یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۴۱
 |  12/ دی/ 1397 - 11:44
  |   نظرات: بدون نظر
36 بازدید بازدید

بدحجابی باعث افزایش طلاق درجامعه می شود


به گزارش ایرنا، این مرجع تقلید روز چهارشنبه در جلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم افزود: حجاب تنها یک مساله شرعی نیست بلکه بی توجهی به آن درجامعه آثار شوم اجتماعی و فرهنگی به دنبال دارد.
وی ادامه داد: دراین رابطه جمعی از روحانیون و مردم متدین قم با ارسال نامه و طوماری با امضاهای بسیار برای بنده خواستار مقابله با بدحجابی در شهر کریمه اهل بیت(س) از سوی مسئولان شده اند.
آیت الله مکارم شیرازی گفت: آنان دراین نامه با اشاره به اینکه مشاهده جلوه هایی از بدپوششی مغایر با فرهنگ اصیل مردم قم، موجب نگرانی شدید و اعتراض مردم این شهر شده ، این نکته را بیان کردندکه این معضلات اجتماعی در برخی از مناطق شهر کریمه اهل بیت(س) تأثیر نامناسب و مخربی بر امنیت اجتماعی و اخلاقی خانواده ها و جوانان گذاشته است.
این مرجع تقلید با بیان اینکه آثار مخرب بی حجابی در تمام کشورها اثرسو دارد، ادامه داد: ۱۰ درصد جمعیت یکی از کشورهای اروپایی را فرزندان نامشروع تشکیل می دهند و این باعث نگرانی مسئولان آن کشور شده که پای این فرزندان در پرونده های جنایی باز است.
آیت الله مکارم شیرازی گفت: مساله حجاب همه آحاد جامعه را دربر می گیرد و دارای ابعاد امنیتی، اجتماعی و قضایی است. دراین راستا دولت می تواند اعلام کند در ادارات، زنان حجاب شرعی را رعایت کنند، این مساله احتیاجی به پرونده قضایی و وارد شدن تعزیرات هم ندارد.
وی افزود: وظیفه ما گفتن است و اگر به این مساله گوش دهند نفع آن برای همه جامعه می باشد، چرا که بی بند و باری ناامنی و طلاق می آورد.
وی این مرجع تقلید همچنین با اشاره به این که یکی از امتیازات اسلام موضوع امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: با این که اصل هشتم قانون اساسی به این امر اختصاص یافته، در عمل این دو واجب در میان ما کم رنگ و در حال فراموشی است.

** امر به معروف و نهی از منکر دعوا با مردم نیست
وی درادامه اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر به معنای خشونت و دعوا با مردم نیست، بلکه باید از ادبیات همراه با احترام و محبت در این مساله استفاده شود تا اثر گذاری لازم را داشته باشد.
وی ادامه داد: ماهیت امر به معروف و نهی از منکر خشونت نیست و نباید در این زمینه دچار اشتباه و تندروی شد.
۷۴۰۵/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 9097 بازدید

بازدید دیروز: 17334 بازدید

بازدید کل : 2010702 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر