یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۱۰
 |  12/ دی/ 1397 - 12:08
  |   نظرات: بدون نظر
54 بازدید بازدید

بسیاری از جرایم ناشی از کوتاهی در انجام وظایف است


به گزارش خبرنگار ایرنا ، علی القاصی مهر چهارشنبه در همایش دیده بانان پیشگیری از وقوع جرم در شیراز اظهار داشت : یکی از ضروریات جامعه این است که همگان در برابر جرم و وقوع آن احساس تکلیف کنند و جامعه را رها نکنند، ضرورت ایجاب می کند که مسئولان را در مقابل مسئولیتی که دارند پاسخگو کنیم، متاسفانه در حوزه پیشگیری از جرم در جامعه ما کوتاهی شده است.
رئیس کل دادگستری استان فارس اضافه کرد:همه ما در مقابل صیانت از جامعه و حفظ سلامت جامعه مسئولیم، اگر همه به وظایف قانونی و وجدانی و اخلاقی خود عمل کنیم بسیاری از جرایم اصولا رخ نخواهد داد و بسیاری از آسیب ها به جامعه وارد نخواهد شد.
القاصی با یادآوری اینکه دولت و حاکمیت و مجموعه قانونگذاران در کشور در وقوع جرایم نقش و سهم دارند گفت: نمی توان سهم حاکمیت و دولت به معنی عام را نادیده گرفت، بسیاری از قوانین در جامعه ما جرم زا هستند و همین قوانین زمینه بروز جرم را ایجاد می کنند، قربانی و مجرم هم در وقوع جرم سهم دارند اما همه جرم از سهم و نقش مجرم نیست.
رئیس کل دادگستری استان فارس افزود: برای پیشگیری از وقوع جرم باید نگاه ها همه جانبه گرا باشد،نگاه نباید صرفا معطوف به مجرم باشد، فرد مرتکب جرم معلول یه سری عوامل است باید عوامل بروز جرم سهم خود را بپذیرند و برای باز اجتماعی کردن مجرم و بازگشت سالم او به جامعه تلاش کنند.
القاصی گفت:امر به معروف و نهی از منکر فریضه هایی برای پیشگیری از جرم است و برای اجرای این فریضه ها همه مسئولیت دارند، اینکه جامعه ما جامعه ای جرم خیز است ناشی از بی توجهی به این فریضتین است.
وی با ارائه گزارشی از فعالیت دیده بانان پیشگیری از وقوع جرم دراستان فارس گفت: ۵۴۰۰ نفر دراین زمینه نام نویسی کرده و گزینش شده اند ، ۱۵۰ هسته عمومی و ۲۵ هسته تخصصی دراستان فارس تشکیل شده و امسال ۶۰۰ گزارش مردمی به دستگاه قضایی رسیده و اقدام شده است.
۶۱۱۳ /۱۸۷۶

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 7655 بازدید

بازدید دیروز: 17334 بازدید

بازدید کل : 2009260 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر