یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۵
 |  14/ آذر/ 1397 - 4:06
  |   نظرات: بدون نظر
43 بازدید بازدید

اجرای طرح اسکن اثر انگشت سردفتران به تعویق افتاد


محمد عظیمیان روز چهارشنبه به خبرنگار قضایی ایرنا گفت: لازمه اجرای طرح اسکن اثر انگشت سردفتران، انجام کار کارشناسی است که در جلسه ای با حضور هیات مدیره کانون تهران و همکارانی از شهرستان ها به عنوان شورای عالی کانون ها، مشکلات اجرای طرح یادآوری شد.
وی افزود: در این جلسه احمد تویسرکانی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور موافقت کرد طی مدت ۱۵ روز کارگروهی تشکیل شود تا موضوع ها و مشکلاتی را که احتمالا در روند اجرای طرح ایجاد می شود، بررسی کرده و به نتیجه قطعی برسانند.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور طی بخشنامه ای به سردفتران اسناد رسمی اعلام کرده بود که از فردا ۱۵ آذرماه موظف به تصویربرداری از اثر انگشت خود هستند.
نایب رئیس کانون سردفتران افزود: اجرای این طرح با توجه به شرایط درنظر گرفته شده در کارگروه کارشناسی صورت خواهد گرفت و این کارگروه شامل اعضای کانون سردفتران و دفتریاران، حوزه امور اسناد و حوزه فناوری سازمان ثبت خواهد بود.
به گزارش ایرنا هفته گذشته تعدادی از سردفتران اسناد رسمی تهران با برگزاری نشستی در کانون سردفتران و دفتریاران به بخشنامه رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مبنی بر تصویربرداری از اثر انگشت سردفتران اعتراض کردند.
سردفتران با صدور بیانیه ای اعلام کردند: به رغم تمام سنگ اندازی ها به عنوان نمایندگان اکثریت جامعه سردفتری کشور و متعهد به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گردهم آمده‌ایم تا اعتراض خود را به نامه معاونت امور اسناد سازمان ثبت مبنی بر لزوم اسکن اثر انگشت سران دفاتر اسناد رسمی در ادارات ثبت و انعکاس آن در سامانه اعلام کنیم.
حدود هفت هزار و ۳۰۰ دفتر اسناد رسمی در کشور وجود دارد.
اجتمام*۱۰۰۳*۱۸۳۴

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 12611 بازدید

بازدید دیروز: 18185 بازدید

بازدید کل : 1664139 بازدید

افراد آنلاین: 0 نفر