یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۰
 |  10/ دی/ 1397 - 2:55
  |   نظرات: بدون نظر
57 بازدید بازدید

دستگیری ۱۱مفسد اقتصادی/یک انتصاب جدید در ستاد نماز جمعه تهران/مذاکره عراقچی با هیاتی از طالبان


در گزیده اخبار سیاسی ۱۰ دی بخوانید؛

دستگیری ۱۱مفسد اقتصادی/یک انتصاب جدید در ستاد نماز جمعه تهران/مذاکره عراقچی با هیاتی از طالبان

تداوم غیبت وزیر بهداشت در جلسات هیات دولت، آمادگی وزارت دفاع برای همکاری با بخش خصوصی، انهدام شبکه مفسدان اقتصادی ارز دولتی، پیشنهاد یک فعال سیاسی برای واکنش قضایی در برابر رضایی، توضیحات بطحایی در جلسه فراکسیون پاسخگویی مجلس درباره حادثه مدرسه زاهدان، ضرورت حذف هزینه‌های غیرضرور و شفاف سازی بودجه‌های پنهان، مذاکرات هیاتی از طالبان با عراقچی در تهران، بشارت پیروزی‌های بزرگتر از به‌زانو درآوردن ۴۸ساعته رژیم صهیونیستی و… از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز دوشنبه، دهم دی ماه ۱۳۹۶ است.

به گزارش ایسنا، جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در اولین همایش زنجیره تامین دفاعی که در دانشگاه عالی دفاع ملی با تاکید بر اهمیت زنجیره تامین دفاعی در کشور، اظهار کرد: وزارت دفاع آمادگی دارد تا برای تامین نیازهای دفاعی با شرکت‌های دانش بنیان، کارخانجات، کارگاه‌های کوچک و بزرگ و نیروهای علمی همکاری کند.

در همین مراسم سردار وحیدی با تاکید بر اینکه امروز زنجیره تامین دفاعی یک زنجیره جهانی است، اظهار کرد: تا می‌توانیم باید زنجیره تامین دفاعی کشور را مستقل و متکی به خود طراحی کنیم.

وزارت اطلاعات با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که سربازان گمنام امام زمان (عج) در استان کردستان با هوشیاری و اقدامات به هنگام، پیچیده و گسترده اطلاعاتی شبکه‌ای از مفسدان اقتصادی و سوء استفاده کنندگان ارز دولتی را شناسایی، منهدم و ۱۱ نفر از عناصر اصلی آن را دستگیر کردند.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیأت همراه با رهبر انقلاب دیدار کرد. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دراین دیدار با بشارت اینکه پیروزی‌های بزرگتر از به‌زانو درآوردن ۴۸ساعته رژیم صهیونیستی خاطرنشان کردند: رژیم صهیونیستی که در دو جنگ قبلی با گروه‌های مقاومت، در برهه‌ای بعد از ۲۲ روز و در برهه‌ای دیگر بعد از ۸ روز درخواست آتش‌بس کرد، در آخرین درگیری، بعد از ۴۸ ساعت خواستار آتش‌بس  شد و این، یعنی به زانو درآمدن رژیم غاصب صهیونیستی.

همچنین ستاد نماز جمعه تهران اعلام کرد: حجت‌الاسلام شیخ محمدجواد حاج‌علی‌اکبری از طرف رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان امام جمعه موقت تهران منصوب شد.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانیدر جمع وزیر، معاونان و مدیران وزارت نیرو ، آب و برق را دو نیاز زیرساختی و حیاتی مردم دانست و با تاکید بر ضرورت تامین آب و برق، برای امنیت و آرامش خاطر مردم گفت: مصرف صحیح و اسراف نکردن آب، عمل صالح و بد و بی رویه مصرف کردن آب و برق، مصداق عمل منکر است و رسانه ها در زمینه مصرف صحیح آب و برق باید فرهنگ‌سازی کنند. رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه ایجاد یک سد گاهی اوقات آثار اقلیمی بدی به همراه دارد و منجر به خشک شدن برخی دریاچه‌ها و تالاب‌ها می‌شود و مسایلی را ایجاد می‌کند، خاطر نشان کرد: اقدام دولت در احیاء دریاچه ارومیه ۱۴ میلیون جمعیت ایران را نجات داد و اگر روند سابق ادامه پیدا می‌کرد، دریاچه ارومیه خشک می‌شد و گرد و خاک حاصل از آن، کشاورزی را در این مناطق از بین می‌برد و زندگی مردم را دچار مشکل می‌کرد.

به دنبال انتشار برخی اخبار مبنی بر استعفای وزیر بهداشت در اعتراض به وضعیت بودجه بخش سلامت نیز این عضو کابینه در جلسه دیروز هیات دولت حاضر نشد و برخی اخبار تاییدنشده حاکی از خداحافظی وزیر بهداشت از معاونان این وزارتخانه در روز دوشنبه است.

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی، یادگار امام راحل  در دیدار مدیرمسئول، سردبیر و اعضای تحریریه روزنامه ۱۹ دی قم،با تأکید بر اینکه «کنار زدن یأس از جامعه» یکی از وظایف اصلی ما در ۴۰ سالگی انقلاب است، اظهار کرد: امروز یأس به شدت در فضای عمومی جامعه توسط همه پمپاژ می شود. البته در اینکه نقاط ضعفی وجود دارد تردیدی نیست، ولی نقاط قوت نیز باید بیان شود.

سید صادق خرازی، سفیر پیشین ایران در سازمان ملل نیز با بیان اینکهایران با داشتن دو بال یعنی یکی در سیاست خارجه وزارت امور خارجه و دیگری داشتن نیروی قدس به عنوان نیروی اقدام‌کننده سریع ملی ایران توانست قدرت بسیار بالای بازدارنده‌ای را برای ایران ترسیم کند، گفت: این قدرت به قدری قوی است که آمریکایی‌ها نه با عنوان ترس بلکه با امید و آرزوی همکاری با اینها یاد می‌کنند. وی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها آرزوی همکاری با نیروهای قدس ایران را دارند، افزود: یعنی می‌گفتند که آمریکایی‌ها هر چند روز یک بار نامه‌ای می‌نوشتند و خواهان همکاری نیروهای قدس به فرماندهی سردار سلیمانی و نیروهای خود در منطقه بودند و آرزو می‌کنند که این اتفاق بیافتد. ما برای این مقاومتی که در منطقه داریم خون دادیم.

همچنین عبدالله ناصری پیشنهادی برای واکنش قضایی در برابر رضایی مطرح کرد و با بیان این‌که «در کشورهای توسعه یافته هم قوانین مدنی خاصی وجود دارد که اگر کسی واقعیت فاحشی را کتمان کند، تحت تعقیب قرار می‌گیرد»، گفت: دادستان عمومی محسن رضایی را احضار کند و از او توضیح بخواهد که به چه استنادی می‌گوید عملیات کربلای ۴ ، عملیات فریب بوده است.

رییس فراکسیون پاسخگویی مجلس از بررسی ابعاد مختلف حادثه آتش سوزی در مدرسه اسوه حسنه زاهدان در جلسه فراکسیون پاسخگویی با حضور وزیر آموزش و پرورش خبر داد.

در همین رابطه یک وکیل دادگستری گفت: تردیدی وجود ندارد که در بروز حوادثی از قبیل آن‌چه در یکی از مدارس شهر زاهدان اتفاق افتاد، عوامل مختلفی به صورت زنجیره‌ای دخالت دارند، لیکن مسئول اصلی سانحه آتش سوزی اخیر در مدرسه‌ای در زاهدان، دولت است.

همچنین محمد رضا عارف با تاکید بر این‌که «کوتاهی مسئولان آموزش و پرورش زاهدان و مدیران و مسئولان مدرسه اسوه حسنه زاهدان در حادثه آتش‌سوزی محرز است»، گفت که درباره حادثه دلخراش دانشگاه آزاد مسئولان این دانشگاه پاسکاری نکنند و به دنبال برطرف کردن اشکالات باشند.

علی لاریجانی در گردهمایی اقوام غرب استان تهران – چالش‌ها و فرصت های مناطق مهاجرپذیر” با اشاره به ظرفیت ویژه اقوام ایرانی و همبستگی‌شان در پیروزی انقلاب اسلامی و عبور از بحران‌ها گفت: چند وقت پیش در اخبار شنیده‌ام که کشورهایی در سطح منطقه که ظرفیت سیاسی و فکری برای ظهور در سطح منطقه ندارند به دنبال ایجاد رخنه در اقوام ایرانی هستند. این افراد زمانی که با توده مردم اقوام مواجه می‌شوند سرخورده می‌شوند. جمهوری اسلامی در عین کثرت قومی از وحدت پایدار برخوردار است.

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی  با اشاره به قیمت خودرو گفت: قیمت خودرو در بازار و کارخانه باید حداکثر ۵ درصد تفاوت داشته باشد بنابراین باید همه شرایط را بسنجیم و براساس شرایط واقعی بازار قیمت لحاظ شود.

همچنین یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس  بر ضرورت شفاف سازی بودجه های پنهان مثل مالیات ها و یارانه های پنهان در بودجه ۹۸ تاکید کرد و گفت: در حال حاضر بودجه های اضافی و پنهانی وجود دارد که اگر بتوانیم آنها را در شرایط تحریم ردیابی کنیم و جلوی آن را بگیریم از اسراف جلوگیری می‌شود و قدم مثبتی در بودجه است.

سخنگوی وزارت امور خارجه خبر داد که روز گذشته هیاتی از طالبان افغانستان در تهران مذاکراتی را با سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه داشته است .بهرام قاسمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در مورد آخرین مذاکرات ایران و گرجستان تاکید کرد: ما همچنان به شهروندان ایرانی توصیه می‌کنیم که برای سفر به گرجستان دقت و آگاهی لازم را داشته باشند. حتما همه مدارک مورد نیاز برای سفر به این کشور را به همراه خود داشته باشند و از رجوع به برخی از موسسات و آژانس‌های مسافربری ناشناخته و بی نام که با دادن وعده‌های غلط شهروندان را با مشکل روبرو می‌کند پرهیز کند.

“ترامپ” از “بن‌سلمان” پیشی گرفت

خبرگزاری دانشجویان ایران در آستانه فرا رسیدن سال نو میلادی( ۲۰۱۹) در گفت‌وگو با کارشناسان و صاحب‌نظران عرصه بین‌الملل و سیاست خارجی  کشور از آن‌ها پرسیده که به نظرشان خبرسازترین چهره بین‌المللی  سال ۲۰۱۸ فارغ از عملکرد مثبت یا منفی آن‌ها چه کسی بوده است؟ در این ارزیابی که البته با تعداد معدودی از کارشناسان صورت گرفت دونالد ترامپ به عنوان خبرسازترین چهره‌ سال ۲۰۱۸ معرفی شد و از رقبایی چون محمد بن سلمان، جمال خاشقجی، پوتین، و…  سبقت گرفت.

آیت الله آملی لاریجانی در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی با تاکید بر ضرورت پیگیری جدی، سریع و متقن حادثه تلخ واژگونی اتوبوس در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی از سوی دادستان تهران و با نظارت دادستان کل کشور، گفت: اینکه عده ای چنین حادثه ای را اسباب تسویه حساب با برخی افراد قرار دهند، شایسته نیست و ما در رسیدگی های قضایی خود به این قبیل سر و صداها و جنجال های رسانه ای توجه نخواهیم کرد. رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت سالروز حماسه ۹ دی، با بیان اینکه جریان فتنه ۸۸ قابل تکرار است، تصریح کرد: این حوادث، صرفا جنبه تاریخی ندارد بلکه باید آن را در یک بستر مستمر و دائمی تحلیل کرد.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 13232 بازدید

بازدید دیروز: 17334 بازدید

بازدید کل : 2014837 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر