یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۱۱
 |  28/ اسفند/ 1397 - 10:20
  |   نظرات: بدون نظر
103 بازدید بازدید

مناسب سازی مجتمع های بین راهی برای معلولان الزامی شد


ابراهیم کاظمی مومن سرایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از مهمترین مشکلات مناسب سازی در مجتمع های بین راهی برای استفاده افراد دارای معلولیت، سرویس های بهداشتی است که نیاز به مناسب سازی دارند.
رئیس دبیرخانه ستاد پیگیری و هماهنگی مناسب‎سازی بهزیستی ادامه داد: همچنین اماکن گردشگری و هتل ها نیز باید به گونه ای مناسب سازی شوند که همه افراد بتوانند از آن استفاده کنند.
مومن سرایی گفت: سامانه معبر با شماره ۳۰۰۰۰۱۲۳۲۲ آماده دریافت شکایات مردمی در زمینه مناسب سازی است و تاکنون مواردی از شکایت ها به مجتمع های بین راهی اختصاص داشته است.
وی خاطرنشان کرد: طبق مصوبات هفتمین جلسه ستاد پیگیری و هماهنگی مناسب‎سازی، مقرر شده است کمیته مشترکی بین دبیرخانه ستاد و سازمان میراث فرهنگی به منظور مناسب سازی اماکن گردشگری تشکیل شود تا مسائل مربوط به این امر را پیگیری کند و مجتمع های بین راهی، هتل ها و اماکن گردشگری برای همه قابل استفاده شود.
رئیس دبیرخانه ستاد پیگیری و هماهنگی مناسب‎سازی بهزیستی با اشاره به دیگر مصوبات هفتمین جلسه این ستاد در اسفند ۹۷، گفت: طبق این مصوبات صدا و سیما باید در زمینه پخش رایگان محتوای مناسب سازی در سطح کشور همکاری کند و همچنین الزامات مناسب سازی در فرایند صدور پروانه ساختمانی شهرداری های کشور اعمال شود.
مومن سرایی افزود: علاوه بر این مقرر شد استانداری و فرمانداری نسبت به آموزش مناسب سازی، برنامه ریزی و اقدامات لازم را انجام دهد و از سوی دیگر اجباری کردن گذراندن دو واحد درسی مناسب سازی در درس های دانشگاهی توسط وزارت علوم تصویب شد.
وی ادامه داد: مصوب شده است که ضوابط تدوین شده راه و شهرسازی نهایی و ابلاغ شود و وزارت صنعت و معدن نیز باید با قید فوریت نسبت به تغییر خودروی مورد نیاز معلولان و ایجاد نمایندگی خدمات پس از فروش در سراسر کشور اقدام کند.
مومن سرایی یادآور شد: بر اساس مصوبات هفتمین جلسه ستاد پیگیری و هماهنگی مناسب‎سازی، الزامات مناسب سازی به مباحث مقررات ملی ساختمان اضافه خواهد شد و سازمان نظام مهندسی نیز بر حسن اجرای آن نظارت می کند.
اجتمام*۹۱۸۵*۱۸۳۴

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 5405 بازدید

بازدید دیروز: 18764 بازدید

بازدید کل : 1774099 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر