جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۵۹
 |  15/ آبان/ 1397 - 1:22
  |   نظرات: بدون نظر
41 بازدید بازدید

سهل انگاری در برابر زمین خواران جایز نیست


به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسن فیروز اردکانی روز سه شنبه درجلسه کمیسیون صیانت از اراضی ملی این شهرستان افزود: حفظ و صیانت از حقوق بیت المال، منابع طبیعی و اراضی ملی، متعلق به نسل گذشته و فعلی نیست و اگر ما متولیان امر در انجام وظایف محوله و قانونی سهل انگاری کنیم حقوق نسل های آینده تضییع خواهد شد.
وی بابیان اینکه متولیان این شهرستان نسبت به زمین خواری که از دغدغه های رهبری است، حساسیت دارند و برای پیشگیری از وقوع آن تلاش می کنند، گفت: مسئولان مربوطه در مبارزه با زمین خواری هیچگونه چشم پوشی نکنند و اجازه ندهند افرادی برای دستیابی به منافع و طمع خود قانون را دور زده و به بیت المال تعرض کنند.
وی اظهارداشت: نشست های کمیسیون باید مصوبه داشته باشد و بطور مستمر تاحصول نتیجه رسیدگی شود.
دادستان عمومی و انقلاب گناوه یکی از نیازها و کمبودهای کمیسیون را تهیه بانک اطلاعاتی و شناسنامه ای از اراضی ملی و منابع طبیعی دانست و گفت: باید بانک اطلاعاتی پس از تهیه در دسترس اعضای کمیسیون قرار گیرد تا مرتب این اراضی را رصد کنند.
وی افزود: نشانه گذاری، علامت گذاری، عکسبرداری و فیلم برداری از حریم این اراضی نیز ضروری است تا اجازه هرگونه فرصت و بهانه جویی از افراد زمین خوار گرفته شود.
اردکانی گفت: همه دستگاه های متولی و دارای اختیار باید در صدور مجوز، اعطای تسهیلات و هرگونه خدمات دهی در اراضی ملی دقت کنند و مراقب باشند.
وی ادامه داد: نظارت مستمر و دقیق در زمینه هرگونه ساخت و ساز باید بصورت عام و خاص مورد توجه و در دستور کار اعضای کمیسیون قرار گیرد تا دست افراد سودجو از منابع طبیعی و ملی کوتاه شود.
دادستان عمومی و انقلاب گناوه افزود: هرگونه جرائم و تعرض به اراضی ملی که ممکن است ازطریق مختلف انجام شود باید مسئولان مرتبط باقید فوریت به دادستانی گزارش دهند.
وی بر فعال شدن اکیپ های گشت کمیسیون تاکید کرد و گفت: باتوجه به اینکه افراد سودجو در زمان تعطیلی ادارات و شبانه اقدام به تعرض اراضی ملی و منابع طبیعی و ساخت و ساز می کنند، دایرشدن گشت می تواند اجازه هرگونه فرصت را از آنان بگیرد.
وی اظهارداشت: دادستانی با کسانی که درصف مبارزه با سودجویان و متعرضان به حقوق بیت المال باشند پشتیبانی و حمایت قاطع می کند.
معاون امورعمرانی فرمانداری گناوه گفت: این نشست با دستور کار بررسی مصوبه های قبل و تصرف اراضی حریم خور مرده شور برگزار شده است.
حسام منصوری مطلق افزود: با بالارفتن قیمت زمین در گناوه، زمین خواری، خور و دریاخواری رشد چشمگیری داشته که باید اعضای کمیسیون در این ارتباط حساسیت بیشتری ازخود نشان دهند.
وی اظهارداشت: گشت اجرائیات ساختمانی شهرداری باید فعال و املاک این مجموعه ممیزی شود.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
۶۱۶۴/۶۰۴۳

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 9421 بازدید

بازدید دیروز: 14175 بازدید

بازدید کل : 1738460 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر