جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۲
سرویس: مقالات
 |  18/ آذر/ 1397 - 1:50
  |   نظرات: بدون نظر
69 بازدید بازدید

یکی از مطالبات جوانان «عدالت نسلی» است


به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «فرید موسوی» روز یکشنبه در نشست خبری درباره قانون منع به کارگیری بازنشستگان که در دفتر «حزب اتحاد ملت» برگزار شد با بیان این که کمتر قانونی در جامعه چنین پژواکی داشته است، اظهارداشت: از سطوح عالی اجرایی کشور تا خانواده ها در مورد این قانون بحث می کنند چون جزو معدود قوانینی بود که کارگزاران نظام را هدف قرار داده است
وی افزود: ما سبک «مدیریت رودربایستی» در کشور داریم و در پی این هستیم که کسی از دست ما ناراحت نشود. این موضوع به شکل فرهنگ درآمده است اما مجلس تصمیم گرفت این رودربایستی را کنار بگذارد.
نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: «این دادی که از نظام اجرایی بلند شده است به معنای آن است که درست کار کرده ایم.»
موسوی در ادامه گزارشی کوتاه از روند تصویب قانون منع به کارگیری بازنشستگان ارائه کرد و گفت: دو نظام بازنشستگی در کشور وجود دارد، نظام بازنشستگی ژن بد و ژن خوب.
وی در تشریح چگونگی تصویب قانون منع به کارگیری بازنشستگان، گفت: با کمک گروهی از نمایندگان جوان مجلس تمام استثنائات این قانون را حذف کردیم و به طرح تبدیل شد که رای آورد و ابلاغ شد.
عضو فراکسیون امید مجلس ادامه داد: در بحث همترازها هر مقامی سعی می کرد خود را استثنا کند مثلا در هیات دولت تصمیم گرفته می شد روسای مناطق آزاد، شهرداران کلان شهرها و شرکت ملی نفت و… همتراز تلقی شدند «تا این که شور همترازی ها درآمد.»
موسوی تاکید کرد: دیدیم شرایطی به وجود آمده است که مدیران سنتی بر اساس آموزه های دهه ۶۰، کشور را اداره می کنند بعد در سطوح پایین مدیریتی، جوانانی را می دیدیم که ایده می‌دادند و این ایده ها توسط همین مدیران رد می شد چون به دلیل شکست های که در دوران خدمتش خورده بود می ترسید از آن طرح ها استفاده کند.
وی یادآور شد: نظام اداری که باید خودش پیش برنده باشد مانع برون رفت از وضعیت فعلی شده است چون هیچ انگیزه ای برای کار نداشتند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین در پاسخ به پرسشی درباره این که این طرح باعث خروج مدیران اصلاح طلب و روی کار آمدن جوانان پایدارچی می شود، خاطرنشان کرد: کدام اصلاح طلب کنار رفت و به جایش اصولگرا و پایدارچی آمد؟ شما ۶-۵ سال فرصت داشتید برای خودتان جایگزین تربیت کنید. شما باید به نسل بعدی پاسخ دهید که چه کاری برای جایگزینی انجام دادید.
موسوی ادامه داد: آیا حیدری، سیاوشی، صادقی و سلحشوری کم اصلاح طلب هستند؟ «ما خواستیم» و از دگم امروزی کمی فاصله گرفتیم در شرایط اضطرار نیروهای اطراف مان را دیدیم، چه کسی گفته است اصلاح طلب یعنی چهارنفر اسم خاص؟
موسوی با تاکید براین که جریان اصلاح طلب دیر به فکر «جانشین پروری» افتاد، افزود: به جهانگیری گفتم امروز شما، شریعتمداری، زنگنه و اردکانیان و… هستید، سه سال فرصت برای کادرسازی دارید. دولت از ظرفیت جوانان اصلاح طلب چه زمانی می خواهد استفاده کند؟
وی یادآور شد: نگفتیم همگی یکدفعه بروند، ظرفیتی در تبصره ۲ قانون منع به کارگیری بازنشستگان است که بازنشستگان برمبنای آن ۶۰ ساعت در ماه می توانند مشاوره دهند.
موسوی تاکید کرد: نخست وزیر ۳۱ ساله اتریش، اقتصاد ۲۶۰ تریلیون دلاری این کشور را اداره می کند، آیا ما نمی توانیم برای معاون اجتماعی وزیر بهداشت کسی را پیدا کنیم؟
وی ادامه داد: دی ماه ۹۶ فردی با یک میلیارد تومان پاداش پایان خدمت بازنشسته شد، ۱۰ روز بعد او را مستثنی کردند و باز با او قرارداد بستند، بعد ما در پاداش خدمت معلمان مانده ایم. این موارد بی عدالتی نیست؟
موسوی تاکید کرد: برخی افراد در سنین ۴۸-۵۰ سالگی بازنشسته شده اند، کمیته ای تشکیل شده و مرکز پژوهش ها یکسری مطالعه انجام داده است. نمی خواهیم این موضوع به چالش تبدیل شود ولی باید این موارد لحاظ شود.
سیام**۳۲۰۲**۱۳۳۶

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 11325 بازدید

بازدید دیروز: 14605 بازدید

بازدید کل : 1979713 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر