جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۰۵
سرویس: مقالات
 |  24/ فروردین/ 1398 - 5:04
  |   نظرات: بدون نظر
91 بازدید بازدید

فعال اصولگرا: نواصولگرایی در پی جلب آرای خاکستری است


«علی کیهانیان» روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره طرح ایده نواصولگرایی توسط قالیباف و ضرورت بازنگری در مبانی اصولگرایی، گفت: همفکران قالیباف در جمعیت پیشرفت و عدالت برای بازکردن فضای جدید سیاسی، تفکر نواصولگرایی را مطرح کرده اند. بر فرض اینکه اصولگرایی مرحله ای بالاتر داشته باشد، این به معنای نواصولگرایی نیست بلکه خود اصولگرایی است.اگر اصولگرایی تا امروز اشکال داشته، پس به کاربردن واژه نو و قدیم چه معنایی می تواند داشته باشد.
عضو جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت اظهار داشت: جبهه نیروهای انقلاب اسلامی (جمنا) مصادره اصولگرایی است چون افرادی خاص با شعار بلند کردن علم اصولگرایی و اینکه «هرکس با ما نیست ، علیه ماست» این جریان را شکل دادند بی آنکه برای جمع کردن اصولگرایان هنری به خرج بدهند.
کیهانیان با اشاره به غرور سیاسی پشت پرده و همچنین انحراف در جریان اصولگرایی، افزود: جمنا ۲ لطمه به جریان اصولگرایی زد نخست، جامعتین را به شورای فقها تبدیل کرد. دوم، موتلفه را به بعنوان علمدار اصولگرایی در کشور حذف کرد.
وی درباره فرایند تطبیق تشکل های سیاسی با قانون جدید احزاب، گفت: احزاب به عنوان تشکل مردمی میان مردم و دولت ارتباط برقرار می کنند تا با پاسداری از حقوق مردم از انحرافات در قدرت جلوگیری کنند و در این فرایند کلیت ساختار سیاسی و اجتماعی حفظ شود.
این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به تعطیلی خانه احزاب در دولت دهم، یادآور شد: این اتفاق به تشکل های سیاسی آسیب زد اما با برآمدن دولت یازدهم و دوازدهم این سازمان دوباره احیا شد و احزاب به شکل آزمون و خطا و با بدست آوردن جایگاه مردمی و دوری از دولت، معایب خود را برطرف کردند.

** دشمن رکن اقتصادی را هدف قرار داده است
این فعال اصولگرا درباره «مرجان شیخ الاسلامی» متهم ردیف ششم پرونده پتروشیمی گفت: مبانی نفوذ به قدری پیچیده است که در آینده شاهد افشای چهره های نفوذی در ساختار خواهیم بود. جریان سلطه سه راهبرد اساسی دکترین مهار، جنگ رسانه ای و ایجاد نافرمانی مدنی دارد و رکن اصلی نافرمانی عمومی، نفوذی های بیگانه درون ساختار سیاسی و اقتصادی کشور هستند.
کیهانیان افزود: برای اداره هر نظام سیاسی ۳ رکن فرهنگ، امنیت و اقتصاد وجود دارد و اقتصاد ضلع نگه دارنده این دو رکن محسوب می شود. دشمن در پی فروپاشیدن این مثلث طلایی است و در وهله نخست رکن اقتصادی را هدف گرفته است.
سیام**۳۲۰۲ **۲۰۲۱**

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 11718 بازدید

بازدید دیروز: 1267 بازدید

بازدید کل : 1632389 بازدید

افراد آنلاین: 2 نفر