شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۵۱
 |  9/ آبان/ 1397 - 10:37
  |   نظرات: بدون نظر
63 بازدید بازدید

متهمان ١۵١ میلیون دلار ارز خرید و فروش کردند


به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، قاضی اسدالله مسعودی مقام روز چهارشنبه در نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات ۵ متهم ارزی در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم مفسدان و اخلالگران اقتصادی با اشاره به مواد ١٩٣ و ١٩۴ قانون آیین دادرسی کیفری افزود: متهمان حقیقی شامل پیمان ارغوانی، سیدمازن قاینی، بهداد بهرامی، حمید انصاری، احسان صفوی امیر و شرکت های تعاونی ایران زمین، بهرامی، صفوی، قاینی و ارغوان به عنوان اشخاص حقوقی به اتهام مشارکت در اخلال در نظام ارزی کشور به صورت عمده از طریق خرید و فروش غیرقانونی ارز محاکمه می‌شوند.
وی ادامه داد: کیفر خواست پرونده در شعبه ۲۸ دادسرای کارکنان دولت در تهران صادر و به شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اقتصادی ارجاع شده است.
قاضی پرونده از سید عباس حسینی، نماینده دادستان و سرپرست دادسرای ناحیه ٢٨ تهران درخواست کرد تا در جایگاه قرار بگیرد و کیفرخواست متهمان را قرائت کند.
حسینی با بیان اینکه کیفرخواست در پنج بخش تنظیم شده است، گفت: دولت های معاند در تمام سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی به ویژه در سال های اخیر با تحریم های ظالمانه سعی در تضعیف نظام و نارضایتی مردم دارند اما این تحریم ها به تنهایی نمی تواند جامعه را در تنگنا قرار دهد و باعث تضعیف نظام اقتصادی یک کشور اسلامی نمی شود و اقدامات برخی از افراد سودجو باعث شده است که اقدامات دولت برای مقابله با تحریم ها تاثیرگذار نباشد.
حسینی افزود: ساز و کار مناسب به معنای واقعی کلمه شکل نگرفته و نظام پولی و بانکی آن گونه که باید عمل نکرده است و تلاش ها برای ثبات اقتصادی در مقابل تحریم ها تاثیر محسوسی نداشته است.
وی افزود: عوامل مخرب اقتصادی و افراد سودجو در حالی که هنوز تحریم های کشور آمریکا آغاز نشده است افرادی با اقدامات خود باعث به هم ریختگی بازار، گران شدن قیمت ارز و کاهش بی سابقه ارزش پول ملی و افزایش تورم و گرانی کالاهای مصرفی مردم شده اند.
ادامه دارد…
اجتمام ۳۲۲۹ * ۳۰۶۳

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 286 بازدید

بازدید دیروز: 17334 بازدید

بازدید کل : 2001891 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر