یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۰۵
 |  15/ آذر/ 1397 - 9:31
  |   نظرات: بدون نظر
61 بازدید بازدید

قیمت غذای رستوران های بجنورد ۲۰ درصد افزایش یافت


قاسم همای رضوی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این نرخ ها در واحدهای صنفی قابل اعمال است.
وی با اشاره به اینکه درخواست ما، افزایش قیمت بیش از این رقم بود گفت: با توجه به شرایط بازار به طور متوسط ۲۰ درصد به قیمت ها افزوده شده است.
وی در باره دریافت حق سرویس در رستوران ها گفت: دریافت حق سرویس در این واحدها غیرقانونی نیست اما بر اساس شواهد، هیچ رستوران داری هزینه ای در این زمینه دریافت نمی کند.

* فعالیت های زیرزمینی
همای رضوی در بخش دیگر سخنان خود با گلایه از فعالیت های زیرزمینی در زمینه تهیه غذای بیرون بر، آن را از مشکلات صنف غذافروشان عنوان کرد و افزود: این فعالیت ها سبب بروز مشکل در فعالیت واحدهایی است که مجوز دارند.
وی گفت: این افراد بدون مجوز و بدون پرداخت مالیات و عوارض نسبت به تهیه و فروش غذا مبادرت دارند و البته محصولات را با قیمت پایین تری عرضه می کنند به همین لحاظ مشتریان بعضا به سوی آنان سوق می یابند.
وی اظهار داشت: این فعالیت ها عمدتا در منازل مسکونی انجام می شود و به لحاظ بهداشتی هم بسیاری از نکات رعایت نشده است از این رو از دانشگاه علوم پزشکی انتظار می رود نسبت به این مشکل رسیدگی و بررسی های لازم را داشته باشد.
رئیس اتحادیه رستوران داران و غذا فروشان بجنورد در باره فعالیت حسینه ها در زمینه تهیه و عرضه غذا گفت: حسینیه ها مجوزهای لازم را از اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان دریافت کرده اند و به همین لحاظ فعالیت آنان مشکلی ندارد.
۲۲۰ عضو در هشت رسته زیر نظر اتحادیه رستوران داران و غذا فروشان بجنورد فعالیت دارند.
۷۱۸۵/ ۶۰۴۲

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 13457 بازدید

بازدید دیروز: 18185 بازدید

بازدید کل : 1664985 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر