یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۱
 |  12/ دی/ 1397 - 6:39
  |   نظرات: بدون نظر
30 بازدید بازدید

ورزشکاران رسولان سلامتی جامعه خود هستند


به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین نورالله قدرتی عصر چهارشنبه در دیدار با ورزشکاران رزمی استان قزوین، تاکید کرد: ثمره کشور با توجه به ظرفیت های بالای آن در همه زمینه ها به جز افتخار و سربلندی نیست و همه ورزشکاران باید در ساختن آینده ای باشکوه برای آن، در جلوگیری از جرم پروری جامعه خود نیز نقش سازنده ای داشته باشند.
این مقام انتظامی ادامه داد: اقشار و گروه های مختلف به خصوص ورزشکاران ضمن بی تفاوت نبودن نسبت به هنجارشکنی در جامعه خود، در ساختن یک جامعه ایده آل دستگاه های ذیربط را کمک کنند.
وی با بیان اینکه اگر در هر گوشه از جامعه هنجارهای اجتماعی زیرپا گذاشته شوند و یا خانواده ای از هم گسیخته گردد تک تک مسئولان و آحاد جامعه در آن مقصر هستند، یادآور شد: همه افراد، به خصوص ورزشکاران با روحیه پهلوانی و قهرمانی می توانند مانع از چنین اتفاقاتی باشند زیرا داشتن احساس مسئولیت یک حکم عقلی است که همه باید در آن سهیم باشیم.
حجت الاسلام قدرتی در ادامه، ایجاد فاصله طبقاتی در جامعه را خطرناک دانست و اظهار داشت: در سطوح پایین اجتماع با توجه به محرومیت های خاص اقتصادی و فرهنگی باید بیشتر کار شود و در این راه ورزشکاران می توانند با حضور در چنین شرایط و مکان هایی ضمن آموزش و تعلیم فرهنگ قهرمانی و پهلوانی، کمک قابل توجهی را برای جلوگیری از ارتکاب جرم به عمل آورند.
این مسئول قضایی در ادامه با اشاره به چهار هزار فقره طلاق در استان، افزود: شما ورزشکاران اگر با روحیه نشاط و ورزشی خود به دادگستری در پیشگیری از جرایم کمک نکنید پیش بینی می شود امسال ۲۸۰ هزار پرونده قضایی در استان خواهیم داشت، یعنی به ازای هر پنج شهروند، یک پرونده قضایی.
به گفته وی، فرهنگ ورزشی و جوانمردی دارای ظرفیت قابل توجهی در کاهش معضلات اجتماعی است تا جایی که از سه هزار و ۸۰۰ هزار زندانی استان، حدود ۹۹ درصد آنها با روحیه نشاط و ورزش غریبه هستند.
حجت الاسلام قدرتی با اشاره به اینکه همه ورزشکاران ملزم هستند تا به عنوان یک مربی در جامعه و بین زندانیان حاضر شده و به عنوان یک معلم، افراد را از ادامه ارتکاب به هنجارهای اجتماعی بازدارند، گفت: رسالت ورزشکاران در نجات فکری و سلامت جامعه بدون شک سخت و دشوار است و از این رو ورزشکاران نباید نسبت به رویدادهای پیرامونی خود بی تفاوت باشند.
مدیرکل دادگستری استان قزوین تاکید کرد: متاسفانه ۴۰ درصد زندانیان استان در سن پایین به مصرف و فروش موادمخدر آلوده شده اند در حالی که اگر جامعه دارای روح فرهنگ پهلوانی بود ما امروز شاهد چنین آمارهایی در زندان ها نبودیم.
حجت الاسلام قدرتی اظهار داشت: با توجه به فرهنگ جوانمردی و پهلوانی که از آداب کهن ایرانی ها سرچشمه گرفته می توان با گسترش چنین روحیه هایی شاهد کاهش قابل توجهی از درصد زندانیان متعلق به جرایم سرقتی در جامعه باشیم.
وی تصریح کرد: دستگاه های امنیتی با غفلت از ظرفیت ورزشکاران برای جلوگیری از ارتکاب جرم در جامعه، از این پس می توانند در حوزه های مختلف اجتماعی از این مساله استفاده بهینه به عمل آورند.
وی با بیان اینکه ورزش می تواند با ایجاد تحرک جسمانی و دور کردن استرس در بین افراد و ایجاد تعادل فکری و روحی مانع از بسیاری جرم ها شود، افزود: با انجام این کار می توان جامعه را به سمت تعادل اجتماعی و فرهنگی مورد نظر پیش برد.
این مسئول، قهرمانی را مقدمه پهلوانی برشمرد و اظهار داشت: شخصیت یک ورزشکار بعد از قهرمانی متعلق به کشور است و رسالت وی برای تاثیرگذاری در جامعه می تواند نوع نگاه بسیاری از افراد را تغییر دهد.
وی اضافه کرد: عملکرد دستگاه قضا به عنوان یک عامل بازدارنده، مقطعی محسوب می شود در حالی که درمان امراض جامعه برعهده سایر نهادها و دستگاه ها و حتی ورزشکاران است.
مدیرکل دادگستری استان قزوین در پایان تاکید کرد: امیدواریم در آینده شاهد انعقاد تفاهم نامه هایی با سازمان ورزش و جوانان استان در جهت انجام رسالت ورزشکاران در جهت بازدارندگی از وقوع انواع جرایم در جامعه باشیم تا بتوانیم برای حفظ جوانان قبل از افتادن در دام های مختلف آسیب های اجتماعی از آن جلوگیری کنیم.
۶۱۰۴/۸۰۵۴

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 13267 بازدید

بازدید دیروز: 17334 بازدید

بازدید کل : 2014872 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر