جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۰۰
 |  18/ آذر/ 1397 - 9:35
  |   نظرات: بدون نظر
68 بازدید بازدید

حوزه درمان البرز نیازمند نظارت ویژه است


به گزارش ایرنا، علی اکبر مختاری روز یکشنبه در حاشیه امضای تفاهم نامه بین تعزیرات حکومتی و سازمان نظام پزشکی البرز در خصوص ضعف توان دستگاه های نظارتی استان در حوزه درمان اظهار داشت: عدم نظارت کافی حوزه معاونت درمان البرز نسبت به وضعیت حوزه سلامت در جامعه موجب شده
تا این حوزه با مشکلات عدیده ای روبرو شود.
وی با بیان اینکه سازمان نظام پزشکی و تعزیرات حکومتی از یک شاخص مشترک نظارتی برخوردار هستند، افزود: همین امر کافی بود تا با همسویی و بهره گیری از توان فکری وکارشناسانه ی سازمان نظام پزشکی که خود، در راستای اعتلای جایگاه جامعه پزشکان و ارتقا سطح سلامت در جامعه از موضوعیت ویژه ای برخوردار است،برای رفع مشکلات حوزه درمان گام برداریم.
مدیر کل اداره تعزیرات حکومتی استان البرز گفت: به ناظرین حوزه درمان گوشزد شده است که عملکرد ضعیف و قصور آنها به دقت توسط این اداره رصد شده و دراین حوزه اشراف کامل بر سوء نظارت و وضعیت درمان در استان از سوی اداره کل نظارت وجود دارد.
وی افزود:در این حوزه علاوه بر بخش نظارتی اداره کل تعزیرات حکومتی از توان نظارتی سازمانهای دیگر نیز مانند سازمان نظام پزشکی بهره خواهیم برد.
مختاری گفت: هدف از انعقاد تفاهمنامه با سازمان نظام پزشکی استفاده ابزاری از یکدیگر نیست.
وی بیان داشت: کنکاش تخلفات بزرگ و اصلی، مهم ترین بخش ازعلل انعقاد تفاهمنامه فوق است که به پیوست این تخلفات، چالش های زیادی را برای جامعه پزشکان و مردم بوجود آورده است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی البرز افزود: ما به دنبال رفع مشکل اساسی در مراکز درمانی و بیمارستانی هستیم که بتوانیم گره ای از مشکلات مردم را بگشاییم.
مختاری تاکید کرد: برخی فکر نکنند هدف از انعقاد این تفاهمنامه استفاده ابزاری ۲ مجموعه تعزیرات و سازمان نظام پزشکی ازیکدیگر است.
وی افزود: با آگاهی یافتن دیگر دستگاه ها از سیاست و رویکرد مدبرانه ی طرفین تفاهمنامه، تعامل سازمان نظام پزشکی با تعزیرات حکومتی را مثبت ارزیابی خواهند نمود.
مدیر کل تعزیرات حکومتی البرزتصریح کرد: جایی که منافع مردم در میان باشد ما در آنجا حضور داریم. هر دستگاهی که بتواند گره ای از مشکلات مردم باز کند و باری از دوششان بردارد ما در مجموعه تعزیرات دست آنها را به گرمی خواهیم فشرد. برای ما تفاوتی ندارد مجموعه دستگاه دولتی یا دیگر دستگاه ها باشد.
وی در ادامه افزود: انتظار این است که با انعقاد تفاهمنامه فوق و با بهره گیری از توان کارشناسی سازمان نظام پزشکی کرج کارها با جدیت بیشتر و به صورت مطلوب تری پیش برود چرا که دانش و ظرفیت بالفطره تیم کارشناسی مجموعه نظام پزشکی به گونه ای است که می تواند در بسیاری از مفاد قانونی ( در حوزه سلامت) ما را در مجموعه تعزیرات آنهم در بخش شکایات و پرونده های قضایی یاری نموده و مسیر را جهت رسیدگی هموار سازد.
وی بیان داشت: اداره کل تعزیرات حکومتی استان البرز آمادگی این را دارد، بستر مناسبی برای آموزش کارکنان مجموعه تعزیرات از سوی تیم کارشناسی سازمان نظام پزشکی فراهم آورد تا بدین وسیله ضمن آشنایی با قوانین و مقررات اصولی طرفین، موارد مشترک نیزدر قالب یک برنامه مدون تدوین شود.
دکتر محمد رضا خردروستا رئیس سازمان نظام پزشکی کرج نیز اظهار داشت: هم افزایی و تعامل هر چه بیشتر میان ۲ دستگاه، یکی از دستاوردهای مهمی است که به موجب انعقاد این تفاهمنامه نمود خواهد کرد.
وی خاطرنشان کرد: یکی از وظایف ذاتی تعزیرات حکومتی نظارت و بازرسی در میان سازمان ها و دستگاه های دولتی است . از سویی، یکی از بخش های مهم و چالش برانگیز سازمان نظام پزشکی حوزه نظارت و بازرسی است. همین تشابه عملیاتی در۲ مجموعه کافی است تا همکاری و تعامل میان این دو مستحکم تر شود.
رئیس سازمان نظام پزشکی کرج ضمن تشکراز حساسیت سازمان تعزیرات حکومتی درخصوص جلوگیری از تخلفات پیش آمده در حوزه بهداشت و درمان گفت: سازمان نظام پزشکی به عنوان یکی از متولیان اصلی صیانت از شان جامعه بزرگ پزشکان و عموم مردم و همچنین داعیه دار حفظ بهبود وضعیت سلامت و درمان در جامعه می باشد. لذا تفکر و حساسیت مشترک میان ۲ مجموعه سبب شده تا بتوان همسو و هم جهت در مسیر اعتلای حوزه سلامت گام برداریم.
۷۴۱۰/ ۶۱۵۵

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 2244 بازدید

بازدید دیروز: 1267 بازدید

بازدید کل : 1622915 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر