شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۰۸
 |  27/ اسفند/ 1397 - 12:55
  |   نظرات: بدون نظر
126 بازدید بازدید

بیشترین فراوانی جرایم در آذربایجان شرقی اعلام شد


بابک محبوب علیلو روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، ایراد ضرب و جرح عمدی، بی احتیاطی رانندگی منجر به صدمات غیرعمدی بدنی و توهین به اشخاص را به ترتیب دارای بیشترین تعداد پرونده جرایمی در دادگستری آذربایجان شرقی بیان کرد که در تمامی این موارد از ابتدای امسال تاکنون نسبت به پارسال افزایش وجود دارد.
وی اظهار داشت: بیشترین میزان افزایش مربوط به جرم توهین به اشخاص است که نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد بیشتر شده است و ۲ جرم دیگر نیز سالجاری با ۹ درصد افزایش نسبت به پارسال مواجه اند.
محبوب علیلو، نرخ رشد جرایم در آذربایجان شرقی را هشداردهنده و زیاد دانست و افزود: بر اساس معیارهای جهانی نرخ رشد جرایم در کشورهای مختلف به طور معمول بیشتر از نرخ رشد اقتصادی محاسبه می شود که با توجه به شرایط اقتصادی ایران، میزان رشد جرایم به مراتب نگران کننده می باشد.
به گفته وی در تازه ترین معیارها نرخ رشد جرایم ۵ برابر نرخ رشد اقتصادی است که به طور حتم این رقم در ایران و آذربایجان شرقی بالاتر است و برای نهادهای فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی هشداری جدی به شمار می رود.
محبوب علیلو، ناآگاهی و بی توجهی به قانون را دلیل اصلی افزایش نرخ رشد جرایم در استان بیان و اضافه کرد: لازمه مقابله با این روند فرهنگ سازی در جامعه است که این امر نیز وابسته به ورود رسانه های گروهی برای آگاهی دهی به مردم از قواعد و مقررات قانونی است تا با بی اطلاعی از قانون زمینه ایجاد و بروز جرم در جامعه را فراهم نسازند.
وی، آمار بالای تصادفات رانندگی در محورهای مواصلاتی آذربایجان شرقی را بسیار بالا دانست و گفت: با توجه به مسافرپذیر و مسافرفرصت بودن استان، تعداد تصادفات رانندگی در جاده ها رو به افزایش می یابد که به هیچ عنوان قابل قبول نیست و باید تدابیر ویژه برای کاهش آن اتخاذ شود.
معاون قضایی رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه این مجموعه با جدیت تمام نسبت به سهل انگاری دستگاه های متولی در جاده های مواصلاتی برخورد می کند، یادآوری کرد: اما باید توجه داشت که عامل جاده و ایرادهای فنی در آن پس از عامل انسانی و خودرو قرار دارد.
محبوب علیلو اضافه کرد: در این راستا تاکنون دستگاه قضایی استان نهادهایی همچون راهداری و شهرداری ها را در جریان بروز تصادفات مقصر دانسته و آرای مربوطه نیز صادر شده است و در این زمینه با کسی تعارف نداریم.
وی گفت: دادگستری آذربایجان شرقی برای کاهش تصادفات جاده ای و برون شهری درصدد تهیه طرح عملیاتی و قابل اجرا است که در آن وظایف و مسئولیت های دستگاه های مختلف اجرایی مشخص می شود.
۳۰۳۸/۵۱۸

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 7191 بازدید

بازدید دیروز: 15883 بازدید

بازدید کل : 1991462 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر