یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۱۴
 |  16/ بهمن/ 1397 - 9:52
  |   نظرات: بدون نظر
116 بازدید بازدید

تخریب و متهم کردن مدیران از برنامه های دشمن است


گزارش روز دوشنبه روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان به ایرنا حاکیست؛ آیت الله رسول فلاحتی در دیدار با اعضای شورای قضایی استان به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: انقلاب اسلامی بزرگ ترین بعثت پس از بعثت پیامبر اکرم(ص) در دنیای بشری محسوب می شود و این انقلاب از امیدهای اولیای خداست.
وی به وجود احکام بسیار در فقه شیعه برای امر قضاوت اشاره کرد و افزود: پس پیروزی انقلاب اسلامی آیت الله بهشتی به عنوان چهره علمی در راس قوه قضائیه قرار گرفت؛ دستگاه قضا امین نظام اسلامی، مردم و رهبری است و حجم بسیار مراجعه به دستگاه قضا نشان دهنده اعتماد مردم به این قوه است.
وی بعضی از مشکلات را به دلیل نبود نظارت توسط دستگاه های متولی عنوان کرد و گفت: بخش نظارت باید قوی تر از فعالیت دستگاه ها باشد زیرا اگر کارها به طور گسترده انجام شود و نظارت نباشد، لکه های سیاه در آن دیده می شود.
نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر به کارگیری مدیران با فهم، دست پاک و دارای مدیریت روز در دستگاه های مختلف، خاطرنشان کرد: آسیب فراز و نشیب در دستگاه ها به جامعه بر می گردد.
آیت الله فلاحتی بر سعه صدر مسئولان قضایی در تصمیم گیری ها تاکید کرد و یادآور شد: اگر امور با عقلانیت و بدون احساسات قوام بخشی شود، بسیار تاثیرگذار است.
وی با اشاره به اینکه در مواجهه با مردم اخلاق مداری باید رعایت شود، اظهار کرد: یکی از دلایل مراجعه گسترده مردم به دستگاه قضا به دلیل نهادینه نشدن امور مدنی و مسائل اسلامی در جامعه است.
امام جمعه رشت، خواستار تشکیل گروه مشاوران با سابقه به دور از تاثیرات سیاسیون در دستگاه قضایی تشکیل شد و افزود: استفاده از مشاوران دارای تجربه به دور از احساسات شخصی و گروهی در دستگاه قضا حائز اهمیت است.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه امور مدنی در زندگی اجتماعی و آپارتمان نشینی رعایت نمی شود، تصریح کرد: تمام زوایای سبک زندگی در فقه شیعه مشخص شده اما این احکام برای مردم فرهنگ سازی نشده است.
وی بر عملیاتی شدن امور فرهنگی در راستای کاهش آسیب ها در جامعه تاکید کرد و یادآور شد: مشکل اراضی مردم با منابع طبیعی از دیگر مسائل در گیلان است.

** تحول در دستگاه قضا با استفاده از فقه شیعه اسلامی
رئیس کل دادگستری گیلان نیز در این دیدار گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران به عنوان شاخص ترین کشور مستقل در دنیا مطرح شده است.
احمد سیاوش پور به حرکت قوه قضائیه در مسیر پیشرفت کشور طبق قانون اساسی اشاره کرد و افزود: در طول ۴۰ سال وقوع انقلاب اسلامی، نظام قضایی کشور برگرفته از فقه شیعه اسلامی متحول شده است.
وی با بیان اینکه قوانین مصوبه مجلس شورای اسلامی توانسته نیازهای روز جامعه را برطرف کند، تصریح کرد: در بحث ساختاری قوه قضائیه به عنوان قوه مستقل در قانون اساسی مطرح شده است.
رئیس کل دادگستری گیلان استقلال قاضی را از افتخارهای نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و بیان کرد: استقلال قوه قضائیه را به معنای همراهی و هم پوشانی با سایر قوا می دانیم.
سیاوش پور یادآور شد: نظارت یکی از وظایف دستگاه قضا به عنوان مدعی العموم در جامعه است.
۷۲۹۶/۲۰۰۷/

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 15592 بازدید

بازدید دیروز: 17334 بازدید

بازدید کل : 2017197 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر