بانک مرکزی اعلام کرد که می‌توانید تابلوی موسسه مالی و اعتباری فردوسی را نصب کنید و بعداز آن هم گفت که اجازه تاسیس موسسه فردوسی را ندارید  و از تابلوی موسسه آرمان استفاده کنید. بانک مرکزی حتی یک نامه هم به ما نزده و همه چیز را شفاهی اعلام می کند تا هر زمانی که خواست زیر حرفش بزند.

ادامه دارد…



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 474 بازدید

بازدید دیروز: 16919 بازدید

بازدید کل : 1823092 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر