یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۱
 |  8/ دی/ 1397 - 12:53
  |   نظرات: بدون نظر
47 بازدید بازدید

کاربری مشاغل ساماندهی می شود


عبدالرزاق موسوی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: طرح نحوه فعالیت و استقرار مطب پزشکان و حرف وابسته، دفاتر اسناد رسمی، ازدواج و طلاق و وکالت، حدود سه ماه پیش در شورای عالی استان ها مصوب و به مجلس شورای اسلامی فرستاده شد و اکنون مجلس باید در این خصوص تصمیم بگیرد.
وی خاطر نشان کرد: در طرح تفصیلی شهرها، پهنه و مناطقی مشخص با توجه به فعالیت و کاربری مشاغل برای فعالیت آنها تعریف شده است و انواع کاربری ها نیز در آن آمده است.
نایب رئیس شورای عالی استان ها گفت: یک کاربری نیز با موضوع مسکونی داریم که این نوع تقسیمات بر اساس اصول شهرسازی است که اگر جایی مسکونی باشد، نمی شود مشاغلی مانند مطب پزشک در آنجا باشند، چرا که مشاغل کاربری مخصوص به خود را دارند.
وی ادامه داد: پیش از این یک سری مشاغل مانند دفاتر اسناد رسمی، مطب پزشکان و وکلا داشتیم که در محل مسکونی فعالیت می کردند که نیاز به تغییر کاربری هم نداشتند.
موسوی تصریح کرد: آن زمان حدود ۴۰ تا ۵۰ سال پیش شهر به این صورت نبود و گاهی هم این مشاغل مانند وکالت و پزشکی هم شغل نبودند. مطب بسیاری از پزشکان در منازل آنها بود یا اینکه این مشاغل اندک بودند.
وی تاکید کرد: اما در زمان حاضر که ۵۰ سال از این موضوعات می گذرد و مطب پزشکان، دفاتر اسناد رسمی و دفاتر وکلا افزایش یافته است، به منظور ساماندهی این مشاغل این طرح توسط شورای عالی استان ها مصوب شده و به مجلس ارائه شده است.
نماینده استان فارس در شورای عالی استان ها افزود: آنچه در حال حاضر در این زمینه مطرح است، این است که عوارض این مشاغل باید تجاری محاسبه شود در صورتی که این طرح بیان می کند این مشاغل باید در کاربری خود قرار بگیرند؛ به این ترتیب کاربری درمانی یا اداری چه ارتباطی با تجاری پیدا می کند.
موسوی اضافه کرد: نحوه پرداخت عوارض اینگونه مشاغل یا اینکه معاف از پردخت عوارض باشند، موضوعی است که شوراها باید در چارچوب قوانین مربوطه درخصوص آن تصمیم بگیرند و ارتباطی به این طرح پیدا نمی کند. تصویب این طرح موجب ساماندهی مشاغل، تامین آسایش و امنیت عمومی و حتی کاهش مشکلات ترافیکی خواهد شد.
اجتمام*۲۱۸۱*۱۸۳۴

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 13752 بازدید

بازدید دیروز: 17334 بازدید

بازدید کل : 2015357 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر