یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۶
 |  19/ اسفند/ 1397 - 10:47
  |   نظرات: بدون نظر
77 بازدید بازدید

اتهام متهم ردیف دوم پرونده هدایتی پولشویی است


به گزارش خبرنگار قضایی ایرنا، رسول امیر قهرمانی روز یکشنبه در سومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات حسین هدایتی و سایر متهمانی که از بانک سرمایه تسهیلات گرفته بودند و در پاسخ به وکیل موسوی‌نژاد افزود: یکی از اتهامات موسوی‌نژاد پولشویی است. چون وی برای فرزند ۸ ساله خود در یک روز ۲۴۲ حساب باز کرده تا پول ها را جابجا کند در حالی که فرزند هشت ساله وی از نظر قانونی قدرت تصمیم گیری ندارد.

* موسوی نژاد دل خوشی به سپرده ها داشت
وی با اشاره به ضمانت نامه شرکت های کوه آوران جیحون و عمران تجارت امیر گفت: این ضمانت نامه ها برای تنزیل بوده است. یعنی قرار بوده ضمانت نامه ها از بانک خارج شود و این شرکت‌ها سهمی را به متهمان بدهند.
قهرمانی با استناد به بند ۲ ماده ۶ این ضمانت نامه گفت: در ضمانتنامه، اصل بر عدم پرداخت است. ضمانت نامه در واقع حسن انجام تعهد است و نباید بیش از ۱۵ درصد قرارداد پایه باشد در حالی که این ضمانتنامه این گونه نبود و حتی بدون قرارداد پایه مورد خرید و فروش قرار گرفته است.
قهرمانی با اشاره به نقش موسوی‌نژاد در شعبه فرمان بانک سرمایه گفت: این متهم در پنج شرکت از هشت شرکت مطرح شده نقش آفرینی داشته و حتی حق خود را از محل تسهیلات دریافت می‌کرده است.
وی افزود: موسوی‌نژاد گفته دلخوشی به سپرده ها داشته و می دانست اگر هدایتی پول ندهد می‌تواند از سپرده ها برداشت کند در حالی که قرار نبود سپرده‌ها وثیقه باشد و سپرده ها پشتوانه معنوی برای هدایتی بوده و قرار بود نقش و قدرت مالی هدایتی با آن نشان داده شود.
ادامه دارد…
اجتمام * ۱۰۰۳ * ۱۴۱۷ * ۳۰۶۳
۱۰۰۳

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 2124 بازدید

بازدید دیروز: 23599 بازدید

بازدید کل : 2027328 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر