جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۱
 |  21/ آذر/ 1397 - 8:43
  |   نظرات: بدون نظر
90 بازدید بازدید

شکارچیان پارک ملی سالوک اسفراین دستگیر شدند


رضا حبیبی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ماموران اجرایی این اداره حین گشت و کنترل در پارک ملی سالوک با شنیدن صدای شلیک تیر، دو نفر شکارچی مسلح را شناسایی کردند.
وی افزود :در تعقیب و گریز محیط بانان با شکارچیان متخلف یکی از شکارچیان مسلح دستگیر و شخص دیگر متواری شد.
حبیبی گفت: با اقدام به موقع محیط بانان،متخلفان غیربومی که غیرمجاز به پارک ملی همراه دو قبضه سلاح و سایر ادوات شکار وارده شده بودند و قصد شکار داشتند قبل از شکار دستگیر و به مراجع قضایی تحویل شدند.
وی افزود: از متهمان یک قبضه سلاح دولول ساچمه زنی، ۹ عدد فشنگ چهارپاره، ۹ عدد فشنگ برنو و یک دستگاه دوربین چشمی کشف و ضبط شد.
به گزارش ایرنا پارک ملی سالوک با گستره ۲۰ هزار هکتار در شمال غربی شهرستان اسفراین، به دلیل شرایط توپوگرافی دشتی و کوهستانی، به عنوان یکی از متنوع ترین زیستگاه های استان شناخته می شود.
قسمت شمالی این پارک دارای جاذبه های طبیعی گردشگری، کوهستانی و زیستگاه حیوانات کوه زی و قسمت جنوبی زیستگاه حیوانات دشت زی است.
قوچ و میش اوریال، پازن و بز در کوهستان ها، پلنگ، گربه پالاس و گراز از جانوران شاخص پارک ملی سالوک اسفراین هستند.
شهرستان اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی با داشتن ۲ پارک ملی سالوک و ساریگل، ۲ منطقه حفاظت شده و ۳منطقه شکارممنوع با تنوع گیاهی و جانوری ارزشمند، از مهمترین ذخیره گاه های ژنتیکی غنی کشور محسوب می شود.
۷۱۸۹/ ۶۰۴۲

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 7007 بازدید

بازدید دیروز: 1267 بازدید

بازدید کل : 1627678 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر