جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۰
 |  24/ آذر/ 1397 - 3:00
  |   نظرات: بدون نظر
74 بازدید بازدید

توضیحی در مورد غیبت آیت الله شاهرودی/سفر ظریف به قطر/غصه باهنر برای دولت و مجلس و…


در گزیده اخبار سیاسی ۲۴ آذر بخوانید؛

توضیحی در مورد غیبت آیت الله شاهرودی/سفر ظریف به قطر/غصه باهنر برای دولت و مجلس و…

سفر ظریف به قطر، بررسی مشکلات اتباع ایرانی در مرزهای گرجستان، اسراییل در میان مخالفان اصلی ایران در FATF، توضیحات محسن رضایی درباره اختلاف مجلس و هیات‌عالی نظارت مجمع و شایعات مربوط به هاشمی شاهرودی، گزارش مرکز پژوهش‌ها درباره عملکرد پنج ماهه هدفمندی یارانه‌ها و… از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز شنبه ، بیست و چهارم آذرماه ۱۳۹۷ است.

به گزارش ایسنا، محمدرضا باهنر، دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در دیدار اعضای شورای مرکزی حزب بیداری اسلامی گفت: غصه دولت و مجلس را میخورم که میخواهند بودجه سال بعد را ببندند، هر کدام یک طور توصیه و تجویز می کنند. یک چک داریم که همه هم مستحق دریافت هستند.

همچنین در مراسم افتتاحیه دوره تربیت مربی راویان پیشرفت انقلابی (ایران بیست) سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه دشمن راهبرد پوشاندن موفقیت‌های جمهوری اسلامی ایران را دنبال می کند، گفت: باید نشان بدهیم که می‌شود ایستاد، مقاومت کرد، پیروز شد، پیشرفت کرد و تکثیر شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با ارائه توضیحاتی درباره اختلاف مجلس شورای اسلامی و هیات عالی نظارت مجمع بر سر قانون مبارزه با پولشویی، شایعات مربوط به آیت الله هاشمی شاهرودی را نیز تکذیب کرد.محسن رضایی در ارتباط با دلیل عدم حضور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسات این مجمع اظهار کرد: حدود ۶ الی ۷ ماه است شایعات زیادی درباره ایشان در فضای مجازی منتشر شده است که تمام آن‌ها را تکذیب می کنیم. ایشان در حال مداوا هستند و با توصیه پزشک ایشان باید در صحبت کردن مراعات کنند.

سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی از بررسی لایحه بودجه سال ۹۸ با حضور نوبخت در این فراکسیون خبر داد و اظهار کرد:‌ جلسه فراکسیون مستقلین ولایی با حضور دکتر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه برای بررسی لایحه بودجه سال آینده صبح روز یکشنبه (۲۵آذر) در محل کمیسیون اصل ۹۰ مجلس برگزار می‌شود.

همچنین مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در گزارشی به بررسی عملکرد پنج ماهه هدفمندی یارانه‌ها و آسیب شناسی آیین نامه اجرایی آن پرداخته است که بر اساس آن ۵۰۰۰ میلیارد تومان در پرداخت یارانه نقدی انحراف وجود دارد.

با عضویت رژیم اسراییل در FATF به عنوان سی و هشتمین عضو رسمی این گروه مالی بین‌المللی، کار برای ایران سخت‌تر شد. رژیم اسراییل و عربستان دو کشوری هستند که در سال جاری میلادی وضعیت‌شان برای عضویت در این گروه مالی بین‌المللی بررسی شد و در نهایت اسراییل با پشت سر گذاشتن عربستان سعودی موفق شد تا به آن راه پیدا کند. برخی رسانه‌های خارجی با انتشار خبر فوق، عضویت اسراییل در گروه ویژه اقدام مالی را در ابعاد سیاسی و منطقه‌ای در راستای اعمال فشار به ایران در شرایطی تحلیل کردند که ایران تلاش دارد به طور کامل خود را از لیست سیاه خارج کرده و دستور FATF برای اقدامات مقابله‌ای کشورها با خود را ملغی کند.

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب:جریان اصولگرا پاسخ دهد که از نفی FATF چه هزینه‌هایی بر کشور تحمیل می‌شود

رییس کمیسیون امینت ملی و سیاست خارجی مجلس: نباید FATF به موضوع اختلافی در کشور تبدیل شود

مدیر برنامه مطالعات جهانی مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری: عضویت رژیم صهیونیستی در FATF نباید ما را دلسرد کند/می‌توانستیم زودتر پروسه را طی کنیم

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران صیح امروز عازم قطر شد و در نشست بین‌المللی دوحه ( Doha Forum ۲۰۱۸ ) شرکت کرد. نشست دوحه امروز و فردا (شنبه و یکشنبه‌ ) در قطر برگزار می‌شود و در آن برخی از مقامات ارشد دیگر کشورها حضور دارند.

ظریف هنچنین  پیش از ظهر امروز (شنبه) با شیخ عبدالله بن ناصر آل ثانی، نخست وزیر این کشور عربی در مورد مذاکرات صلح یمن دیدار و رایزنی کرد.

در دیدار مدیرکل و رئیس گمرکات گرجستان با سید جواد قوام شهیدی سفیرکشورمان در تفلیس نیز فرآیندهای بازرسی و قوانین گمرکی این کشور و مشکلات اتباع ایرانی در مرزهای گرجستان مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 12661 بازدید

بازدید دیروز: 14605 بازدید

بازدید کل : 1981049 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر