شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۴۷
 |  20/ آذر/ 1397 - 4:16
  |   نظرات: بدون نظر
63 بازدید بازدید

ذائقه مردم نباید به اخبار تلخ عادت کند


به گزارش ایرنا مهدی افتخاری روز سه شنبه در جمع مدیران رسانه های استان خراسان جنوبی افزود: متاسفانه این آسیب را برخی رسانه ها با ایجاد اضطراب بلاوجه در جامعه ایجاد می کنند.
وی گفت: منشور اخلاقی اصحاب رسانه در مرکز توسط پیشکسوتان و مدیران این حوزه در دست تدوین است و با توجه به حوزه حساس و خطیر پیشگیری و رسانه، کمیته اطلاع رسانی تخصصی در قوه قضاییه با حضور مدیران رسانه تشکیل شده که ظرفیت و چالش های پیش رو مورد بررسی قرار می گیرد.
دبیر شورای ارتقای آگاهی های عمومی، اطلاع رسانی و افکارسنجی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه ادامه داد: در همین ارتباط پیشنهاد تشکیل شورای حل اختلاف رسانه در قوه قضاییه مطرح شده است که مشکلات مربوط به رسانه ها بدو امر در این شورا مدنظر قرار گیرد زیرا پرونده های تشکیل شده در این حوزه نه تنها برای رسانه بلکه با رصد رسانه های بیگانه برای نظام بار منفی دارد.
وی گفت: این طرح مورد استقبال بسیاری از دستگاه ها هم قرار گرفته است و دکتر ولایتی تمامی پرونده های دانشگاه آزاد را مختومه کرد و به این شورا انتقال داد.
افتخاری اظهار داشت: جنس کاری دستگاه قضا باعث شده که قشرهای مختلف ارتباط نزدیکی با قوه قضاییه نداشته باشند اما ارتباط رسانه و دستگاه قضا در پیشگیری از آسیب های اجتماعی و سایر حوزه ها اجتناب ناپذیر است.
وی تصریح کرد: قوه قضاییه امروز از ظرفیت هنر در پیشگیری از آسیب های اجتماعی استفاده می کند به طوری که سال گذشته ۱۱ تیزر تولیدی در صدا و سیما ۱۰۰ بار بازپخش شد.
این مقام قضایی از عدالت ترمیمی به عنوان نقطه مترقی قوه قضاییه نام برد و افزود: در این طرح متهمان به جای محکومیت زندان و جریمه نقدی به انجام خدمات عمومی محکوم می شوند و این محکومیت با توجه به شان متهم صورت می گیرد.
وی بر ارتباط نزدیک دستگاه قضا و رسانه ها تاکید کرد و گفت: کمیته استانی دستگاه قضا و رسانه باید به صورت ماهانه و با حضور دادستان و رئیس دادگستری به عنوان میهمان جلسه برگزار شود.
در این هم اندیشی برخی مدیران و دبیران رسانه های خراسان جنوبی به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.
دبیر خبرگزاری شبستان خراسان جنوبی نگاه از بالا به پایین دستگاه قضا را مهمترین مشکلات نحوه ارتباط گیری رسانه عنوان کرد و گفت: تا این نگاه نسبت به رسانه تغییر نکند نخواهیم توانست با قوت در حوزه آسیب ها وارد شویم.
زینب رمضانی افزود: این نگاه باعث شده است که حتی ارباب رجوع هم رضایت کامل نداشته باشد.
مدیرمسئول روزنامه آوای خراسان جنوبی هم با بیان اینکه رابطه دستگاه قضا و رسانه باید تقویت شود اظهار داشت: رسانه و قوه قضاییه باید با هم افزایی بیشتر در زمینه حل آسیب ها تلاش کنند.
غلامرضا جعفرپور تصریح کرد: بسیاری از آسیب های موجود در جامعه برگرفته از عدم اطلاع رسانی به موقع در زمینه آسیب ها است که مطمئنا رابطه نزدیک تا حدودی مشکلات را کاهش می دهد.
در این نشست درخواست شد که خبرنگاران حوزه قضایی در کارگاه های مختلفی که برگزار می شود، شرکت کنند.
همچنین مصوب شد جلسات ماهانه اصحاب رسانه و دستگاه قضا در خراسان جنوبی تشکیل شود.
۳۲۱۵*۳۰۲۸

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 15562 بازدید

بازدید دیروز: 20891 بازدید

بازدید کل : 1765492 بازدید

افراد آنلاین: 2 نفر