یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۳۱
 |  12/ دی/ 1397 - 5:31
  |   نظرات: بدون نظر
87 بازدید بازدید

حکم مدیر سابق بانک تجارت کرمان هفته آینده صادر می شود


به گزارش ایرنا، از قوه قضاییه آخرین جلسه محاکمه عمارت ساز، امروز (چهارشنبه) ۱۲ دی به ریاست قاضی صلواتی و به صورت علنی برگزار شد که وکیل متهم در ابتدای جلسه در دفاع از موکل خود اظهار داشت: عناوین اتهامی همچون جعل چندین ضمانت نامه، اختلاس و خیانت در امانت بار‌ها و بار‌ها در صفحات مختلف کیفرخواست ذکر شده است بنابراین درخواست داریم قرار رفع نقص و تکمیل تحقیقات صادر و میزان دقیق خسارات برآورد شود.
وی در پایان دفاعیات خود گفت: در راستای دستور قضات شعبه ۶ دادگاه کیفری تهران درخواست کارشناسی ضمانتنامه را دارم.
در ادامه نماینده دادستان در پاسخ به اظهارات وکیل متهم گفت: متهم خارج از حدود اختیار، ضمانتنامه صادر کرده و دادگاه حقوقی در این خصوص رأی داده است. در باب تعدد جرم، استناد ما به تبصره یک ماده ۱۳۴ قانون مجازت اسلامی است و دادگاه باید برای هر عنوان اتهامی، مجازات تعیین کند.
نماینده دادستان در ادامه در خصوص ادعای وکیل مبنی بر اینکه وجه ضمانتنامه‌ها پرداخت شده است اظهار داشت: بازگشت وجه برخی از آنها تا دو ماه طول کشیده است آنچه که مهم است متهم پی در پی چک‌های بین بانکی را صادر و جایگزین می‌کرده است.
پس از پایان اظهارات نماینده دادستان، متهم در مقام ارائه آخرین دفاعیات خود گفت: درخواستم این است که یک کارشناس موارد مطرح شده در کیفرخواست را مطالعه و تأیید کند. درباره ضمانتنامه‌ها باید این نکته را یادآوری کنم که بانک‌ها و مدیران بانک‌ها همیشه سفارش و تاکید می‌کنند که ضمانتنامه صادر کنید تا منابع به بانک‌ها بیاید من هم این اقدام را انجام می‌دادم و چندین نوبت از سوی بانک تشویق شده و پاداش گرفته‌ام لذا صدور ضمانتنامه، کار عجیبی نبوده است.
وی با بیان اینکه هیچ جعلی در بحث ضمانتنامه‌ها صورت نگرفته است افزود: ضمانتنامه‌هایی که صادر شده مربوط به کل کشور نبوده بلکه مربوط به بانک تجارت کرمان بوده است.
متهم در ادامه با اشاره به قانون مبارزه با اخلالگران در نظام اقتصادی گفت: دادستانی بنده را بر مبنای بند الف این قانون متهم کرده است اما بنده نه جعل اسکناس و نه ضرب سکه‌ای داشته‌ام و نه قاچاق پول کرده‌ام لذا از دادگاه تقاضا دارم که این اتهام از پرونده بنده حذف شود.
وی ادامه داد: در خصوص اتهام پولشویی و ارتشا هم باید از خود دفاع کنم و بگویم پولشویی یعنی ورود پول کثیف به چرخه اقتصادی و تطهیر کردن آن با برخی اقدامات، در حالی که چنین اقداماتی اصلا از سوی بنده رخ نداده است و پول کثیفی وجود نداشته است. همچنین اتهام دیگری که به بنده زده‌اند تملک اموال غیر بوده است. تمام اموال بنده شناسایی شده است و بنده صادقانه تمام اموال و املاک خود را معرفی کرده‌ام.
متهم درباره عنوان اتهامی ارتشا هم اظهار داشت: هیچ ریالی به حساب بنده واریز نشده است و این مطلب صرفا از سوی شاکی بیان شده است و صرفا فقط از طرف ایشان اعتبار دارد چون سندی موجود نیست.
عمارت ساز درباره اتهام اختلاس هم گفت: بحث اختلاس و صدور چک‌ها قبلا مورد بررسی قرار گرفت و بحث آن کاملا بسته شده است که البته اسناد آن هم موجود است و تقدیم می شود.
در ادامه و پس از پایان دفاعات متهم، قاضی صلواتی ختم رسیدگی را اعلام کرد و گفت: حکم در مهلت قانونی صادر و اعلام خواهد شد.
اجتمام*۹۱۰۴

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 10887 بازدید

بازدید دیروز: 17334 بازدید

بازدید کل : 2012492 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر