یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۱۰
 |  19/ دی/ 1397 - 3:20
  |   نظرات: بدون نظر
28 بازدید بازدید

اعلام مقصران حادثه دانشگاه علوم تحقیقات/تاکید جنتی بر دقت شورای نگهبان در بررسی بودجه و…


در گزیده اخبار سیاسی ۱۹ دی بخوانید؛

اعلام مقصران حادثه دانشگاه علوم تحقیقات/تاکید جنتی بر دقت شورای نگهبان در بررسی بودجه و…

دیدارمردم قم با رهبر انقلاب، «آیت‌الله» به روایت برادر، رد شباهتی بین جلیقه‌زردهای فرانسه و کارگران ایرانی از سوی جهانگیری، واکنش سفارت ایران در بانکوک به پاسخ مداخله‌جویانه وزیر بحرینی به ظریف، گفت و گوی حامد کرزای با ایسنا، برگزاری دومین جلسه رسیدگی به پرونده دومان توکان، اعلام مقصران حادثه دانشگاه علوم تحقیقات، تاکید بر دقت شورای نگهبان در بررسی بودجه و… از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز چهار شنبه، نوزدهم دی ماه ۱۳۹۷ است.

به گزارش ایسنا، هم‌زمان با سالروز قیام تاریخی مردم قم علیه رژیم پهلوی در نوزدهم دی‌ماه ۱۳۵۶، هزاران نفر از مردم این شهر با حضور در حسینیه‌ی امام خمینی رحمه‌الله با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند. رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار خاطرنشان کردند: برخی از روی نفهمی یا مسائل دیگر، علت دشمنی مستکبران را سخنان امام یا فلان مسئول علیه آمریکا می‌دانند. «شجاعت» و «عقلانیت» دو نکته مهم و تذکر رهبر انقلاب خطاب به مسئولان بود. ایشان افزودند: در مقابل توپ و تشر و یاوه گویی های امریکا و اروپا پس نزنید و بایستید و بدانید که اینها نه تهدید، نه «وعده و قول» و نه حتی امضایشان اعتبار ندارد.

«آیت‌الله» به روایت برادر

یکشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۵ پیش از ساعت هشت شب، بیمارستان شهدای تجریش آخرین میزبان آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی است. او که ساعاتی قبل از آن دفتر کارش در مجمع تشخیص مصلحت نظام را پس از صرف ناهار با حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر وقت بهداشت و درمان ترک کرده بود، حوالی غروب آن روز به مجموعه کاخ سعدآباد رفت تا برنامه دوهفته‌ یکبار شنا در استخر کوچکی که بعدها به «استخر فرح» مشهور شد را عملی کند؛ اما به گواه آنچه در رسانه‌ها از قول محافظانش مطرح شد، با گذشت چند دقیقه، پیکر رو به احتضارش را راهی نزدیک‌ترین بیمارستان می‌کنند…

معاون اول رییس جمهور در گفت‌وگو با «یورو نیوز»  با اشاره به این‌که «سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان و کل اتحادیه اروپا در خصوص برجام موضع گیری‌های دیپلماتیک و به موقعی انجام داده‌اند، اما از این کشورها هنوز اقدام عملی دیده نشده است»، گفت: اگر شاهد اقدام عملی از سوی اتحادیه اروپا باشیم، جمهوری اسلامی ایران نیز از برجام حفاظت خواهد کرد.اسحاق جهانگیری  در ادامه این گفت و گو در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه به نظرتان آیا نقطه اشتراک و قرابتی بین مطالبات جلیقه زردها و اتفاقاتی که اخیراً در تهران بین جامعه کارگری ایران پیش آمده می بینید؟ تاکید کرد: شباهتی بین جلیقه‌زردهای فرانسه و کارگران ایرانی وجود ندارد.

همچنین مشاور معاون اول رئیس جمهور با اعلام اینکه بهمن ماه اسحاق جهانگیری بهمن ماه سفری به سوریه خواهد داشت گفت که این امر پایه‌ای برای توسعه تعاملات بین ایران و سوریه خواهد بود. حسن دانایی‌فربا تاکید بر اینکه عراق حاضر به قطع ارتباط با ایران نیست، گفت: پیش‌بینی‌ می‌شود در سال جاری ایران ۱۱.۶ میلیارد دلار صادرات به عراق داشته باشد.وی با اشاره به آغاز حرکت‌هایی در اقلیم کردستان که امید است توسعه یابد، بازار عراق را یک بازار رقابتی دانست و گفت: امروز ، امارات و عربستان سعودی به دنبال بازار عراق هستند

سفارت جمهوری اسلامی ایران در تایلند در پیامی توئیتری با انتشار تصویری از نقشه ایران و بحرین و تاکید بر وسعت و بزرگ بودن جمهوری اسلامی در برابر بحرین، به پاسخ مداخله‌جویانه وزیر امورخارجه بحرین به توئیت محمدجواد ظریف درباره وضعیت ترامپ و مشاورانش واکنش نشان داد.

همچنین حامد کرزای رییس‌جمهور پیشین افغانستان  در ارزیابی خود از گفت‌وگوهای ایران با طالبان تصریح کرد: گفت: ایران با طالبان در تماس است و این تماس ایران با طالبان بدون شک به نفع افغانستان تمام می‌شود.

دومین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمانپرونده دومان توکان در شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم مفسدان و اخلالگران در نظام اقتصادی به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد. در پایان این جلسه قاضی صلواتی ختم جلسه را اعلام و اظهار کرد: جلسه بعدی رسیدگی به پرونده دومان توکان روز شنبه راس ساعت ۱۰ برگزار می‌شود.

حجت الاسلام محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور با اشاره به پرونده حادثه واژگونی اتوبوس در دانشگاه علوم و تحقیقات تهران گفت: بخش‌هایی از این پرونده که کارهای حقوقی و قضایی شان تکمیل شده بود، آماده ارسال به دادگاه است.

در همین رابطه دادستان تهران  از اعلام نظر کارشناسی هیئت هفت نفره در مورد حادثه واژگونی اتوبوس در دانشگاه علوم تحقیقات خبر داد و گفت: این هیئت سه عامل اساسی دانشگاه آزاد، راننده و پیمانکار مقصر حادثه دانشگاه علوم تحقیقات را مقصر اعلام کرده است.

همچنین دادستان زاهدان به تشریح آخرین وضعیت پرونده خاطیان مدرسه اسوه حسنه زاهدان پرداخت و گفت: این پرونده در اولین فرصت تشکیل و پیگیری شد که براساس نظر کارشناسان رسمی قوه قضائیه، در این واقعه ۵۰ درصد مدیر آموزشگاه و دو نفر ازعوامل داخلی مدرسه و۵۰ درصد ۴نفر از مدیران آموزش و پرورش ناحیه دو زاهدان را مقصران اصلی این حادثه اعلام کرده اند.

آملی‌لاریجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با قدردانی از مقام معظم رهبری برای اعتماد به وی به‌منظور حضور در شورای نگهبان، اظهار امیدواری کرد با توفیق الهی و عمل خالص بتواند وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهد.

همچنین آیت‌الله جنتی در جلسه امروز شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان با توجه به شرایط اقتصادی کشور می‌تواند و باید در بررسی بودجه دقت بیشتری کند تا از اسراف و تبذیرهای احتمالی جلوگیری کند.

* مهمترین اخبار، مصوبات و دستور کارهای  امروز (چهار شنبه) نوزدهم دی ۱۳۹۷ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

*همچنین می‌توانید گفت و گوهای اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز هیات دولت با خبرنگاران را اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 19908 بازدید

بازدید دیروز: 17334 بازدید

بازدید کل : 2021513 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر