یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۳۹
 |  7/ آذر/ 1397 - 7:12
  |   نظرات: بدون نظر
163 بازدید بازدید

بیش از ۱۴هزار هکتار از اراضی آذربایجان غربی رفع تداخل شد


به گزارش ایرنا اسمعیل کریم زاده روز چهارشنبه در جلسه کارگروه رفع تداخلات مرکزی کشور که با حضور رییس سازمان امور اراضی کشور و اعضای کارگروه رفع تداخلات استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، اردبیل و کردستان در ارومیه برگزار شد، افزود: در این اراضی سالیان متمادی بین زارعان و اداره منابع طبیعی مشکلات تداخلی وجود داشت که تعیین تکلیف شد.
وی بیان کرد: طرح کاداستر در ۵۱۲ هزار هکتار زمین کشاورزی استان در راستای رفع تداخلات اراضی ملی و غیرملی نیز در دست اجراست.
وی اضافه کرد: این روند با توجه به آماده شدن نقشه های مورد نیاز رفع تداخل در کمیسیون های مرتبط به طور جدی و با اهتمام ویژه در حال پیگیری و اجراست.
کریم زاده با بیان اینکه رفع تداخلات اراضی اشخاص از اراضی ملی از وظایف جهاد کشاورزی است، بیان کرد: رسیدگی به تداخلات ۸۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی و منابع طبیعی ملی نیز طی تفاهم نامه ای با سازمان ثبت اسناد و املاک در دست اقدام است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، شناسایی پلاک های دارای تداخل، انجام عملیات موزاییک پلاک های ثبتی در تعداد ۴۵۰ روستای استان، اجرای عملیات نقشه برداری در سطح حدود ۲۵۰ روستای استان به منظور رفع تداخلات و اتمام عملیات نقشه برداری ۳۲۴ روستا به منظور رفع تداخلات و ۱۸۲ پلاک در سال ۱۳۹۶ را از اهم اقدامات در دست اجرای مدیریت امور اراضی استان در سال جاری عنوان کرد.
وی بیان کرد: مجموع این اقدامات در سال های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ در سطح ۷۵۶ روستای استان اجرا شده و به ترتیب تداخلات اراضی در این روستاها رفع می شود.
به گزارش ایرنا در این کارگروه تفاهم نامه مشترک بین سازمان امور اراضی و ثبت اسناد و املاک کشور و سازمان جهاد کشاورزی و ثبت اسناد و املاک استان آذربایجان غربی به منظور تبادل اطلاعات نقشه های کاداستر اراضی کشاورزی و نقشه های اراضی رفع تداخل شده در جهت صدور اسناد تک برگی اراضی کشاورزی استان آذربایجان غربی با حضور رییس سازمان امور اراضی کشور و معاون املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور منعقد شد.
با انعقاد این تفاهم نامه اطلاعات امور اراضی ۸۷ هزار و ۲۷ هکتار از اراضی استان که دارای نقشه کاداستر است، در اختیار اداره کل ثبت اسناد و املاک استان به منظور صدور سند تک برگی برای کشاورزان قرار می گیرد.
آذربایجان غربی دارای یک میلیون هکتار اراضی قابل کشت بوده که ۸۰۰ هزار هکتار این اراضی زیر کشت انواع محصولات باغی و زراعی است و سالانه ۶٫۲ میلیون تن محصول از این زمین ها برداشت می شود.
۷۱۲۵/۳۰۷۲

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 5725 بازدید

بازدید دیروز: 18185 بازدید

بازدید کل : 1657253 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر