شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۸
 |  9/ آبان/ 1397 - 3:30
  |   نظرات: بدون نظر
123 بازدید بازدید

رسیدگی به اتهامات ۵ مدیر صرافی/واکنش به ادعای دانمارک علیه ایران/دیدارهای ظریف در پاکستان و…


در گزیده اخبار سیاسی ۹ آبان بخوانید؛

رسیدگی به اتهامات ۵ مدیر صرافی/واکنش به ادعای دانمارک علیه ایران/دیدارهای ظریف در پاکستان و…

سفر ظریف به پاکستان برای پیگیری وضعیت مرزبانان ربوده شده، مذاکره دانمارک با اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم علیه ایران، دادگاه ۵ مدیر صرافی، احتمال معافیت برخی کشورها از تحریم‌ها علیه ایران، نامه صادق خرازی به رئیس شورای شهر تهران، جایگزینی بسته‌های فیبر نوری بجای ماهواره، دعوت ایران از نماینده ویژه پادشاه عمان برای سفر به تهران و… از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز دوشنبه و سه شنبه، هفتم و هشتم آبان ماه ۱۳۹۷ است.

به گزارش ایسنا ، معاون فرهنگی سازمان پدافند غیر عامل کشور در مراسم گرامی‌داشت پدافند غیرعامل گفت: اخبار قطعی نشده‌ای وجود دارد که برخی از دشمنان ما در حوزه تغییر ژن شجاعت و غیرت ایرانی در حال کار هستند که از طریق موادغذایی منتقل می‌شود، بنابراین پدافند غیرعامل باید دائما این تهدیدات را رصد کرده و برای آن راهکارهایی را پیشنهاد کند. همچنین  معاون پدافند غیرعامل کشور از جایگزینی بسته‌های فیبر نوری بجای ماهواره خبر داد.

سیدمحمد صادق خرازی، در نامه‌ای به رئیس شورای شهر تهران اعلام کرد که در میان کاندیداهای شهرداری تهران نخواهد بود. در بخشی از این نامه آمده است: روز دوشنبه از طریق رسانه ها مطلع شدم نام اینجانب توسط شورای محترم شهر به عنوان یکی از گزینه های شهرداری تهران مطرح شده است. با عنایت به این که بنده کاندیدای پذیرفتن این مسئولیت نیستم سپاسگزار خواهم شد نام اینجانب از گزینه های مطرح شده حذف شود.

وزیر امور خارجه کشورمان بامداد چهارشنبه در صدر هیاتی وارد اسلام آبادِ پاکستان شد.ظریف در بدو ورود به اسلام آباد پایتخت پاکستان گفت:برای پیگیری وضعیت مرزبانان ربوده شده به پاکستان آمده‌ام.

محمد جواد ظریف در خود سفر به پاکستان، در دیدارهای جداگانه با شاه محمود قریشی، همتای پاکستانی‌اش و ژنرال قمر جاوید باجوا  فرمانده ارتش پاکستان با گفت و گو رایزنی کرد.

وی در ادامه دیدارهای خود با مقامات ارشد پاکستانی با عمران خان، نخست‌وزیر این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار در خصوص آخرین وضعیت مرزبانان به گروگان گرفته شده توسط یک گروهک تروریستی و شرور و گفت‌وگوهای به عمل آمده با مقامات سیاسی و نظامی پاکستان برای مقابله با ناامنی در حاشیه مرزهای دو کشور و راه کارهای ارائه شده گفتگو و تبادل نظر شد.

حجت الاسلام و المسلمین نوری شاهرودی سفیر جمهوری اسلامی در عمان با اسعد بن طارق، معاون نخست‌وزیر و نماینده ویژه سلطان قابوس در محل دفتر وی دیدار  و رایزنی کرد. در این ملاقات دو طرف درخصوص روابط دوجانبه و مسائل منطقه ای و گسترش همکاری های دو کشور  گفتگو و تبادل نظر  کردند و  سفیر ایران، دعوت جهانگیری، معاون اول رییس جمهور از از نماینده ویژه پادشاه عمان برای سفر به تهران را به این مقام عمانی تسلیم کرد .

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران تاکید کرد: سفر نتانیاهو به عمان به نفع رژیم صهیونیستی بوده و به نظر می‌رسدعمان راه را گم کرده در حالی که می‌توانست راه بهتری را در پیش بگیرد. ناصر ابوشریفبا بیان اینکه  ائتلاف با رژیم صهیونیستی اشتباه است، اظهار کرد: به نظر می‌رسد متاسفانه این اقدام بخشی از عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است که نه به نفع عمان، نه کشورهای عربی و اسلامی و نه به نفع مساله فلسطین است.

هم‌زمان با نزدیک شدن به زمان اجرای “سازوکار ویژه مالی” برخی رسانه‌های خارجی تلاش دارند این گونه القا کنند که تلاش اروپا بی‌فایده و اقدامی نمایشی در مقابله با آمریکا است اما در حالی که برخی رسانه‌های خارجی از وجود برخی موانع از جمله اختلاف بر سر محل گشایش دفتر “سازوکار ویژه” (SPV) در یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا در هفته جاری خبر دادند، اما به نظر می‌ِآید تفاهم‌ها و نتایج مثبتی در این رابطه به وجود آمده و محل این دفتر نیز مشخص شده است.

همچنین وزارت امورخارجه آمریکا اعلام کرد که برای اعطای معافیت به خریداران نفت ایران، آماده همکاری با کشورهایی است که واردات نفت از ایران را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهند.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان نیز با بیان این که مذاکرات ایران و دیگر اعضای باقی مانده در برجام و مجموعه اتحادیه اروبا به نقاط خوبی رسیده است و گام‌های بلندی در این زمینه برداشته شده است، تاکید کرد: باید با هوشیاری، توطئه ها و طراحی‌هایی که با اهداف  ایجاد بی‌اعتمادی و تنش میان ایران و اروپا صورت می‌گیرد را خنثی کنیم . وی خاطرنشان کرد: اروپا را امروز بیش از هر زمان دیگری به هوشیاری بیشتر ، دقت و  آگاهی نسبت به اقدامات معاندین روابط فی مابین دعوت می‌کنیم، چر اکه امروز برای معاندین یک‌جانبه‌گرا، پیوندهای سیاسی ایران و اروپا و کشورهای منطقه و چند جانبه‌گرایی، باطل السحر تمامی اقدامات تخریبی آنان است .

وزارت امورخارجه دانمارک روز سه‌شنبه ۳۰ اکتبر در پی ادعای دولت این کشور مبنی بر این‌که ایران قصد داشته در خاک دانمارک علیه سه ایرانی حمله‌ای انجام دهد، سفیر خود را از تهران فرا خواند و از اتحادیه اروپا خواهد خواست تا تحریم‌هایی جدیدی علیه ایران اعمال کند.

در همین رابطه سخنگوی وزارت امور خارجه از حضور سفیر دانمارک در وزارت خارجه و اعلام اعتراض ایران به وی خبر داد گفت: صبح امروز سفیر دانمارک در تهران با حضور در وزارت امور خارجه با رئیس اداره اول امور شمال اروپا ملاقات کرد. در این ملاقات مراتب اعتراض کشورمان نسبت به واکنش‌های شتابزده سیاسی و رسانه‌ای برخی مقامات دانمارکی نسبت به دستگیری یک شهروند نروژی – ایرانی تبار به اتهام داشتن برنامه برای ترور فردی در دانمارک به سفیر این کشور در تهران اعلام شد.

سفیر ایران در لندن هم با اشاره به ادعای دانمارک درباره دست داشتن ایران در اقدام علیه یک شهروند این کشور، گفت: با توجه به مشارکت ایران و اتحادیه اروپا، شرکای اروپایی ما باید هوشیار باشند. حمید بعیدی‌نژاد در صفحه توییتر خود نوشت: اتهامات مربوط به دخالت ایران در توطئه‌های احتمالی، برنامه‌ریزی شده است.

اولین جلسه رسیدگی به اتهامات ۵ مدیر صرافی در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم مفسدان و اخلالگران اقتصادی  به ریاست قاضی مسعودی مقام به صورت علنی برگزار شد. این پنج نفر مدیر صرافی هستند که به اتهام مشارکت در اخلال در نظام ارزی کشور به صورت عمده از طریق خرید و فروش غیرقانونی ارز محاکمه می‌شوند. در این جلسه نماینده دادستان بیان کرد: به دنبال کارهای عوامل ضد انقلاب، دولت برای کاهش قیمت ارز اقدام به توزیع ارز مداخله‌ای به بازار از طریق صرافی‌های مجاز کرد و جدا از درست یا نادرست بودن این اقدام، تعدادی از صرافی‌ها به عنوان پیاده نظام دشمن و در مسیر حرکت دشمن قرار گرفتند.

*همچنین می‌توانید گفت و گوهای اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز هیات دولت با خبرنگاران را اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 2258 بازدید

بازدید دیروز: 17334 بازدید

بازدید کل : 2003863 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر