جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۲۷
سرویس: مقالات
 |  21/ بهمن/ 1397 - 1:11
  |   نظرات: بدون نظر
573 بازدید بازدید

چهارمحال و بختیاری ۴۴ بانوی مدیر و سیاسی را به کشور معرفی کرد


به گزارش ایرنا، اقبال عباسی روز یکشنبه در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت : اکنون بیش از ۴۴ هزار زن شاغل در دستگاه های دولتی و بخش خصوصی استان مشغول فعالیت و کار هستند.
وی ، با اشاره به ایجاد ۴۴۱ تعاونی فعال زنان در استان، تصریح کرد: در این استان بیش از ۲۰۰ کارآفرین موفق زن مشغول فعالیت و کارآفرینی هستند که سهم بسزایی در ایجاد اشتغال در استان داشته است.
عباسی خاطر نشان کرد: ایجاد ۳۰ مرکز حمایتی و ۸۰ مرکز مشاوره زنان و تشکیل سازمانهای مردمنهاد از دیگر دستاوردهایی است که حوزه زنان چهارمحال و بختیاری پس از پیروزی انقلاب اسلامی آن را کسب کرده است.
استاندار چهارمحال و بختیاری، آزادیخواهی را از مهمترین ویژگی های مردم این استان دانست و گفت: زمانی که بختیار نخست وزیر وقت از بختیاری ها دعوت به حمایت و دیدار کرد، مردم استان به دعوت امام راحل لبیک گفتند و نشان دادند که آزادیخواه و معتقد به ارزش های انقلاب اسلامی هستند.
عباسی تصریح کرد: مردم این استان که از صادق ترین و سخت کوش ترین مردم کشور به شمار می روند همواره پشتیبان نظام جمهوری اسلامی هستند و با حضور به موقع خود در صحنه این پایداری و وفاداری خود را در برهه های مختلف نشان داده ند.
وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد زیرساخت های این استان در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفته است، افزود: بیش از ۸۰ درصد شهرها و روستاهای استان از نعمت روشنایی برق، گاز رسانی، آب و سایر زیرساختها برخوردار شده اند.
استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: با این وجود توسعه پایدار در مقایسه با دیگر استانها و آنطور که شایسته است در استان محقق نشده که در همین خصوص به برنامه ریزی دقیق تر و جامع تر و همراهی بیشتر حاکمیت برای رفع محرومیت تاریخی شهرها و روستاهای استان نیازمندیم.
به گفته وی، بکر بودن چهارمحال و بختیاری علاوه بر اینکه فرصتی برای رونق گردشگری طبیعی و توسعه صنعت توریسم استان به شمار می رود، به چالشی برای رونق اقتصاد و اشتغال این منطقه تبدیل شده است که این موضوع می طلبد تا در برنامه ریزی های کلان کشور توجه بیشتری به این استان شود.
عباسی، بیکاری و مساله آب را از دیگر چالش های این استان برشمرد و گفت: از آنجایی که نرخ مشارکت در این استان ۴۲ درصد است نرخ بیکاری نیز بالا رفته است ، که رفع این چالش نیازمند جذب سرمایه گذار بخش خصوصی برای رونق تولید و فعالیت های اقتصادی است.
وی خاطرنشان کرد: با این وجود طی ۶ سال گذشته ۳ هزار طرح عمرانی با اعتباری افزون بر ۷۰ هزار میلیارد ریال از سوی دولت و در مجموع در حدود ۱۰ هزار طرح اقتصادی، عمرانی، خدماتی، محرومیت زدایی و فرهنگی با همکاری سپاه، بسیج، کمیته امداد، بهزیستی و سایر نهادها و دستگاه های خدمات رسان در استان اجرا شده است.
عباسی افزود: هرچند دستاوردهای انقلاب اسلامی در استان قابل دفاع و موجب افتخار است اما انتظار می رود دولتمردان در سطح کلان با رویکرد تبعیض مثبت در راستای محرومیت زدایی و رساندن چهارمحال و بختیاری به جایگاه واقعی خود در زمینه رشد و توسعه بیش از پیش اهتمام ورزند.
به گزارش ایرنا، هم اکنون معاونان وزرای ورزش و جوانان و فرهنگ و ارشاد اسلامی از بانوان این استان هستند.
چهارمحال و بختیاری دارای جمعیتی افزون بر ۹۴۷ هزار نفر در ۹ شهرستان است.
۷۳۶۳/۲۰۹۷

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 8380 بازدید

بازدید دیروز: 14175 بازدید

بازدید کل : 1737419 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر