سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۰۷
 |  16/ بهمن/ 1397 - 12:49
  |   نظرات: بدون نظر
104 بازدید بازدید

خانه حمایتی سالمندان در سنندج افتتاح شد


به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی کشور روز سه شنبه در آیین افتتاح این مرکز اظهار داشت: این خانه ها با مراکز نگهداری سالمندان متفاوت هستند و ساختاری شبیه خانواده دارند و فضای خانه را برای فرد سالمند تداعی می کنند.
وحید قبادی دانا افزود: اقامت در این خانه ها شبانه روزی است اما مراکز نگهداری سالمندان نیست و فرد سالمند در طول روز می تواند به خواست خود خارج شده و به فعالیت های مختلف بپردازد.
وی بیان اینکه اجرای طرح خانه های حمایتی سالمندان امسال بصورت آزمایشی در ۶ استان کشور از جمله کردستان اجرا می شود، گفت: در صورت موفقیت، اجرای این طرح در سایر استان ها و شهرهای کشور نیز آغاز می شود.
قبادی دانا با بیان اینکه در این خانه ها حدود ۱۰ نفر سالمند براساس شرایطی از مرکز نگهداری سالمندان انتخاب و به این خانه ها آورده می شوند، اظهار داشت: اگر طرح موفق باشد لزومی ندارد این افراد حتما از خانه سالمندان باشد بلکه می توانند از درون خانواده به این مراکز آورده شوند.
وی افزود: خانه های حمایتی باید به گونه ای باشد که جنبه های عاطفی سالمندان تقویت شود و این افراد از لحاظ جسمی مشکل پیدا نکنند، ضمن اینکه ورزش های متناسب با سن آنان برایشان برنامه ریزی شود.‌
قبادی دانا با بیان اینکه برای اجرای این طرح از خانه های حمایتی در آلمان الگوبرداری شده است، اضافه کرد: باید برای بومی سازی این طرح تلاش کرده و آرامشی که در فضای خانه وجود دارد برای سالمندان فراهم کرد.
وی بر لزوم تحت پوشش قرار دادن تعداد بیشتری از جمعیت سالمند در این خانه ها تاکید کرد و گفت: سازمان بهزیستی در مقیاس های کوچک قبل از افزایش تعداد سالمندان در سال های آینده، فعالیت های مختلف انجام می دهد.
نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این آیین گفت: کاری که نهادهای حمایتی از جمله بهزیستی و کمیته امداد امام (ره) برای محرومان و قشر آسیب پذیر جامعه انجام می دهند نزد خداوند متعال از آجر و پاداش زیادی برخوردار است.
ماموستا فایق رستمی افزود: کسانی که مشکلاتی را از سر راه دیگران برمی دارند خداوند در روز قیامت مشکلات و موانع را از سر راهشان برخواهد داشت.
وی اظهار داشت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمت به محرومان یک اصل است و خدمات زیادی در حوزه های مختلف برای حمایت از این که قشر در سطح کشور انجام می شود.
معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کردستان نیز در این آیین گفت: در مرکز حمایتی سالمندان ۱۰نفر از مرکز نگهداری شبانه روزی که توانمند بوده و از نظر جسمی مشکل ندارند انتخاب و در این مرکز نگهداری می شوند.
مژگان مشفق افزود: این افراد در مشارکت های اجتماعی و برنامه های دیگر مراکز شرکت می کنند و تلاش می کنیم زمینه لازم برای گذران جریان عادی زندگی را برای این افراد فراهم کنیم.
۷۳۴۸ / ۳۰۳۴

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 7432 بازدید

بازدید دیروز: 18310 بازدید

بازدید کل : 1813131 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر