یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۰۴
 |  26/ اسفند/ 1397 - 3:54
  |   نظرات: بدون نظر
76 بازدید بازدید

دستگاه قضایی با مخلان چهارشنبه آخر سال برخورد جدی می کند


به گزارش ایرنا، علی اکبر شمس روز یکشنبه در شورای پیشگیری از وقوع جرم افزود: بر اساس ماده ٦١٨ قانون مجازات اسلامی هر فردی با با حرکت غیرمتعارف یا تعرض به افراد موجب اخلال در نظم و آسایش عمومی شود به حبس از سه ماه تا یک‌سال و ٧٢ ضربه شلاق محکوم می شود.
وی ادامه داد: همچنین براساس ماده ٦٧٥ قانون مجازات اسلامی، تخریب و اتلاف اموال و غیره جرم بوده و هر فردی اموال و هر محل مسکونی متعلق به دیگری را تخریب و تحریق نماید به حبس از ۲ تا پنج ‌سال محکوم می‌شود.
به گفته این مسئول، بر اساس ماده ٦٨٩ قانون مجازات اسلامی، هرگاه حریق و تخریب و سایر اقدام های انجام شده به قتل یا نقص عضو یا جراحت و صدمه به انسانی ختم شود مرتکب علاوه بر مجازات، حسب مورد به قصاص و پرداخت دیه و در هر حال به تادیه خسارات وارده محکوم خواهد شد.
شمس گفت: سیاست کلی دستگاه قضایی، مخالف نبودن با اصل اجرای مراسم، احترام به آئین ‌های سنتی و حمایت از شادی و جشن‌های سالم با رعایت حقوق شهروندی مردم است.
وی افزود: در عین ‌حال از پلیس خواسته شده برخورد و مقابله جدی با توزیع‌کنندگان و فروشندگان مواد محترقه غیرمجاز و خطرناک، اعمال قانون در خصوص راکبان خودروها و موتورسیکلت‌های متخلف و توقیف آن تا پایان تعطیلات با هماهنگی مراجع قضائی در مرکز استان‌ و شهرستان‌ها را مدنظر قرار دهد.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد از شهروندان و خانواده ها خواست تا در کنار فرزندان خود باشند و با برپایی مراسم سنتی برای برقراری امنیت و آسایش با دستگاه قضایی و نیروهای امنیتی همکاری و مشارکت کنند.
استان یزد یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت دارد.
۷۵۳۶/ ۶۱۹۷

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 8520 بازدید

بازدید دیروز: 17334 بازدید

بازدید کل : 2010125 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر