جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۰۲
 |  22/ آذر/ 1397 - 8:59
  |   نظرات: بدون نظر
139 بازدید بازدید

خشونت منشأ بسیاری از پرونده های قضایی است


به گزارش خبرنگار ایرنا احمد عبادی روز پنجشنبه در کارگاه آموزشی پیشگیری از جرائم در اداره تبلیغات اسلامی آستارا افزود: مهم ترین وظیفه قوه قضائیه پیشگیری از وقوع جرم است و از تمام ظرفیت های موجود برای این امر استفاده می شود.
وی بیان کرد: برای پیشگیری از وقوع جرم از ظرفیت مسجد، هیات های مذهبی و خانواده ها باید استفاده کرد و با ظهور فضای مجازی، زمینه انحراف نوجوانان و جوانان فراهم شده اما معنویت و فضای مساجد مانع جرم است.
رئیس دادگستری آستارا افزود: ماهانه ۲۰۰ پرونده قضایی مربوط به مسائل خانواده در این اداره تشکیل می شود و خانواده ها با نظارت بر رفتار فرزندان در فضای مجازی، باید تهدیدات احتمالی آن را به فرصت تبدیل کنند.
عبادی اظهار کرد: غفلت خانواده ها از فرزندان از عوامل بروز مشکلات و انحرافات است و باید برای کاهش مسائل و مشکلات از همراهی خانواده های بهره مند شویم.
حجت الاسلام ابراهیم حاتمی رئیس اداره تبلیغات اسلامی آستارا هم در این کارگاه گفت: مساجد بهترین سنگر پیشگیری از جرائم و تخلفات است و اعضای هیات های مذهبی باید در جذب جوانان به مسجد همت کنند.
ارژنگ کرمیانی رئیس شورای هیئات مذهبی آستارا نیز بیان کرد: برای نخستین بار کارگاه آموزش پیشگیری از جرم با حضور مسئولان هیات های مذهبی این شهرستان برگزار خواهد شد تا زمینه جذب جوانان به هیات ها با هدف کاهش خشونت و جرم فراهم شود.
شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و یکصد هیات مذهبی در آن فعال است.
۷۱۰۵ / ۷۱۲۴/۲۰۰۷

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 12132 بازدید

بازدید دیروز: 14605 بازدید

بازدید کل : 1980520 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر