یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۸
 |  25/ فروردین/ 1398 - 3:26
  |   نظرات: بدون نظر
70 بازدید بازدید

تامین تجهیزات و امکانات برای مبارزه با مواد مخدر ضروری است


به گزارش ایرنا محمد قاسمی روز یکشنبه در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که در استانداری قزوین برگزار شد، افزود: مبارزه با پدیده شوم اعتیاد بستر و زمینه خود را نیاز دارد و در این راستا باید در اولین گام وسایل و امکانات مورد نیاز خودرویی برای نیروی انتظامی که مبارزان خط مقدم مواد مخدر هستند، تامین شود.
قاسمی افزود: دادگاه درمان مدار در سال گذشته به صورت آزمایشی برای مقابله با اعتیاد در استان قزوین آغاز به کار کرد و در سال جاری سهمیه دادگاه های درمان مدار استان به ۳۰۰ بیمار افزایش یافته است.
وی گفت:متاسفانه علیرغم افزایش سهمیه دادگاه های درمان مدار استان هنوز امکانات و زیرساخت مورد نیاز در این زمینه به روز نشده است و کمبودهای زیادی در این زمینه احساس می شود.
دادستان قزوین با اشاره به طرح جمع آوری معتادان متجاهر در تعطیلات نوروزی، اضافه کرد: در ابتدای سال ضابطان قضایی همکاری های تنگاتنگی با عوامل انتظامی و دستگاه های اجرایی در این زمینه داشتند که باید از زحمات و تلاش های آنها قدردانی کرد.
وی با اشاره به برخی گزارش ها مبنی بر کشت مواد مخدر در سطح استان، گفت: سیسم قضایی هیچ محدودیتی در خصوص صدور دستور لازم برای پیشگیری و برخورد با این اقدامات ندارد ولی باید سازمان های متولی از جهاد کشاورزی و سایر عوامل دخیل تمهیدات لازم را پیش از ورود دستگاه قضا در این زمینه بیندیشند.
قاسمی با بیان اینکه در امر مبارزه با مواد مخدر صرفا نباید به آمار بسنده کرد، افزود: حتما باید کمیته ای از اعضای ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تشکیل شده و هزینه ها و نتایج اقدامات صورت گرفته را بررسی کنند تا اگر نیاز به اصلاح در این زمینه احساس شد، اقدام مناسب صورت گیرد.
وی با بیان اینکه باید پارک ها محیط امنی برای خانواده ها باشد، افزود:در آستانه ورود فصل تابستان باید مقابله با توزیع مواد مخدر در پارک ها و اماکن عمومی در دستور کار پلیس قرار گیرد و از تبدیل پارک ها به مکان های نا امن جلوگیری شود.
۶۱۰۱

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 1451 بازدید

بازدید دیروز: 18695 بازدید

بازدید کل : 1788840 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر