سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۸:۱۶
 |  30/ دی/ 1397 - 11:13
  |   نظرات: بدون نظر
40 بازدید بازدید

درآمدهای حاصل از قاچاق در سیستم بانکی گردش می‌کند


رییس کل دادگستری استان کرمان:

درآمدهای حاصل از قاچاق در سیستم بانکی گردش می‌کند

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: درآمدهای حاصل از قاچاق دارد در سیستم بانکی گردش کرده و حتی از کشور خارج می شود.

به گزارش ایسنا منطقه کویر، “یداله موحد” امروز ۳۰ دی ماه در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان اظهار کرد: در حوزه مبارزه با مواد مخدر تا زمانی که تقاضا وجود دارد، عرضه مسیر خود را پیدا می‌کند و به علت اینکه تقاضا در کشور حل نشده، مسئله عرضه مواد نیز حل نشده است.

وی افزود: حتی دسترسی به مواد در افزایش آمار اعتیاد تاثیر ندارد و نمونه این مسئله سیستان و بلوچستان است که دسترسی راحت تری به مواد دارند، اما نرخ مصرف در این استان نسبت به استان های دیگر کمتر است.

موحد با بیان اینکه دسترسی به مواد عامل اصلی اعتیاد نیست، تصریح کرد: استان کرمان در جهت مبارزه با مواد مخدر هزینه کرده و بیش از ۵۰۰ شهید در این حوزه تقدیم کرده است.

وی بیان کرد: باید آسیب شناسی شود اینکه چرا با وجود همه تلاش ها و اقدامات در مبارزه با مواد مخدر، آمار معتادین این وضعیت را دارد و اگر می خواهیم موفق باشیم، بیش از اینکه روی مبارزه و مجازات‌های سخت کار کنیم، باید روی تقاضا کار کنیم و زمینه‌ها و روش‌های موثر را به کار ببندیم.

رییس کل دادگستری استان کرمان اظهار کرد: در کرمان ۶۵ درصد و برخی شهرستان ها تا ۸۰ درصد زندانیان ما مربوط به جرائم مواد مخدر هستند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: از حدود ۵ سال قبل اعلام کردیم اگر شورای عالی مبارزه با پولشویی و ستاد مبارزه با مواد مخدر با هم هماهنگ شده و تعامل برقرار کنند، می توانیم گردش مالی قاچاقچیان مواد مخدر را فلج کنیم و وقتی به بنیان های اقتصادی آنها ضربه بزنیم، توان کار از آنها گرفته می شود که این مسئله در سطح ملی مطرح شد اما اتفاقی نیفتد.

موحد تصریح کرد: درآمدهای حاصل از قاچاق دارد در سیستم بانکی گردش کرده و حتی از کشور خارج می شود و نه تنها اقدامی در کشور نشد، بلکه قانون اصلاح شد و گفت تنها درآمدهای حاصل از قاچاق باید مصادره شود نه همه اموال قاچاقچیان و این کار قضات را سخت کرده است.

وی بیان کرد: اداره کل اطلاعات استان کرمان کار خیلی خوبی در زمینه ضربه زدن به بنیان های مالی قاچاقچیان مواد انجام داد و اتفاقات خوبی در این حوزه افتاد و باید این الگو اطلاع رسانی و مسئولان ببینند می شود مبارزه اقتصادی با مواد مخدر انجام داد.

انتهای پیام

دبیر: فرهاد صمدی پور



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 10212 بازدید

بازدید دیروز: 19544 بازدید

بازدید کل : 1491595 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر