شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۱
 |  15/ بهمن/ 1397 - 3:02
  |   نظرات: بدون نظر
55 بازدید بازدید

روایت متهم میکونوس از ۱۵سال حبس/واکنش مقامات عراقی به اظهارات ترامپ/وضعیت متهمان بانک سرمایه…


در گزیده اخبار سیاسی ۱۵ بهمن بخوانید؛

روایت متهم میکونوس از ۱۵سال حبس/واکنش مقامات عراقی به اظهارات ترامپ/وضعیت متهمان بانک سرمایه…

کشف ۱۷ میلیون لیتر سوخت قاچاق در استان فارس، برگزای نشست پوتین، روحانی و اردوغان ۱۴ فوریه در سوچی، انتقاد شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان از نحوه برخورد برخی جریانات با دستگاه دیپلماسی، گزارش کامل بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی بهداشت در مجلس، "اسناد موناکو"؛ رمز عملیات علیه ایران، آخرین اخبار و تحلیل‌ها از اینستکس، هدف از حضور آمریکایی‌ها در عراق آموزش و مشاوره است نه کنترل ایران، شروط پذیرش «علمی کاربردی‌ها» در آزمون وکالت ۹۷، آزادی پرویز کاظمی با تودیع وثیقه ۱۰ میلیاردی و… از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز دوشنبه، پانزدهم بهمن ماه ۱۳۹۷ است.

به گزارش ایسنا، وزارت اطلاعات اعلام کرد: با اقدامات اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات استان فارس و در راستای مبارزه با مفاسد کلان اقتصادی، ۳ باند قاچاق سوخت در شهرستان‌های مرودشت, کازرون و لامرد استان فارس با هماهنگی مراجع قضائی مورد ضربه قرار گرفت و ۱۵ نفر از اعضای اصلی این شبکه را دستگیر کردند. در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد متهمین در مدت فعالیت خود بیش از ۱۷ میلیون لیتر سوخت در قالب قاچاق و عرضه خارج از شبکه، جمع آوری و با همکاری دلالان از کشور خارج کرده اند.

کرمیلن از برگزای نشست پوتین، روحانی و اردوغان ۱۴ فوریه در سوچی خبر داد و اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه با حسن روحانی و رجب طیب اردوغان، رؤسای جمهور ایران و ترکیه چهاردهم فوریه ۲۰۱۹ در شهر سوچی واقع در منطقه دریای سیاه دیدار خواهد کرد.

در هشتمین جلسه دور جدید شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان اعضای شورا از برخی مواضع جریانات سیاسی و رسانه‌ها نسبت به دستگاه دیپلماسی کشور انتقاد کردند و خواستار همراهی همه جریانات و نخبگان با متولیان راهبری سیاست خارجی کشور حول محور منافع ملی شدند.

در نشست علمی بررسی ابعاد حقوقی تحریم نیز، معاون حقوقی ریاست جمهوری تاکید کرد: شرکت‌های خصوصی و دولتی باید با بررسی ماهیت شروط مربوط به تحریم مندرج در قراردادهایشان و تقویم خسارات وارده از طرق مقتضی نسبت به احقاق حق اقدام کنند. لعیا جنیدی با تاکید بر وضعیت قراردادهای تجاری بین المللی که با حضور رؤسای کانون وکلای سراسر کشور و اساتید برجسته حقوقی کشور برگزار شد، با تشریح ابعاد خروج غیرقانونی آمریکا از برجام، افزود: در خروج آمریکا از برجام، نقض ماهوی انجام شده است؛ چرا که آمریکایی‌ها مدعی بودند، موضوع و مدت برجام کافی نبوده که البته این به موجب قرارداد ادعایی موجه برای نقض توافق نیست.

انقلاب اسلامی در چهل سالگی

رفیق‌دوست: نظام در کمال عزت به ۴۰ سالگی رسیده‌است / امروز ملت باید حکومت را نگهدارد

جانشین دبیر کل جمعیت دفاع از ملت فلسطین: وقتی حمایت از فلسطین در قانون اساسی ایران گنجانده شد…

نماینده مشهد: بزرگترین چالش پس از گذشت ۴۰ سال از انقلاب اسلامی «نحوه اداره کشور» است

سفیر ایران در هلند: مسئولین جمهوری اسلامی در سیاست‌گذاری‌های خود از کسی دستور نمی‌گیرند

زاکانی: انقلابیون از خواب‌آلودگی و سطحی شدن خارج شوند

رئیس کل دادگستری کرمان: دستاوردهای انقلاب شگفت انگیز بوده است

***

در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، نحوه زمانبندی بررسی صلاحیت، وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دستور کار نمایندگان مجلس قرار گرفت و با ۲۲۹ رأی موافق، ۲۵ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۵۹ نماینده حاضر به سعید نمکی رأی اعتماد دادند که گزارش کامل این جلسه را می‌توانید اینجا بخوانید.

محمد رضا تابش از ابراز امیدواری رئیس جمهور و رئیس مجلس برای رسیدگی به پرونده فعالین محیط زیست در فضای عادلانه و منصفانه خبر داد و اظهار کرد: در خلال جلسه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی بهداشت جمعی از نمایندگان در مواجهه با رئیس جمهور و متعاقب آن گفت‌وگو با رئیس مجلس درباره اتهاماتی که متوجه فعالان محیط زیست است و دادگاه آنها هم در حال برگزاری است درخواست‌هایی را مطرح کردند.

همچنین مسعود پزشکیان در پاسخ به تذکری تعدادی از نمایندگان در خصوص مداخله امام جمعه کرج درخصوص سخنرانی رئیس مجلس شواری اسلامی در جلسه امروز مجلس تاکید کرد: شورای سیاستگذاری ائمه جمعه برخورد با رئیس مجلس را پیگیری کند.

“اسناد موناکو”؛ رمز عملیات علیه ایران

در دنیای امروز تعداد قابل توجهی از کشورهای پیشرفته و قدرتمند جهان که بعضاً با توجه به سابقه تاریخی‌شان دارای اهداف و نیات استعماری نیز هستند برای پیشبرد اهداف سیاسی و اقتصادی خود در ارتباط با سایر کشورها از قوای قهریه و ابزارهای سخت استفاده نمی‌کنند و استفاده از جنگ نرم را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند تا با صرف هزینه کم‌تر و تأثیرگذاری بیشتر اهداف خود را در مورد کشورهای مورد نظرشان به پیش ببرند.

آخرین اخبار و تحلیل‌ها از اینستکس

گزارش فایننشال‌تایمز از اهمیت و میزان کارآمد بودن “اینستکس”

رحیمی خبر داد: کمیسیون امنیت ملی مجلس موضوع اینستکس را با حضور ظریف بررسی می‌کند

یک عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس: اینستکس استقلال اروپا را از آمریکا مورد آزمون قرار می‌دهد

علاءالدین بروجردی: امیدواریم گام‌های اینستکس سریع‌تر دنبال شود

***

وزارت خارجه بحرین مدعی شد که بازیکن تیم ملی بحرین که از مخالفان رژیم این کشور است و در استرالیا پناهنده شده، از طریق ایران از بحرین فرار کرده بود. ماجرای استرداد او از تایلند به تازگی رسانه‌ای شده است. در این بیانیه آمده است که این فوتبالیست بنا بر اتهاماتی باید در دادگاه بحرین حاضر می‌شد و به قید وثیقه آزادشده بود که از کشور گریخت.

همچینن سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با ابراز تأسف عمیق از حمله تروریستی به اتوبوس زائران ایرانی در شهر بلد عراق که منجر به شهادت و جراحت تعدادی از هموطنان شد، این اقدام ددمنشانه و غیرانسانی را به شدت محکوم کرد. قاسمی اظهار داشت: گروه‌های تروریستی مطرود و شکست خورده در عراق، همچنان در توهم ابراز وجود به سر می‌برند و با دست زدن به اینگونه جنایات غیر انسانی به خیال خام خود به دنبال ضربه زدن به پیوند و وحدت میان ملت‌های ایران و عراق هستند.

سخنگوی نظامی حزب‌الله عراق به اظهارات اخیر رئیس جمهور آمریکا واکنش نشان داد و گفت که اگر آمریکا تصمیم بگیرد به ایران و یا سوریه حمله کند دست‌هایش را قطع خواهیم کرد. وی با اشاره به اینکه ترامپ حق ندارد به تجاوز به ایران از طریق خاک عراق فکر کند افزود: پارلمان عراق باید لایحه خروج نیروهای آمریکایی از عراق را تصویب کند.

همچنین رئیس جمهور عراق در واکنش به سخنان اخیر ترامپ گفت که آمریکا برای حضور در عراق جهت زیرنظر گرفتن ایران از ما اجازه‌ای نگرفته و بغداد منتظر توضیح کاخ سفید است. برهم صالح افزود که هدف از حضور نیروهای آمریکایی در عراق آموزش و مشاوره است نه زیر نظر داشتن ایران.

در همین رابطه حیدر العبادی، نخست وزیر پیشین عراق بابیان اینکه اینگونه اظهارات به روابط میان واشنگتن و بغداد آسیب می‌رساند، گفت: سخنان ترامپ درباره زیر نظر گرفتن ایران را نمی‌پذیریم.

عمار حکیم، رئیس ائتلاف اصلاح و سازندگی عراق هم با تاکید بر اینکه تهدید همسایگان، تهدید امنیت ملی عراق است گفت: تبدیل شدن عراق به میدان تسویه حساب بین‌المللی و یا منطقه‌ای را نمی‌پذیریم.

کاظم دارابی، متهم دادگاه “میکونوس” در نشست مطبوعاتی رونمایی از کتاب ” نقاشی قهوه خانه” که در برگیرنده خاطرات وی از دادگاه “میکونوس”است، بر بی گناهی خود تاکید کرد و گفت: برای آلمانی‌ها یک سیبل بودم که آنها به اهدافشان در رابطه با پرونده “میکونوس” دست پیدا کنند. وی افزود: در طول ۱۵ سالی که در زندان‌های آلمان بودم آنها حتی یک تو گوشی نیز به من نزدند. مورد شکنجه جسمی قرار نگرفتم، ولی شکنجه روحی شدیدی شدم.

رئیس اسکودا وضعیت پذیرفته شدگان دانشگاه‌های علمی- کاربردی کشور که در آزمون وکالت ۹۷ شرکت کرده بودند، را تشریح کرد. مرتضی شهبازی‌نیا اظهار کرد: همانند سال‌های گذشته این افراد یا باید مدرک کارشناسی پیوسته حقوق داشته باشند و یا در صورت داشتن مدرک کارشناسی ناپیوسته، مدرک کاردانی این افراد نیز باید رشته حقوق باشد و تعداد واحدهای لازم از سرفصل رشته حقوق را گذرانده باشند؛ در غیر این صورت طبیعتاً مدرک آن‌ها لیسانس حقوق تلقی نمی‌شود. در این صورت این متقاضیان پس از قبولی در آزمون علمی می‌توانند مراحل بعدی ثبت نام را طی کنند.

مدیرخراسانی، وکیل مدافع پرویز کاظمی متهم ردیف دوم پرونده بانک سرمایه گفت که موکلش با تأمین وثیقه ۱۰ میلیارد تومانی آزاد شده است.

همچنین حسینی امامی، وکیل مدافع محمدرضا توسلی متهم ردیف سوم پرونده بانک سرمایه از آزادی موکلش با تودیع وثیقه ۱۰ میلیارد تومانی خبر داد و در این باره اظهار کرد: موکلم در بعدازظهر روز شنبه ۱۳ بهمن ماه با تودیع وثیقه ۱۰ میلیارد تومانی آزاد شد.

رییس قوه قضاییه در جلسه مسئولان عالی قضایی از عفو ۵۰ هزار زندانی خبر داد و گفت که به مناسبت دهه فجر و آغاز چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به ۵۰ هزار زندانی عفو داده شده است. آملی لاریجانی افزود: عده‌ای آزاد و به عده‌ای تخفیف مجازات داده می‌شود. امیدواریم عفو گسترده‌ای داده شود که اصل آن پذیرفته شده است و رافت نظام جمهوری اسلامی است.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 10419 بازدید

بازدید دیروز: 15883 بازدید

بازدید کل : 1994690 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر