جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۴
 |  21/ دی/ 1397 - 8:29
  |   نظرات: بدون نظر
33 بازدید بازدید

شلیک به قانون


به گزارش ایرنا براساس گزارش های مختلف انتظامی، کهگیلویه و بویراحمد پس از انقلاب همواره یکی از امن ترین استان های ایران بوده است و مردم همواره پشتیبان ارکان نظام بوده اند.
در حالی که در دهه های گذشته پایه های امنیتی جمهوری اسلامی بنا گذاشته شد برخی تلاش می کنند این امنیت را دچار خدشه کنند که آخرین تلاش آنها در کهگیلویه و بویراحمد در ۱۹ دی امسال رخ داد.
چهارشنبه ۱۹ دی خبری مبنی بر حمله مسلحانه فرد یا افراد ناشناسی به رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در فضای مجازی و رسانه ای استان انعکاس یافت و بعد از مدت کوتاهی منابع رسمی این خبر را تایید کردند.
براساس گزارش ها حجت الاسلام غلامرضا مزارعی هنگام رفتن به خانه اش در محله راهنمایی یاسوج مورد حمله مسلحانه فرد یا افرادی قرار گرفت.
در این حمله مسلحانه که با سلاح جنگی صورت گرفت آسیبی به مزارعی و همراهان وی وارد نشده اما خودروی حامل وی آسیب دیده است .
براساس این گزارش ها حجت الاسلام مزارعی هنگامی که قصد ورود به منزلش در خیابان باهنر ۵ یاسوج را داشت دو فرد مسلح با سلاح کلاشینکف و سوار بر خودروی پژو ۴۰۵ طوسی رنگ، خودروی زانتیا حامل رئیس دادگستری را به گلوله بستند.
حدود ۲۰ گلوله به خودروی رئیس کل دادگستری شلیک شد اما وی و همراهانش آسیبی ندیدند.

** عامل یا عاملان تیراندازی در چنگال قانون گرفتار می شوند
محمد کاظم نظری معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت که شناسایی و دستگیری عاملان تیراندازی به رئیس کل دادگستری استان در دستور کار مسئولان امنیتی ، اطلاعاتی و قضایی قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: عاملان حدود ساعت ۱۵ روز چهارشنبه با یک دستگاه پژو ۴۰۵ مقابل در منزل رئیس کل دادگستری استان ، وی را مورد حمله مسلحانه قرار دادند.

** محکومیت شلیک به قانون و عدالت
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در پیامی سوء قصد به جان رئیس کل دادگستری این استان را محکوم کرد.
آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی در این پیام آورده است: «حادثه پیش آمده در روز ۱۹ دی ماه در شهر یاسوج به هر جهت و بهانه‌ای محکوم است.
وی ادامه داده ، حرکت‌های زشت و وحشیانه که امنیت جامعه را مخدوش می‌کنند، نفرت هر انسانی را بر می‌انگیزد. و انتظار می‌رود مسئولان قضایی و امنیتی عاملان را به سرعت شناسایی کنند.
آیت الله ملک حسینی در این پیام گفته است که چنین حادثه‌هایی به مدیریت معقول و انسانی نیاز دارند تا باعث تشدید هرج و مرج نشود.
وی اظهار امیدواری کرده استاندار کهگیلویه و بویراحمد به خوبی بر امور نظارت کرده و در این زمینه دستورات لازم را به شورای تامین دهد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز با صدور پیامی سو قصد به جان رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد را محکوم کرد.
علی محمد احمدی گفت: مسئولان امنیتی، انتظامی و قضایی با درایت، جدیت، سرعت و بسیج تمامی توان، امکانات و قوا در جهت شناسایی عامل یا عاملین این تیراندازی، استوار گام بردارند.
در این پیام آمده است: «تیراندازی چهارشنبه یاسوج نشانه گرفتن امنیت و آرامش مردم شریف این استان بود. کسانی که دست به این اقدامات شنیع و غیر انسانی می زنند ،بدانند با این تحرکات راه به جایی نخواهند برد.
وی در ادامه عنوان کرد: تردیدی نیست که تلاش برای ایجاد ناامنی و بر هم زدن آرامش مردم، حاصلی جز بی آبرویی عاملان و آمران از یک سو و بالا بردن انسجام ،اتحاد و همبستگی بیشتر مسئولان و مردم شریف از سوی دیگر نخواهد داشت.
استاندار در پایان این پیام اظهار داشت: اینجانب ضمن محکوم کردن این اقدام غیر انسانی، از مسئولان امنیتی، انتظامی و قضایی می خواهم با درایت، جدیت، سرعت و بسیج تمامی توان،امکانات و قوا در جهت شناسایی عامل یا عاملین این تیراندازی، استوار گام بردارند و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذاری نکنند، تا در آینده شاهد این وقایع نباشیم.»
نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: با عاملان حمله مسلحانه به حجت الاسلام غلامرضا مزارعی رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد باید به شدت و بدون اغماض برخورد شود.
غلام محمد زارعی اظهار داشت: نمایندگان استان ضمن محکوم کردن این اقدام ناجوانمردانه و ضد امنیتی، خواستار شناسایی عامل و یا عاملین این رفتار غیر انسانی و اشد مجازات برای آنها هستند.
وی با اشاره به ضرورت وجود احساس امنیت به عنوان یکی از حیاتی‌ترین حقوق مردم، افزود: امنیت از مهم‌ترین و اساسی‌ترین نیاز‌های مردم است، نباید قانون شکنان و مخلان امنیت لحظه‌ای از اقدامات زشت خود احساس آرامش کنند.
زارعی بیان کرد: بدیهی است با توجه به اشراف کامل اطلاعاتی و تجربیات گرانبهای امنیتی، شناسایی مجرمان چندان مشکل نیست و باید در روند شناسایی و برخورد با عاملان این حادثه برخورد بدون اغماض شود.
نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی سوء قصد به جان حجت الاسلام مزارعی رئیس کل دادگستری استان را محکوم کرد.
عدل هاشمی در این بیانیه گفت: عمل زشت و غیرانسانی سوء قصد به جان رئیس کل دادگستری استان آنچنان مذموم و محکوم است که خاطر هر انسانی را آزرده و جربحه دار می‌نماید.
وی عنوان کرد: برقراری امنیت از حقوق اصلی و نیازمندی‌های اساسی مردم بوده و از همین منظر، برخورد قاطع و عاجل با عوامل مخل امنیت، نیز از حقوق اولیه مردم و در راستای برقراری اصل موضوع (امنیت) می‌باشد که لازم است استاندار محترم، بدون درنگ اقدامات لازم و ممکن را به عمل آورد تا هرچه سریع‌تر هتاکان قانون شکن به سزای عمل خویش برسند.
نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس ادامه داد: از جناب آقای مزارعی انتظار دارم آنگونه که خود نیز پس از حادثه فرموده‌اند در اجرای عدالت و خدمتگزاری به مردم مصمم و مصداق آیه شریفه‌ی «فاستقم کما امرت» باشند.
هنوز اطلاعاتی از فرد یا افراد شلیک کننده به رئیس دادگستری کهگیلویه و بویراحمد و انگیزه آنان منتشر نشده است و این موضوع از سوی نیروهای امنیتی و انتظامی در دست بررسی است.

۹۹۲۸/۶۱۱۰

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 12157 بازدید

بازدید دیروز: 14175 بازدید

بازدید کل : 1741196 بازدید

افراد آنلاین: 5 نفر