شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۰۱
 |  29/ اسفند/ 1397 - 4:43
  |   نظرات: بدون نظر
107 بازدید بازدید

رئیس خصوصی سازی بدهی خرید مجتمع گوشت اردبیل را باید پرداخت کند


ناصر عتباتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به ارسال نتیجه کارشناسی مجتمع گوشت اردبیل به دادسرا، اظهار کرد: بر اساس نتایج این کارشناسی، مشخص شد که بیش از ١٤٠ میلیارد ریال بدهی دراین رابطه وجود دارد.
وی با اشاره به احضار رئیس سازمان خصوصی‌سازی به دادسرای اردبیل برای بررسی موضوع، اظهار کرد: بنابر پیگیری‌ها و نظرات کارشناسی، رقم بدهی از بابت خرید مجتمع گوشت اردبیل به بانک ملی استان اثبات شده است.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل از دستور قضایی برای واریز فوری این رقم بدهی به بانک ملی این استان خبر داد و گفت: تاکید شده که ظرف یک ماه آتی کل پرداخت‌ها انجام شود که اولین قسط نزدیک به یک میلیارد تومان بود که روز گذشته واریز شد.
عتباتی همچنین اعلام کرد که در نحوه نشر آگهی‌ها، عدم توجه به سایر متقاضیان، زمان نشر آگهی و ثبت شرکت (در بازه زمانی آخر اسفند و اوایل فروردین ماه) به سوء جریاناتی رسیده‌ایم که مستلزم بررسی مجدد و تعقیب کیفری است که به لحاظ جایگاه و شخصیت حقوقی برخی متهمان موضوع از طریق مرجع صلاحیت دار پیگیری خواهد شد.
مجتمع صنعتی گوشت اردبیل از مجهزترین مجموعه های فرآوری صنعتی گوشت بهداشتی در کشور با ظرفیت کشتار روزانه چهار هزار راس دام و ۲۵۰ راس دام سنگین در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار و با زیربنایی در حدود ۴۵ هزار متر مربع در ۱۴ کیلومتری اردبیل واقع شده است.
این کشتارگاه بزرگ به گفته دادستان اردبیل ، امروز ارزشی قریب به هزار میلیارد ریال دارد، ضمن اینکه علاوه ‌‌‌بر اردبیل، دارای املاکی در تهران نیز می باشد.
۹۱٫۴ درصد از کل سهام این مجتمع در زمان تاسیس متعلق به 'شرکت سرمایه‌‌‌ گذاری بانک ملی ایران' و 'شرکت ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس' بود اما با شروع بحث عملیاتی شدن اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و خصوصی سازی در کشور، این مجتمع نیز در سال ۸۴ با قیمتی معادل ۴۰ میلیارد ریال به شرکت خصوصی 'فراوران دشت سبز سبلان' واگذار شد.
۶۰۱۶/۳۰۰۶

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 16430 بازدید

بازدید دیروز: 20891 بازدید

بازدید کل : 1766360 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر