جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۵
 |  24/ آذر/ 1397 - 3:22
  |   نظرات: بدون نظر
39 بازدید بازدید

۸۰ درصد گنبدی ها کارت هوشمند ملی دریافت کردند


به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامحسین مهماندوست روز شنبه درشورای ثبت وقایع حیاتی گنبدکاووس افزود: از آغاز طرح صدور کارت ملی هوشمند تاکنون ۱۹۱ هزارو ۲۰۰ نفر درخواست داده اند.
وی با بیان این که کارت هوشمند ملی ۱۸۳ هزار نفر از واجدین شرایط در شهرستان به آنان تحویل شد، اضافه کرد: مهلت اعتبار کارت های ملی قدیمی امسال پایان می یابد و افراد باقی مانده می بایست نسبت به ارائه درخواست دریافت کارت هوشمند ملی با شتاب بیشتری اقدام نمایند.
مهماندوست با اشاره به ثبت ۴۰۱ فقره طلاق در گنبدکاووس طی هشت ماه گذشته نیز از کاهش ۶،۳ درصدی آمار این واقعه سبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و تصریح کرد: از طلاق های ثبت شده ۳۰۴ مورد در مناطق شهری و ۹۷ فقره در مناطق روستایی بوده است.
وی از ثبت ۲هزار و ۱۴۰ مورد ازدواج نیز دراین مدت خبر داد و گفت: ازدواج در این شهرستان امسال پنج درصد کاهش یافته است.
به گفته وی، امسال یکهزار و ۱۸۸جشن ازدواج در روستاها و ۹۵۲ مورد در مناطق شهری گنبدکاووس برگزار شده است.
وی آمار ولادت طی هشت ماه گذشته در گنبدکاووس را پنج هزار و ۶۲۷ نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد شامل ۲هزار و ۸۴۵ نوزاد پسر و ۲ هزار و ۷۸۲ مورد نوزاد دختر بود.
مهماندوست اضافه کرد که امسال تولد نوزادان در شهرستان نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۶،۶ درصدی دارد.
وی همچنین گفت: در هشت ماه گذشته یکهزار و ۳۲ نفر شامل ۶۰ مرد و ۴۷۲ زن در شهرستان فوت کردند که افزایش ۶ درصدی نسبت به سال قبل داشته است.
وی به در پیش بودن سوم دی یکصدمین سالروز تاسیس ثبت احوال اشاره کرد و افزود: مسوولیت این نهاد انجام ماموریت های محوله بویژه مباحث هویتی افراد و تهیه آمار جمعیتی بوده و حساس است.
به گزارش ایرنا، معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه گنبدکاووس نیز با قدردانی خدمات ثبت احوال و همکاری دیگر ادارات و نهادها، گفت: در سایه این همکاری ها، هم اکنون ۱۰۰ درصد وقایع حیاتی شهرستان بویژه ولادت و وفات در مهلت قانونی ثبت می شود.
فرهاد شیبک با نگران کننده دانستن کاهش آمار ازدواج و نیز افزایش برخی آسیب های اجتماعی در جامعه و این شهرستان، بر لزوم بررسی علمی و پژوهشی دلائل این وقایع از سوی مراکز آموزش عالی تاکید کرد.
وی افزود: ازدواج اتباع بیگانه با اتباع ایرانی یکی از این آسیب ها است که باید به خانواده ها نسبت به پیامدهای این نوع ازدواج ها آگاهی بخشی شود.
شهرستان گنبدکاووس درشرق استان گلستان واقع است.
/۳۰۳۹/۱۶۴۸

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 10023 بازدید

بازدید دیروز: 14605 بازدید

بازدید کل : 1978411 بازدید

افراد آنلاین: 2 نفر