یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۳
 |  12/ دی/ 1397 - 4:36
  |   نظرات: بدون نظر
22 بازدید بازدید

استقرار کانکس‌های سازمان تعزیرات در مناطق چهارگانه تهران


گشت تعزیرات در مرکز عرضه ماهی و مرغ منجمد برگزار شد

استقرار کانکس‌های سازمان تعزیرات در مناطق چهارگانه تهران

گشت مشترک سازمان تعزیرات حکومتی صبح امروز (چهارشنبه) در راستای نظارت بر بازار عرضه بازار هدف با حضور بهروز طالبیان -رییس گشت تعزیرات حکومتی استان تهران- و همراهی نمایندگانی از سازمان صنعت، معدن تجارت، بهداشت، اتحادیه‌های اصناف و دامپزشکی و نیروهای امنیتی از بازار عرضه گوشت، مرغ و ماهی "شهرستانی‌ها" واقع در میدان امام حسین (ع) برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در ابتدای این گشت طالبیان اظهار کرد: بازرسی و گشت‌های مشترک سازمان تعزیرات حکومتی به صورت مستمر برقرار است. به این منظور کانکس‌های سازمان تعزیرات در مناطق چهارگانه تهران از جمله میدان امام حسین (ع) را مستقر کردیم تا اگر مردم هر گونه اعتراض و شکایتی نسبت به ارایه محصولات و کالاها دارند با مراجعه به این کانکس‌ به درخواست آنها رسیدگی شود.

در ادامه این گشت مشترک از یک واحد صنفی عرضه ماهی طبق نظر نماینده اداره بهداشت برخی از ماهی‌های تازه عرضه شده در این واحد به دلیل عدم یخ پوشانی مناسب کیفیت خود را از دست داده و رنگ ظاهری آنها تغییر کرده بود. همچنین مقداری از ماهی‌های منجمد کشف شد که به دلیل عدم یخ‌پوشانی و نگهداری در شرایط نامناسب دچار اکسیداسیون و تغییر رنگ شده بودند که بعد از صورتجلسه، این ماهی‌های فاسد در محل معدوم شدند.

معینیان -بازرس سازمان صنعت، معدن و تجارت- در خصوص تخلفات این واحد صنفی گفت: از مسئول واحد صنفی درخواست فاکتور خرید شد که با بررسی صورت گرفته مشخص شد که فاکتورها دارای مهر تأیید رسمی نمایندگان سازمان صنعت حاضر در محل کلی عرضه کالا نبود و از نظر ما این مورد تخلف محسوب می‌شود.

وی افزود: عدم دریافت مهر تأیید به این دلیل توسط فروشندگان صورت می‌گیرد که بتوانند در واحد صنفی خود این اقلام را به قیمت بالاتری بفروشند. در صورتی که باید فاکتورها توسط مأمورین سازمان صنعت، معدن و تجارت در محل عرضه کلی کالاها مهر شود.

معینیان خاطرنشان کرد: در این واحد صنفی مبلغ ۴۰۰ هزار تومان تخلف محرز شد.  

طالبیان در خصوص تخلفات این واحد صنفی، اظهار کرد: علیرغم تذکرات و هشدارهای اداره بهداشت و سازمان دامپزشکی در بازرسی‌ها از این واحد صنفی، مبنی بر عدم رعایت بهداشت و نگهداری ماهی در شرایط نامناسب متأسفانه این واحد صنفی هیچ‌گونه توجهی نکرده و به فعالیت خود ادامه داده بود.

وی افزود: با توجه به نظر کارشناسان دامپزشکی و بهداشت وضعیت در این واحد صنفی بحرانی تلقی شد و تخلفات اعم از عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از نظر پوشش فروشندگان، محیط و محل نگهداری نامناسب ماهی‌ها محرز بود. همچنین ماهی‌هایی که در این واحد به فروش می‌رسید فاقد برچسب اصالت و تاریخ تولید بود که با توجه به نظر نماینده دامپزشکی این مواد باید معدوم شود. همچنین کم فروشی در این واحد صنفی احراز شد که تشکیل پرونده شده و به تعزیرات ارجاع خواهد شد.

رییس گشت تعزیرات حکومتی استان تهران در خصوص اینکه آیا برای این واحد صنفی جریمه‌ای در نظر گرفته می‌شود،‌ گفت: هدف ما جریمه نیست، هدف اصلی ما اصلاح سازی است تا رضایتمندی مشتریان را در پی داشته باشد. این موضوع به صورت مستقیم با سلامت مردم مرتبط است.

وی اظهارکرد: با توجه به اینکه هشدارهای بهداشتی به این واحد صنفی داده شده و به آموزش‌های لازم بهداشتی توسط اداره بهداشت توجه نکرده بودند وضعیت بحرانی تلقی می‌شود و مهلت ۴۸ ساعته به آنها داده شد که در صورت عدم رعایت این موارد، این واحد صنفی پلمب خواهد شد.

در ادامه گشت مشترک سازمان تعزیرات از بازار شهرستانی‌های میدان امام حسین (ع) یک واحد صنفی عرضه کله پاچه و گوشت و مرغ مورد بازرسی قرار گرفت.

سهرابیان -نماینده اداره بهداشت- در خصوص بازرسی از این واحد صنفی گفت: بیشتر ایرادات مشهود در این واحد صنفی از نظر محیطی است که از جمله آنها نحوه قرارگیری قفسه‌ها و پالت‌های حمل گوشت و مرغ در قسمت سردخانه بود.

وی افزود: مقداری گوشت قرمز، جگر و دل مرغ تاریخ گذشته در این واحد صنفی کشف شد که شرایط نامناسبی داشته و گوشت‌ها تغییر رنگ داده و سیاه شده بودند. با توجه به اینکه این موارد دارای بار میکروبی بالا بوده و ترکیب آنها تغییر کرده، فاقد ارزش تغذیه‌ای هستند که باید معدوم شوند.

نماینده اداره بهداشت خاطرنشان کرد: بارها به این واحد صنفی تذکر داده شده اما شاهد هستیم که تاریخ اعتبار کارت بهداشت آنها نیز تمام شده و سردخانه نگهداری گوشت این واحد صنفی نیز دچار مشکل است که باید به آن رسیدگی کرده و میز کار مناسب تهیه کنند و لباس مناسب بپوشند. همچنین گواهینامه‌های بهداشت آنها هم باید تمدید شود و دوره آموزشی بهداشت نیز بگذرانند.

در ادامه بازرسی دقیق‌تر از این واحد صنفی توسط بازرس سازمان تعزیرات زیرزمین این واحد کشف شد که وضعیت بهداشتی در آنجا نامناسب بود به طوری که پالت‌های حمل گوشت و مرغ به صورت نامناسبی در مجاورت سرویس بهداشتی نگهداری می‌شدند و حشرات موذی در آن مشاهده شد.

سلیمان زاده -نماینده سازمان دامپزشکی- در این خصوص اظهار کرد: در بازرسی‌های انجام شده قبلی از این واحد صنفی به محض اطلاع از حضور بازرسان، این قسمت از واحد را محصور و استتار می‌کردند که موجب عدم اطلاع بازرس از وجود این مکان شوند که با کشف این قسمت، دستور پلمب این واحد صنفی صادر شد تا برای بازسازی این مکان اقدام کنند.

نکته جالب در خصوص این واحد صنفی این بود که فروشنده در پاسخ به این سوال که چرا موارد بهداشتی را رعایت نکردید، اعلام کرد: این موارد ایرادی ندارد و ما خودمان دیگر اینجا کارشناس شده‌ایم و هر جایی که لازم باشد برای پاسخگویی حاضر می‌شویم.

به گزارش ایسنا،‌ در ادامه گشت مشترک امروز (سه‌شنبه) سازمان تعزیرات واحد صنفی دیگری در خصوص عرضه گوشت و مرغ مورد بازرسی قرار گرفت که همچنین مبادرت به عرضه مرغ منجمد با نرخ دولتی ۸۹۰۰ تومان کرده بود.

با توجه به بررسی‌های انجام شده توسط کارشناس بهداشت، دامپزشکی و نماینده اتحادیه مرغ و ماهی اعلام شد که این واحد صنفی ضمن رعایت بهداشت و دریافت سود متعارف از مشتریان و همچنین نصب پلاکاردی مبنی بر اینکه در این واحد صنفی ارایه مرغ منجمد به نرخ دولتی عرضه می‌شود موردی از تخلف ندارد.

همچنین نماینده سازمان دامپزشکی موارد درج تاریخ و نحوه بسته‌بندی این مرغ‌ها را هم مورد بررسی قرار داد که مشخص شد مشکلی ندارد. بازرس اصناف نیز با بررسی فاکتورها اعلام کرد که طبق قیمت‌های اعلام شده است و درصد سود قانونی که اتحادیه برای آنها تعیین کرده بود نیز رعایت شده است.

در ادامه بازرسی این واحد صنفی نماینده بهداشت نیز اعلام کرد: بازرسی از این واحد صنفی به صورت مکرر صورت می‌گیرد که موارد بهداشتی را رعایت می‌کنند، کارت بهداشت و گواهینامه‌های بهداشتی را هم دارا هستند و مشکل خاصی نداشتند.

طالبیان هم در بازرسی از این واحد صنفی اظهار کرد: در کنار واحدهای صنفی که برخی تخلفات را مرتکب می‌شوند شاهد هستیم که برخی از واحدهای صنفی دیگر نسبت به رعایت قیمت و بهداشت اقدام کرده‌اند که از آنها قدردانی می‌کنیم. هدف اصلی رضایتمندی مردم است که با رعایت کلیه قوانین چه از لحاظ صنفی و چه بهداشتی بتوانیم به آن جامه عمل بپوشانیم.

رییس گشت تعزیرات حکومتی استان تهران تاکید کرد: واحدهای صنفی مکلف هستند در خصوص ارایه هر گونه خدمات و فروش کالا نسبت به ارایه فاکتور فروش اقدام کند.

در ادامه بازرسی از این واحد صنفی، زمانیان -نماینده اتحادیه مرغ و ماهی- در خصوص نحوه نظارت بر توزیع گوشت منجمد به نرخ دولتی در واحدهای صنفی گفت: به محض اینکه یک واحد صنفی سهمیه توزیع دریافت می‌کند، لیست آن را اتاق اصناف درخواست می‌کند و بازرسین اصناف که در سطح شهر تهران حضور دارند بر توزیع آن نظارت می‌کنند.

وی افزود: هر واحد صنفی که تحت پوشش اتحادیه مرغ و ماهی باشد به محض دریافت این سهمیه، نام مسئول و واحد صنفی و آدرس آن به بازرسی اصناف اعلام می‌شود و بازرسان اصناف بر توزیع آن نظارت خواهند کرد و در صورت عدم ارایه گوشت و مرغ منجمد به نرخ دولتی، این اقدام تخلف محسوب شده و سهمیه آن واحد قطع می‌شود.

در پایان این گشت مشترک، طالبیان در خصوص  استمرار نظارت‌های سازمان تعزیرات حکومتی اظهار کرد: تعزیرات حکومتی در کنار کلیه دستگاه‌های نظارتی و صنفی در تمام موارد حضور دارد و بارها اعلام کرده‌ایم که سازمان تعزیرات تحت هر شرایطی گزارش تخلفی از جانب اصناف مبنی بر کم‌فروشی، گرانفروشی، عدم صدور فاکتور و عدم درج قیمت دریافت کند در محل حاضر خواهد شد. همچنین مردم می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف به سامانه ۱۳۵ تعزیرات حکومتی و ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت گزارش دهند.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 14133 بازدید

بازدید دیروز: 17334 بازدید

بازدید کل : 2015738 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر