دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۲
 |  12/ دی/ 1397 - 2:25
  |   نظرات: بدون نظر
20 بازدید بازدید

۳۰۰ طرح مبارزه با مواد مخدر در منطقه ۲ کشور اجرا شد


به گزارش ایرنا، محمد بیرجندی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر افزود: از ۲هزار و ۴۰۰ سازمان مردم نهاد (سمن) فعال در حوزه مبارزه با مواد مخدر در کشور۵۰۰ سمن مربوط به منطقه ۲ کشور شامل استانهای بوشهر، فارس، هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان و چهار محال و بختیاری است.
وی بیان کرد: برگزاری این همایش ها کمک می کند سمن های فعال در این حوزه با انگیزه و مطالبه گری بیشتر در چارچوب استراتژی های تدوین شده از سوی دبیرخانه مبارزه با مواد مخدر نقش مداخله گری مثبتی داشته باشند.
مدیرکل دفتر توسعه مشارکتهای مردمی و سازمان های مردم نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهارداشت: اجرای کارگاه های تخصصی با هدف افزایش دانش تخصصی سمن های مبارزه با مواد مخدر در زمینه ارائه راهکارهای نوین پیشگیری از اعتیاد، تقویت ظرفیتهای خانواده و جامعه، کاربست این اطلاعات برای مداخله مثبت تر در عرصه ها و محیط های مختلف اجتماعی برگزار می شود.
بیرجندی گفت: تلاش می شود نقش سازمان های مردم نهاد در تصیم سازی و هدایت آنها به سمت پژوهش، تحقیق و تحلیل های علمی بیشتر و حمایت های مادی و معنوی افزایش و موانع در این مسیر کاهش یابد.
وی افزود: هر سازمان مردم نهاد باید با یک رسالت و انگیزه مشخص ورود و با توسعه توان تخصصی وبا تقویت ساختارهای خود منابع و حمایت های اجتماعی را جذب و پایدار نگه دارد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه بامواد مخدر استان بوشهرگفت: در منطقه ۲کشور ۵۰ کارآفرین شناسایی و با همکاری سازمانهای مردم نهاد ۸۰ کارگاه اشتغالزایی در بخش های مختلف برگزار شده است.
ارسطو ترکمانمنش افزود: همچنین ۹۷۹ نفر از افراد بهبود یافته از مواد مخدر در استان های بوشهر، فارس ،هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد مشغول به کار شده اند.
وی یادآور شد: استان های منطقه ۲ کشور تاکنون ۳۷۲ همایش ، ۵۸۷ کارگاه آموزشی و هزار و ۳۶۴ برنامه فرهنگی برگزار شده است.
۶۰۴۷/۶۰۴۵

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 2915 بازدید

بازدید دیروز: 18695 بازدید

بازدید کل : 1790304 بازدید

افراد آنلاین: 2 نفر