یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۴۳
 |  12/ اسفند/ 1397 - 3:20
  |   نظرات: بدون نظر
63 بازدید بازدید

کارآفرینی برای خانواده زندانیان موجب کاهش آسیب در جامعه می شود


مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز:

کارآفرینی برای خانواده زندانیان موجب کاهش آسیب در جامعه می شود

مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز گفت: انجمن حمایت زندانیان بعنوان قائم مقام سرپرست خانواده با ایجاد شرایط اشتغال سعی در کاهش آسیب های اجتماعی در بین خانواده های زندانیان دارد.

به گزارش ایسنا، جبار باقری در بازدید از موسسه آموزش کارآفرینی خانه یاس با اشاره به نقش انجمن حمایت زندانیان در نبود سرپرست خانواده گفت: انجمن حمایت زندانیان با استفاده از ظرفیت‌های خیرین، سازمان‌های مردم نهاد و خیریه‌ها تلاش می‌کند آسیب‌های اجتماعی در بین خانواده‌های زندانیان را با کمک مردم و نهادهای مردمی کاهش دهد.

وی افزود: در ابتدای ورود سرپرست خانواده به زندان تنها ملجا و پناهگاه خانواده زندانیان، انجمن حمایت زندانیان است و انجمن باید شرایط یک زندگی شرافتمندانه را برای آنان فراهم کند تا خانواده دچار تزلزل و فروپاشی نگردد.

باقری گفت: فروپاشی خانواده از عوامل اساسی شروع یک زندگی نابسامان در بین خانواده‌های زندانیان است که نهایتاً منجر به افسردگی می‌شود. لذا پیشگیری از وقوع چنین اتفاقاتی آموزش اشتغال و توانمندسازی خانواده‌های آسیب پذیر زندانیان است.

وی در ادامه گفت: خیرینی که صاحب فکر و ایده هستند در راستای آموزش و ایجاد اشتغال به انجمن حمایت مراجعاتی دارند و آمادگی خود را به صورت داوطلبانه جهت تولید صنایع دستی اعلام نموده اند و پس از آموزش نیز برای آنان گواهی اشتغال صادر می‌کنند و انجمن نیز پیگیر است تا از این فرصت‌ها استفاده کند.

مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز در زمینه عرضه تولیدات خانواده‌ها می‌افزاید: انجمن در تلاش است با استفاده از ظرفیت شهرداری‌ها و سراهای محله شرایط عرضه تولیدات را برای این خانواده‌ها فراهم آورد لذا انجمن به عنوان قائم مقام سرپرست خانواده، موظف است این خانواده‌ها را که در واقع عائله انجمن حمایت زندانیان هستند تا بازگشت نان آور خانواده حمایت کند.

باقری گفت: هدف از راه اندازی این کارگاه‌ها، توانمند سازی و حرفه آموزی برای خانواده زندانیان در نبود سرپرستان آنان می‌باشد تا بتوانند برای تامین منابع مالی زندگی خود به استقلال و خودکفایی برسند.

وی گفت: بسیاری از خانواده‌های زندانیانی که در این کارگاه‌ها در حال آموزش هستند علیرغم مشکلات فراوان معیشتی با همتی که دارند علاوه بر وظیفه مادی که در خانه دارند، به یکباره مجبورند نقش نان آوری پدر را نیز برای فرزندان ایفا می‌کنند. در این بین انجمن بعنوان تسهیل کننده کار، نقش موثری در تعیین مسیر زندگی این خانواده‌ها بویژه فرزندان آنان دارد.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 313 بازدید

بازدید دیروز: 23599 بازدید

بازدید کل : 2025517 بازدید

افراد آنلاین: 2 نفر