یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۲۴
 |  12/ دی/ 1397 - 6:15
  |   نظرات: بدون نظر
38 بازدید بازدید

ماهی های فاسد و گوشت های تاریخ مصرف گذشته معدوم شدند


به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، گشت مشترک تعزیرات حکومتی همراه کارشناسان بهداشت، نماینده سازمان پشتیبانی امور دام، بازرسان اصناف و نیروی انتظامی از بازار مرغ و گوشت محدوده میدان امام حسین تهران بازرسی کردند.
در این گشت، بهروز طالبیان، رئیس گشت های مشترک و قاضی تعزیرات در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در مناطق مختلف تهران از جمله میدان امام حسین (ع) کانکس های تعزیرات مستقر هستند تا اگر مردم اعتراض و شکایتی نسبت به ارائه محصولات و کالاها دارند با مراجعه به این کانکس‌ ها شکایات خود را ثبت کنند.
در این بازرسی ها چند واحد صنفی بازرسی شدند؛ در یک ماهی فروشی بر اساس اعلام نظر کارشناس بهداشت، ماهی‌های تازه به دلیل عدم یخ پوشانی مناسب، کیفیت خود را از دست داده بود و رنگ ظاهری آنها هم تغییر کرده بود که بعد از گزارش تخلف به دستور رئیس گشت، ماهی‌های فاسد در محل معدوم شدند.
این واحد صنفی تخلفات صنفی نیز داشت؛ معینیان، بازرس سازمان صنعت، معدن و تجارت گفت: از مسئول واحد صنفی درخواست فاکتور خرید شد که با بررسی صورت گرفته مشخص شد که فاکتورها دارای مهر تأیید رسمی نمایندگان سازمان صنعت حاضر در محل کلی عرضه کالا نبود و از نظر ما این مورد تخلف محسوب می‌شود.
معینیان خاطرنشان کرد: فروشندگان فاکتور خرید را ارائه نمی دهند چون می خواهند اجناس خود را با قیمت های بالاتر عرضه کنند که گرانفروشی و تخلف به شمار می آید.
بهروز طالبیان، رئیس گشت تعزیرات نیز اظهار داشت: بر اساس نظر کارشناس بهداشت و نماینده سازمان پشتیبانی امور دام، وضعیت بهداشتی در این واحد صنفی بحرانی تلقی می شود همچنین بر اساس اعلام نظر بازرسان تخلف کم فروشی نیز محرز شد که برای تخلفات آن پرونده ای رای رسیدگی در تعزیرات تشکیل شد.
وی ادامه داد: این واحد صنفی اخطار بحرانی دریافت کرد، ۴۸ ساعت فرصت دارد تا نواقص کارشناسی را برطرف کند؛ دوباره بازرسان بهداشت به این واحد مراجعه می کنند در صورتی که نواقص برطرف نشود دستور پلمب صادر خواهد شد.
طالبیان تصریح کرد: هدف تعزیرات جریمه نیست، بلکه اصلاح ساختارها، نظارت و رضایتمندی مشتریان اولویت دارد و در مورد خوراکی ها نیز چون مسأله اصلی سلامت مردم است حساسیت بیشتری به خرج می دهیم.
در ادامه این گشت، یک واحد صنفی عرضه کله پاچه، گوشت و مرغ بازرسی شد. براساس اعلام نظر کارشناس بهداشت، بیشتر ایراد مشهود در این واحد صنفی از نظر اصول بهداشت محیطی بود.
در این فروشگاه قفسه‌ها و پالت‌های حمل گوشت و مرغ سردخانه قرار داشت همچنین مقداری گوشت قرمز، جگر مرغ تاریخ مصرف گذشته در این واحد صنفی کشف شد که شرایط نامناسبی داشت، گوشت‌ها تغییر رنگ داده و سیاه شده بودند.
به گفته کارشناس پشتیبانی امور دام، گوشت های فاسد بار میکروبی بالا دارد، محیط را آلوده می کند، قابلیت مصرف انسانی ندارد و باید معدوم شود.
بعد از بازرسی مشخص شد که کارکنان این واحد صنفی کارت بهداشت ندارند و در حالی که همه شاغلان باید کارت بهداشت داشته باشند، دوره آموزش بهداشت بگذرانند و شرایط بهداشتی را در محیط فعالیت خود رعایت کنند.
بر اساس اعلام نظر کارشناس پشتیبانی امور دام به دلیل شرایط نامساعد زیرزمین این فروشگاه به دلیل قرار گرفتن سبدهایی حمل مرغ در کنار سرویس بهداشتی و شرایط نامساعد، دستور پلمب این واحد صنفی صادر شد تا برای بازسازی این مکان اقدام کنند.
در بازرسی دیگری که به ظاهر مشکلی نداشت و همه موازین بهداشتی و صنفی رعایت می شد، مردم حاضر در محل اعلام کردند که به دلیل اطلاع از حضور گشت در بازار تغییر رویه داده است.در این فروشگاه مرغ منجمد با نرخ دولتی ۸۹۰۰ تومان عرضه می شد.
زمانیان، نماینده اتحادیه مرغ و ماهی درباره نحوه نظارت بر توزیع گوشت منجمد به نرخ دولتی در واحدهای صنفی گفت: هر واحد صنفی که تحت پوشش اتحادیه مرغ و ماهی باشد به محض دریافت این سهمیه، نام مسئول و واحد صنفی و آدرس آن به بازرسی اصناف اعلام می‌شود و بازرسان اصناف بر توزیع آن نظارت خواهند کرد و در صورت عدم ارائه گوشت و مرغ منجمد به نرخ دولتی، این اقدام تخلف محسوب شده و سهمیه آن واحد قطع می‌شود.
به گزارش ایرنا، شهروندان در صورت مواجه شدن با هر نوع تخلف صنفی اعم از گرانفروشی یا کم فروشی همچنین تخلفات بهداشی، با سامانه ١٣۵ تعزیرات حکومتی یا سامانه ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت برای ثبت تخلف و رسیدگی تماس بگیرند.
اجتمام * ٣٢٢٩ * ۳۰۶۳

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 10760 بازدید

بازدید دیروز: 17334 بازدید

بازدید کل : 2012365 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر