سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۱۲
 |  16/ بهمن/ 1397 - 12:19
  |   نظرات: بدون نظر
120 بازدید بازدید

سالانه ۵۴۰ هزار پرونده به دادگاه های خانواده ارجاع می شود


به گزارش ایرنا، مجید ارجمندی روز سه شنبه در کارگاه آموزشی سامانه طلاق افزود: از این شمار ۱۸۵ هزار پرونده در حوزه طلاق و ۳۶۰ هزار پرونده نیز در حوزه اختلافات خانوادگی است.
وی ادامه داد: چنانچه تعداد اعضای خانواده های این افراد را در نظر بگیریم سالانه بطور میانگین بین پنج تا ۶ میلیون نفر درگیر این مشکلات خانوادگی هستند.

*** کودک همسری بیشتر در خانواده های بی بضاعت نمود دارد
معاون دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور به پدیده کودک همسری در کشور اشاره کرد و گفت: بر اساس بررسی های انجام گرفته بیشتر این آسیب ها مربوط به خانواده های دارای مشکلات مالی و بی بضاعت است.
ارجمندی اظهار کرد: اگرچه در دین مبین اسلام پایین ترین سن ازدواج برای دختران ۹ سال تعیین شده ولی هیچگاه این مساله مورد تشویق قرار نگرفته است.
وی اضافه کرد: بر اساس فتوای مراجع در مورد ازدواج، فرد مورد نظر باید صلاحیت های روانی و عقلی لازم را داشته باشد.
معاون دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: در ایران برخی از مسایل فرهنگی بخوبی مورد بررسی قرار نگرفته و همین امر موجب بروز بسیاری از آسیب های اجتماعی در مناطق مختلف شده است.

*** آسیب های اجتماعی روز به روز در حال پیچیده شدن است
ارجمندی به روند آسیب های اجتماعی در کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به تغییراتی که در خانواده های امروزی بوجود آمده بررسی، کاهش و رفع آسیب های اجتماعی نیازمند تدوین راهکارهای جدید است.
به گفته ارجمندی، آسیب های اجتماعی کشور روز به روز در حال پیچیده شدن بوده و این مساله ضرورت انجام کارهای علمی در این حوزه را تقویت می کند.
۷۱۷۱/۶۰۳۴

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 6832 بازدید

بازدید دیروز: 18310 بازدید

بازدید کل : 1812531 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر