شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۲۵
 |  27/ آذر/ 1397 - 3:02
  |   نظرات: بدون نظر
65 بازدید بازدید

بودجه دولت یا گوشت قربانی/تفاوت رفتار مقامات گرجستان باتوافق لغو روادید/حاشیه‌های درازهی درمجلس


در گزیده اخبار سیاسی ۲۷ آذر بخوانید؛

بودجه دولت یا گوشت قربانی/تفاوت رفتار مقامات گرجستان باتوافق لغو روادید/حاشیه‌های درازهی درمجلس

شروط نمایندگان اصفهان برای پس گرفتن استعفا، انتخاب اعضای جدید شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، انتصاب منسوبان؛ فامیل‌بازی یا شایسته‌سالاری، تفاوت رفتار مقامات گرجستانی با آنچه در توافق لغو روادید با ایران آمده، هدف واقعی اردوغان از حمله به شمال سوریه، سفر ظریف به ژنو،نشست برنامه ریزی «بزرگداشت نهم دی ماه»، ابراز امیدواری ظریف از دست یافتن به توافق بر سر مسئله سوریه و… از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز سه شنبه، بیست و هفتم آذر ماه ۱۳۹۷ است.

به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری در مراسم رونمایی از ۱۰ دستاورد فناورانه جهاد دانشگاهی تاکید کرد: نیروهای جهاد دانشگاهی، روحیه “ما نمی توانیم” را شکست دادند. معاون اول رئیس‌جمهوری در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکهبودجه دولت به گوشت قربانی تبدیل شده است و هر کس مرکز مطالعاتی، دانشگاهی یا کاری دارد از بودجه دولتی استفاده می کند، تصریح کرد: برخی با نفوذی که در ریاست جمهوری، سازمان برنامه و بودجه یا مجلس در گذشته داشتند، امروز تبدیل به عضوی از بودجه کشور شده اند، به طوری که بودجه آنان اگر در ابتدا یک میلیارد بود، بعد به پنج میلیارد و در حال حاضر تا ۲۰ میلیارد افزایش پیدا کرده است و این در حالی است که قرار نبود آنها از دولت بودجه بگیرند، هرچند اشکالی هم وجود ندارد ولی اقدام آنان اراده دولت و نظام نبوده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ابتدای درس خارج فقه به شرح حدیثی از پیامبر اعظم صلوات‌الله‌علیه‌آله درباره‌ی «درباره تبعات اخروی ریاست» پرداختند و تاکید کردند: دنبال ریاست نرویم؛ ریاست تبعات دارد.

بزرگداشت ۹ دی

نشست هم‌افزایی و برنامه ریزی بزرگداشت نهم دی ماه توسط شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با عنوان ، برنامه ریزی روز نهم دی ماه روز بصیرت و میثاق امت با ولایت را با حضور اعضای موثر در برگزاری این بزرگداشت برگزار شد.

رمضان شریف:بعضی‌ها نمی‌خواهند ۹ دی و ۱۳ آبان پررنگ شود

قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی:نیروی انقلابی اجازه فراموشی ۹ دی را نخواهد داد

سردار سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سخنران مراسم ۹ دی تهران  خواهد بود و شعار محوری امسال «چهل سال ولایتمداری، بصیرت و استقامت رمز ماندگاری انقلاب اسلامی » است.

***

مجمع عمومی حزب موتلفه اسلامی، اعضای اصلی دوازدهمین دوره شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی را از میان ۶۲ نامزد، انتخاب کرد که اسامی ۳۵ عضو جدید شورای مرکزی به ترتیب حروف الفبا را میتوانید اینجا بخوانید.

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان نیز با بیان اینکه ۱۹ نماینده این استان در جلسه فردای مجلس حضور پیدا نمی‌کنند، گفت: تا زمانی که تقاضای ما درباره موضوع آب استان اصفهان در بودجه حل نشود ما به استعفای‌مان ادامه می‌دهیم.

انتصاب منسوبان؛ فامیل‌بازی یا شایسته‌سالاری

چند روزی است که دولت روحانی باز به هدف اصلی انتقادات تبدیل شده. این بار نه به خاطر نرخ ارز و گرانی اجناس و قیمت احتمالی بنزین بلکه به خاطر داماد آقای رئیس‌جمهور. این اتفاق باز بحث داغ فامیل‌بازی یا شایسته‌سالاری را بر سر زبان‌ها انداخته است.

همچنین در حالی‌که وزارت خزانه داری آمریکا به مرکز فرماندهی برای جنگ اقتصادی علیه کشورمان تبدیل شده است، درگیری لفظی یک نماینده مجلس ایران با کارمند گمرک و ارباب رجوع، موجب کلیدخوردن استیضاح وزیر اقتصاد شد که گزارش کامل این اتفاق و اخبار و حواشی مربوط به آن را میتوانید اینجا بخوانید.

معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس‌جمهور گفت: رییس جمهور به دعوت رسمی رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه و برای شرکت در پنجمین جلسه شورای عالی روابط راهبردی دو کشور به آنکارا سفر می کند. اسماعیلی افزود: حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در صدر هیات بلند پایه‌ای از اعضای سیاسی و اقتصادی کابینه عصر چهارشنبه و برای سفری دو روزه عازم پایتخت ترکیه می‌شود.

همچنین صبح امروز محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان  برای شرکت در نشست مشورتی سه‌جانبه در خصوص کمیته قانون اساسی سوریه عازم ژنو شد. این نشست امروز با حضور محمدجواد ظریف، سرگئی لاوروف و مولود چاووش اوغلو وزیران امور خارجه ایران، روسیه و ترکیه و همچنین استفان دی‌میستورا نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در امور سوریه برگزار می‌شود. وی در بدو ورود به ژنو در پاسخ به سوال خبرنگاری، از دست‌یافتن به توافقی با روسیه و ترکیه بر سر مسئله سوریه ابراز امیدواری کرد.

وزیر خارجه کشورمان در صفحه توییترش نیز در واکنش به توییت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره آن چه موشک های تهاجمی این رژیم خوانده، گفت: نتانیاهو خیلی راحت درباره موشک‌های تهاجمی خود به گزاف لاف می‌زند.

مجمع عمومی سازمان ملل در قطعنامه‌ای که دوشنبه شب به تصویب رساند ایران را به آن چه نقض حقوق بشر عنوان شده، متهم کرد و این قطعنامه با ۸۴ رأی موافق، ۳۰ رأی مخالف و ۶۷ رأی ممتنع به تصویب رسید.

همچنین نماینده ویژه وزارت امورخارجه آمریکا در امور ایران در ادامه گزافه‌گویی‌های مقامات این کشور بازهم مدعی شد که شورای امنیت مانع از گسترش برنامه موشکی ایران می‌شود.

سفیر کشورمان در گرجستان در یک کنفرانس خبری روابط ایران و گرجستان را قابل تقدیر توصیف کرد، اما گفت که این روابط به تازگی با مشکلاتی مواجه شده است و رفتار مقامات گرجستانی با آنچه در توافق لغو روادید با ایران آمده، متفاوت است.  سید جواد قوام شهیدی گفت که پس از دریافت گزارشاتی مبنی بر ممانعت از ورود مسافران ایرانی به گرجستان لازم است که در توافق لغو روادید میان دو کشور تجدید نظر شود. وی افزود:

ضیاء ‌یلماز، کارشناس مسائل ترکیه در پاسخ به این سوال که هدف واقعی اردوغان از حمله به شمال سوریه چیست؟ اظهار کرد: اردوغان در ارتباط با موضوع سوریه سناریوهای مختلفی را پیگیری می‌کند و در چارچوب نگاه پراگماتیسم خود به دنبال امتیاز گرفتن برای نقش داشتن بیشتر در تحولات آتی سوریه است.

* مهمترین اخبار، مصوبات و دستور کارهای  امروز (سه شنبه) بیست و هفتم آذر ماه ۱۳۹۷ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 8227 بازدید

بازدید دیروز: 12672 بازدید

بازدید کل : 1641570 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر