چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۲۴
 |  18/ دی/ 1397 - 3:20
  |   نظرات: بدون نظر
42 بازدید بازدید

آخرین اخبار از پیگیری ادعای اسماعیل بخشی/واکنش به یک توییت ظریف/فرخزاد ۴۰۰میلیون دلاری در زندان


در گزیده اخبار سیاسی ۱۸ دی بخوانید؛

آخرین اخبار از پیگیری ادعای اسماعیل بخشی/واکنش به یک توییت ظریف/فرخزاد ۴۰۰میلیون دلاری در زندان

پیگیری ها برای بررسی ادعای اسماعیل بخشی، تشریح آسیب‌های یارانه پنهان، ظریف در هند، ادعای یک نظامی سابق آمریکا در ایران، توضیح وزیر خارجه آمریکا درباره هدفش از سفر به منطقه، اعطای چهارصد میلیون دلار ارز دولتی به فردی کم ‌سواد به نام فرخزاد، اشکال سوالات آزمون وکالت، از حقوقدانان برجسته کشور و… از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز سه شنبه، هجدهم دی ماه ۱۳۹۷ است.

به گزارش ایسنا، آیت الله مکارم شیرازی در دیدار طلاب و فضلای مدارس علمیه امام حسین (ع) و الغدیر اهواز، گفت: وهابیت تکفیری در حال نزول و پایان عمرشان نزدیک است، آنها با پول های سعودی می خواهند به زندگی کثیف خود ادامه دهند و برنامه های خود را دنبال کنند. وی در ادامه با اشاره به موقعیت ویژه خوزستان، گفت: خوزستان و اهواز موقعیت ویژه و حساسی دارند، دشمنان برای این منطقه برنامه‌ها دارند، شما باید سعی کنید به شبهات آشنا باشید و جواب آنها را بدهید.

همچنین اسحاق جهانگیری در سومین دوره اهدای نشان کارآفرینی امین الضرب در تالار وحدت با بیان اینکه شرایط کشور سخت و دشوار است، گفت: در شرایط سخت باید مردان بزرگ به میدان بیایند. مطمئن هستم کارآفرینان می‌توانند این دوره را خوب مدیریت کنند، من قول می‌دهم که با تمام وجود بمانم و در حمایت شما هم لحظه‌ای تردید نخواهم کرد.

حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس‌جمهوری در کانال تلگرامی خود از دستور صریح رئیس‌جمهور برای رسیدگی به ادعای «اسماعیل بخشی» خبر داد و نوشت» در پی ادعای یکی از کارگران بازداشت شده کارخانه نیشکر هفت تپه مبنی بر مورد شکنجه قرار گرفتن در دوره بازداشت، رئیس جمهوری دستور رسیدگی به این ادعا را صادر کرد.

در همین رابطه علیرضا، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس رحیمی در صفحه شخصی خود در توییتر اعلام کرد که ادعاهای «اسماعیل بخشی» با حضور مقامات وزارت اطلاعات در کمیسیون امنیت بررسی می‌شود.

همچنین رییس دفتر دادستان کل کشور از حضورهیئت ویژه کارشناسی دادستانی کل کشور در خوزستان برای بررسی ادعای اسماعیل بخشی خبر داد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به آسیب‌های یارانه پنهان و تاثیر آن بر اقتصاد کشور گفت که در برخی موارد نزدیک کردن قیمت‌ها به واقعیت امکان‌پذیر نیست و راهکار دیگر این است که یارانه به صورت سرانه به مردم داده شود تا مردم قدر یارانه را بدانند.

همچنین یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در یادداشتی، حفظ منافع ملی را مهم‌ترین اولویت کشور دانست و با اشاره به محدودیت منابع درآمدی به دلیل تحریم ها، بر ضرورت بازنگری در برخی رویکردها در بودجه تاکید کرد.

 محمد جواد ظریف در جریان سفرش به هند، پس از دیدار با وزیر حمل و نقل هند در جمع خبرنگاران تاکید کرد: به همکاری خود با اروپا درباره SPV ادامه می دهیم اما منتظر اروپا نمی‌مانیم.

همچنین وزیر امور خارجه کشورمان در سخنانی در نشست فروم اقتصادی ایران-هند با تاکید بر این که برای تامین امنیت بر مردم خود تکیه داریم، گفت: تحریم‌ها جدید نیستند، ما به همکاری با دوستانمان ادامه خواهیم داد و در حاشیه این نشست،اتاق بازرگانی ایران و هند با یکدیگر در زمینه همکاری‌های اقتصادی و تجاری تفاهم نامه مشترک امضا کردند.

در همین نشست سفیر ایران در هند با بیان اینکه رقم تجارت بین دو کشور بر اساس اعلام رییس‌جمهور ما و نخست وزیر هند، برای دو کشور کافی نیست.گفت: رقم تجارت ایران و هند باید به سطح مناسب تری افزایش یابد.

خالد بن احمد، وزیر خارجه بحرین در واکنش به روایت تصویری محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران از وضعیت ترامپ و مشاورانش با انتشار تصویری از محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور پیشین ایران در صفحه توییتر خود نوشت: آقای ظریف، این تصویر یک میلیون حرف دارد؛ در رابطه با کوری و البته در رابطه با سوء نیت‌ها و اهداف سلطه‌گری و تحریف یک امت پرافتخار، ایران یک مساله است و شما یک مساله دیگر.

سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در یک کنفرانس خبری در بروکسل با بیان اینکه کار برای ایجاد سازوکاز مالی با ایران در حال پیشرفت است، گفت که سازوکار مالی با ایران به زودی راه‌اندازی می‌شود. وی افزود که روند ایجاد سازوکار مالی ویژه با ایران برای دور زدن تحریم‌های آمریکا ادامه دارد.

این درحالیست که وزیر خارجه دانمارک در صفحه توییتر خود از موافقت اتحادیه اروپا با تحریم ایران خبر داد و نوشت که (امروز) روز مهمی برای اتحادیه اروپاست. اتحادیه اروپا توافق کرده که تحریم‌هایی علیه یک سرویس اطلاعاتی ایران به علت آن چه توطئه در خاک اروپا خوانده، اعمال کند. این هشداری از سوی اتحادیه اروپا است که نشان می‌دهد اروپا چنین رفتارهایی را تحمل نمی‌کند.

در پی انتشار گزارش‌هایی مبنی بر بازداشت یک نظامی سابق آمریکایی در ایران، وزارت خارجه آمریکا ادعا کرده که این خبر صحت دارد و یکی از شهروندان این کشور در ایران بازداشت شده است. بر اساس ادعای مطرح شده این نظامی سابق نیروی دریایی آمریکا که مایکل آر. وایت نام دارد ظاهرا تابستان گذشته هنگام خروج از ایران در فرودگاه مشهد بازداشت شده است.

همچنین در ادامه رویکرد خصمانه واشنگتن درقبال کشورمان، وزیر امورخارجه آمریکا گفت که خروج نیروهای آمریکایی از سوریه تغییری در سیاست‌ مقابله با ایران ایجاد نمی‌کند. مایک پمپئو  در پیامی در صفحه توئیتر خود نیز با بیان توضیحی درباره سفرش به منطقه نوشت: هدفش از سفر به خاورمیانه، تاکید بر تعهد واشنگتن به منطقه، شکست داعش و همچنین تعهد به مقابله با ایران است.

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز که در ایسنا حضور یافته بود، در گفت‌وگویی به سوالاتی مانند حواشی آزمون وکالت ۹۷، طرح جامع وکالت، طرح مقابله با کودک همسری، طرح شورای عالی استان‌ها در خصوص تغییر کاربری دفاتر وکلا، تبصره ماده ۴۸ قانون آیین دادرسی کیفری، اقدامات کانون در مورد وکلای بازداشتی اخیر و… پاسخ داد. وی در بخشی از این مصاحبه با اشاره به انتقادات مطرح شده نسبت به سوالات آزمون وکالت ۹۷، گفت: اعتراضات تقریبا در تمام آزمون‌ها وجود دارد. تنها اقدامی که اسکودا می‌توانست انجام دهد استفاده از حقوق‌دانان برجسته کشور بود که این کار را هم انجام داد. عیسی امینی افزود: اشکال سوالات آزمون وکالت، از حقوقدانان برجسته کشور است.

در نشست مشترک دادستانی تهران و مسئولان اتاق بازرگانی، جعفری دولت آبادی  از رییس اتاق بازرگانی کشور خواست که در صدور کارت‌های بازرگانی به میزان وظیفه‌ای که دارد ایفای نقش کند و گفت:‌ متهمی به نام فرخزاد که ۴۰۰ میلیون دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی گرفته و اکنون در زندان است، سواد زیادی ندارد.

همچنین دادستان اصفهان با اعلام این خبر که کیفرخواست متهم  آزار و اذیت در یکی از مدارس ابتدایی اصفهان صادر شد و گفت: پرونده برای رسیدگی به اتهامات فوق به دادگاه ارسال شده است.

* مهمترین اخبار، مصوبات و دستور کارهای  امروز (سه شنبه) هجدهم دی ماه ۱۳۹۷ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 4053 بازدید

بازدید دیروز: 16919 بازدید

بازدید کل : 1826671 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر