شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۴۰
 |  26/ اسفند/ 1397 - 6:50
  |   نظرات: بدون نظر
110 بازدید بازدید

خیران خوزستان برای آزادی ۵۰ زندانی جرایم غیرعمد مشارکت کنند


حجت الاسلام قدرت الله هاشم نیا روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای آزادی ۵۰ زندانی مرد جرایم غیرعمد در زندان های استان به ۱۰میلیارد ریال کمک خیران نیاز است تا در آستانه عید نوروز زمینه برای بازگشت آنان به آغوش گرم خانواده ها فراهم شود.
وی از آزادی این تعداد زندانی غیرعمد در قالب طرح ‘عیدانه’ خبر داد و ابراز امیدواری کرد خیران با مشارکت داوطلبانه و خودجوش در این طرح زمینه را برای رهایی زندانیان فراهم کنند.
حجت الاسلام هاشم نیا افزود: هم اکنون ۲۸۰ زندانی مرد جرایم غیرعمد در زندان‌های خوزستان به سر می‌برند که امید است با همت خیران و نیکوکاران خیراندیش در روزهای پایانی امسال زمینه آزادی ۵۰ نفر از این افراد ‘معسر’ را آماده کنیم.
مدیرعامل ستاد دیه خوزستان با بیان اینکه جرایم این افراد مالی است گفت: جرایم این زندانیان بیشتر مربوط به ضمانت‌های بانکی، مهریه، نفقه و یا چک‌های غیرکلاهبرداری است.
وی گفت: خانواده های این زندانیان چشم انتظار بازگشت آنان هستند که امید است با عمل صالح نیکوکاران خوزستانی این اتفاق رقم بخورد.
حجت الاسلام هاشم نیا مسئولیت ستاد مردمی دیه را تلاش برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد عنوان کرد و گفت: این ستاد هرگز به دنبال آزاد کردن زندانیان شرور و مجرمان خطرناک نیست و هیچ مبلغی برای آزادی این دسته از زندانیان هزینه نمی شود.
چندی پیش در آیین گلریزان که با مشارکت خیران خوزستانی در اهواز برگزار شد زمینه آزادی چهار زن زندانی که مرتکب جرایم غیرعمد شده بودند فراهم شد.
بر اساس آمار رسمی جمعیت زندانیان استان خوزستان حدود ۱۳هزار نفر است. از این تعداد زندانی ۳۵ درصد (پنج هزار نفر) به جرم سرقت و ۲۴ درصد زندانیان مجرمان مواد مخدر هستند و ۷۰۰ نفر نیز محکوم مالی می باشند.
سه هزار و ۶۰۰ نفر از زندانیان در استان به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مشمول عفو و تخفیف مجازات و آزادی شدند.
گفته می شود با وجود آزادی و عفو این تعداد زندانی ، شمار زندانیان استان متناسب با فضای موجود نیست.
۶۰۶۵/۶۰۶۸

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 10498 بازدید

بازدید دیروز: 20891 بازدید

بازدید کل : 1760428 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر